vanka Skrevet 26. mars 2008 #1 Del Skrevet 26. mars 2008 Har tenkt på å lage meg min egen shoppingdagbok en liten stund nå - etter å ha vært innom de fleste andres... men kommet fram til at "jeg shopper vel ikke så mye". Helt til i dag hvor jeg gikk på en smell... eller "det var vel ikke en smell, det var jo bare et par sko". Som sambo så pent sa det (han kan være værre enn meg ) Men på tur hjem fra jobb, kjørte jeg en helt annen vei enn normalt og endte av merkelige grunner opp på en liten skobutikk på frogner... Skal bare titte, tenker jeg i mitt stille sinn, jeg skal jo på ferie snart og kan jo prøve å spare litt - Helt til jeg fant skoa "mine". Jeg bruker aldri (les: noen ganger) å shoppe på impuls. Men her var det ingen tvil, dro kortet og et par sko rikere er jeg nå! Men nå skulle jeg gjerne vist dere disse - er kjempestolt og ingen å dele det med... Fant de ikke på nett så jeg gjør et forsøk på ta egne bilder og laste de ned. Flere enn meg som falt for de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 26. mars 2008 #2 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei og velkommen til shopping-dagbøkene, Vanka! Stilige sko du kjøpte deg i dag! Sko får man aldri nok av...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. mars 2008 #3 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei Vanka! Flere med skodilla! Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei der, takk for velkomsten! Sko ja... de er herlige - og den riktige formen (høye hæler) kan gjøre ganske mye med selvtillitten. Men det er ikke bare hæler som gjelder... Kjøpte for noen uker siden et par kritthvite converse. Hadde jo begynnt å se for meg at våren var her og at de kunne taes i bruk med det samme - med dette været får de nesten vente litt til... Jeg husker jeg var sånn når jeg var liten. Fikk jeg noe nytt ville jeg ikke helt ta det i bruk med det samme - måtte spare, for med en gang de kom på ville de jo ikke være nye lenger! Men nå...det finnes fortsatt spor av den følelsen men det er jo så kjekt å få pynte seg. Spesiellt når arbeidsantrekket er... tja hva skal jeg si, får ta på meg hva det måtte være, men de er jo alltids potensiale for at de ikke vil være hverken like hele eller rene når dagen er over. Derfor blir vel valget av hverdagsklær også deretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. mars 2008 #5 Del Skrevet 26. mars 2008 Innom jeg og. Flere med samme "sykdom" Herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg sitter og titter på Victorias Secret og lurer fælt på om jeg skal bestille meg denne skjorta, men på den andre siden så skal jeg jo reise over dammen en tur nå 1. mai. 10 dager i Florida, forhåpentligvis med masse fint vær og en rimelig porsjon shopping. Gleder meg. Men så var den denne skjorten, hva jeg vet så selger de ikke klær på butikkene til Victoria´s Secret og å satse på å finne den eller noe lignende blir bare mas... Får sove på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 26. mars 2008 #7 Del Skrevet 26. mars 2008 Stilig skjorte! Go for it, sier nå bare jeg...! Høres deilig ut med en tur til Florida i mai måned! Er nok fare for sol og en god del shopping da, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 26. mars 2008 Stilig skjorte! Go for it, sier nå bare jeg...! Høres deilig ut med en tur til Florida i mai måned! Er nok fare for sol og en god del shopping da, ja! Herregud deg kan jeg like - takk for støtten! Skal nok ikke se bort fra at i morgen så trykker jeg de magiske tallene fra kortet mitt og sender avgårde en bestilling! Jeg tenker sånn at, "herregud, jeg har jo råd, det er jo ikke det..." Har vært i jobb nå i snart 2 år etter endt utdannelse og føler meg jo rik. Det kommer "masse" penger inn på kontoen hver måned, penger som jeg kan gjøre hva jeg vil med! Men så prøver jeg å være litt fornuftig og skal liksom ikke bruke mer enn nødvendig, legge penger til siden og ellers vise måtehold! Noen ganger går det greit, andre ganger ikke - jeg får rett og slett bare unne meg det så lenge det ikke går utover andre utgifter og jeg fortsatt klarer å sette noe til sparing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. mars 2008 #9 Del Skrevet 26. mars 2008 Utrolig fin skjorte ja Du kommer sikkert til å angre om du ikke kjøper den! Sånn er jeg,så jeg ender nesten alltid opp med å kjøpe det om det er noe jeg har veldig lyst på,ellers tenker jeg på det tiljeg blir gal,og når jeg endelig skal kjøpe det,er det utsolgt.Frustrerende! Ikke alle fristelser kan motstås Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 27. mars 2008 Da var det gjort, la inn en bestilling på skjorta og slang med en bikini også. 24. april skal den komme! Gleder meg meg vilt og håper alt passer, hvis ikke kan jeg jo bruke symaskinen om det går den veien. Da tror jeg at jeg må ta det litt rolig nå fremover, det ble jo også shoppet litt når jeg var i Gøteborg forrige uke. Synes svenskene har masse flott i butikkene sine! Men nå er det å se frem til Florida turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. mars 2008 #11 Del Skrevet 27. