Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 kordan kan eg betale regningen når eg ikkje har den, og ikke har kidnr?
Alison Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Dette er vel strengt tatt noe du burde tenkt på før? Har du kontonummeret som pengene skal betales til? I tilfelle kan du jo legge inn en betaling i nettbanken og skrive en melding om hvilket registreringsnr. betalingen gjelder. Nå har ikke jeg sjekket om det kreves et KID-nummer for å få betalingen gjennom, kreves det så har du ikke noen mulighet til å betale regningen i dag. Da får du ringe de i morgen og be de sende en ny giro eller få oppgitt konto- og KID-nummer. Du må i tilfelle også belage deg på å betale purregebyr (250,- mener jeg det er på). Det hadde kanskje vært en ide å melde inn veiavgiften som eFaktura eller avtalegiro? Da trenger du ikke å tenke på annet enn å ha dekning på kontoen neste år.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Dette er vel strengt tatt noe du burde tenkt på før? Har du kontonummeret som pengene skal betales til? I tilfelle kan du jo legge inn en betaling i nettbanken og skrive en melding om hvilket registreringsnr. betalingen gjelder. Nå har ikke jeg sjekket om det kreves et KID-nummer for å få betalingen gjennom, kreves det så har du ikke noen mulighet til å betale regningen i dag. Da får du ringe de i morgen og be de sende en ny giro eller få oppgitt konto- og KID-nummer. Du må i tilfelle også belage deg på å betale purregebyr (250,- mener jeg det er på). Det hadde kanskje vært en ide å melde inn veiavgiften som eFaktura eller avtalegiro? Da trenger du ikke å tenke på annet enn å ha dekning på kontoen neste år. ts her: Tusen takk for utfyllende svar. Det kreves kid for å få betalt regningen. Purregebyret viste jeg om, derfor viktig å få betalt i dag. Jeg har nå fått betalt regningen takket være astral med en enkel link Toll.no
Gjest -Gjest- Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Nå forfalt vel veiavgiften på tirsdag, så de 250,- kommer på hvis du betalte i går...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Ikke nødvendigvis. De fleste venter et par dager pga forsinkelser i banksystemet før de purrer. Noen venter så lenge som 2-3uker.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har betalt både veiavgift og lånekassa noen dager for sent. Det har ikke medført gebyr på 250 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå