Gå til innhold

Kjøp av induksjonstopp - hjelp!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Som emnet sier. Skal kjøpe ny komfyr med induksjonstopp.

Noen som kan forklare hva man bør ha? Vil ikke ha alt for dyr men en som gir mye for pengene helst.

Boosterfunksjon - hva er det og trenger man det (på alle plater)?

Restvarmeindikator - hva gjør den?

Kikker på denne pakken på Elkjøp. Ser den OK ut?

Det står den har PowerBoost på alle platene samtidig. Man bruker vel sjelden alle platene samtidig.. kan vel også bruke det hver for seg?

Skal helst bestemme oss for dette ikveld så glad om noen kan hjelpe litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikker på denne pakken på Elkjøp. Ser den OK ut?

Vi vurderte den toppen, men fant ut at styringsmekanismen var utrolig klønete: først må du velge rett plate, deretter +- på styringa... Vår har +- på alle platene, synes det er mye enklere.

Restvarmeindikator er bare at det lyser når plata er varm, boostfunksjon er såvidt jeg har forstått at man "låner" energi fra en annen plate, altså at man bruker effekten av to felt til et felt, slik at oppvarmingen går raskere.

Vi har denne platetoppen fra Asko, dvs vår er merket med UPO og kostet derfor litt mindre (men det er akkurat samme toppen, produsert på samme fabrikk, med de samme funksjonene). Tror desverre ikke den finnes lengere i Upo-varianten, men toppen er kjempegod, rask, solde og veldig raskt touchsystem (noen topper er tregere på touchsystemet enn andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TS

Takk for svar! Dette var litt vittig fordi jeg lette videre i går fordi jeg likevel ikke var helt fornøyd med den pakken jeg så på på Elkjøp og laget meg da en pakke på akkurat den samme platetoppen fra Asko som den dere har og en Asko 0810S ovn. Godt å høre at dere er veldig fornøyde med induksjonstoppen da. :)

Disse to delene virker som de har det meste og jeg får det i tillegg til en god pris så det ser ut til at vi går for dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Dette var litt vittig fordi jeg lette videre i går fordi jeg likevel ikke var helt fornøyd med den pakken jeg så på på Elkjøp og laget meg da en pakke på akkurat den samme platetoppen fra Asko som den dere har og en Asko 0810S ovn. Godt å høre at dere er veldig fornøyde med induksjonstoppen da. :)

Disse to delene virker som de har det meste og jeg får det i tillegg til en god pris så det ser ut til at vi går for dette. :)

Veldig godt valg det, vi har Asko O850 og er kjempefornøyd med ovnen! Rask, godt stekeresultat, lett å rengjøre osv :) (valgte 850 i stedenfor 810 pga steketermometer og 300 grader + at den er bittelitt større, men ellers så er de jo ganske like!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_TS
Veldig godt valg det, vi har Asko O850 og er kjempefornøyd med ovnen! Rask, godt stekeresultat, lett å rengjøre osv :) (valgte 850 i stedenfor 810 pga steketermometer og 300 grader + at den er bittelitt større, men ellers så er de jo ganske like!)

Hei Concertina, trådstarter her! :)

Har brukt platetoppen nå en stund og er fornøyd med den men bare lurte på en liten ting som jeg tenkte jeg kan spørre deg om siden du har den samme. Det virker som det kommer en liten durelyd fra platetoppen (tror hvertfall det er fra den og ikke selve komfyren som står rett under) - dette selv om platetoppen ikke står på. Er det slik også hos dere, eller kan det være noe galt?

Og en annen ting, er alle platene helt stille når dere skrur de på? Noen av dem gir litt lyd når de skrus på her. Takk for svar om du gidder, har ikke hatt induksjonstopp tidligere så aner ikke om det skal være sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei vifte i platetoppen som står på for å avkjøle elns etter at platetoppen har vært i bruk. Vi har også durelyd i platetoppen når man skrur den på, samme har et vennepar av oss som har induksjonstopp av et et annet merke, så jeg tror det er sånn det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...