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 27. mars 2008 #12 Del Skrevet 27. mars 2008 Her var det en jeg ikke hadde fått med meg - jeg er altfor flink til å bruke mine innlegg... Velkommen skal du være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 28. mars 2008 Takk for velkomsten, veldig hyggelig! Har tenkt en stund at jeg også gjerne skulle hatt min egen lille shoppingdagbok, men ikke riktig følt at jeg ville hatt noe å vise frem til... Men noe shopping gjør vel jeg også. Når jeg tenker meg om så har jeg på de 3 siste månedene ikke kjøpt mindre enn 5 ytterjakker (det er jo ikke "ingenting") - 2 vinterjakker og 3 vår/høst jakker. Så nå synes jeg våre kan komme sånn at jeg får begynnt å ta de i bruk. Spesiellt den siste jeg kjøpte nå når jeg var i Gøteborg forrige uke. Den er en annoraktype, i lys beige med 3/4 lange ermer og den er bare så kul (håper det smitter litt over på meg når jeg tar den på). Gleder meg masse til været tilater den... eller kanskje den gjør det, kan jo bare putte på masse klær under... hmmm Hadde forøvrig tenkt å ta meg en tur ned til byen (Karl Johan) idag, men frister ikke like mye med dette været. Hadde jo sett for meg at det skulle være sol, sånn at jeg kunne tatt på meg de nye solbrillene (de i midten) jeg kjøpte i NY i desember. Planen var å rusle omkring, titte litt i butikker, stikke en tur ned til Freudian Kicks å se hva spennende de har der og ellers sitte på en benk og se på folk. Kanskje tatt med kamera og tatt litt bilder å sende hjem til Mamma for å fortelle hva som skjer i storbyen... Men når det er surt å kaldt er det ikke helt det samme! Får se hva som skjer - er nemmelig tidlig ferdig på fredagene (men jobber det inn de andre dagene i uken, sånn er det i bransjen min). Blir det derimot ingenting av byturen, har jeg jo alltids nettet. Har vært innom benefitcosmetics.com og plukket meg ut litt sminke jeg har lyst på. Vet bare ikke om det kanskje er like greit å vente til jeg er i Florida med å kjøpe de, eller om jeg bare skal slå til nå og sende inn en bestilling. Uansett dette kunne jeg tenke meg: that gal en helt fantastisk primer som er en av mine favorittproduker (har gått tom). Den gir huden min en ordentlig fin glød når jeg bruker den uten foundation over. 24k sexy gold lip gloss har jeg ikke vært borti før, men kunne gjerne tenkt meg å prøvd den. Eller vil jeg nevne min andre favoritt - får ikke nok av den og jeg ser ikke lenge trøtt og sliten ut på morgenene oh la lift. Denne er faktisk den enste sminken jeg har meg meg til daglig! Får se hva det blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 28. mars 2008 #14 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, får virkelig håpe at våren kommer nå snart! Jeg har også noen jakker som jeg har lyst til å ta i bruk. Har gjort et par forsøk, men holdt på og fryse ihjel...! Ooh la Lift hørtes ut som et spennende tilskudd til sminkepungen min..! Hmm, kanskje jeg også skal kjøpe den. Men passer den til alle hudtoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 28. mars 2008 ooh la lift er noe helt for seg selv. Tror absolutt den passer til de fleste hudtyper, vet forresten ikke hvordan de passer til mørkhudete. Produktet inneholder lysreflekterende pigmenter og løfter liksom opp øynene mine. Når jeg bruker det føler jeg at jeg ser mer våken og opplagt ut. Har tidligere brukt YSL Touche Eclat, men den kan ikke måle seg med ooh la lift, det er iaf min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 30. mars 2008 Ingen shopping denne helgen! Helt greit, men det er jo også ganske så kjekt å komme hjem med poser fylte med stæsj. På den andre siden så har jeg jo shoppet stort i det siste, så da følger det vel også noen rolige perioder. Eneste jeg har på ønskelisten for øyeblikket er et par chinos i lys beige. Fant et par da jeg var i gbg i påsken, men størrelsen min var utsolgt. Får ta meg en tur ned til sentrum og se om de finnes på noen av HM butikkene her... JO forresten, øverst på ønskelista står en leilighet! Sambo og jeg har tenkt å kjøpe oss en ny leilighet, litt større enn den vi har nå! Det hadde vært kjekt om vi snart kunne finne noe. Har så lyst på litt besøk fra familien, og da er det jo kjekt å kunne tilby de et gjesterom. Fikk sms fra en vennine som skal til Amsterdam om et par uker, hun lurte på om jeg ville være med. Det hadde vært så gøy . Et par dager med shopping og cafeer og bare slaraffenlivet hadde ikke vært å forakte... Må sjekke kontoen om jeg har råd til både óg (Florida 1. mai), tenk å få brukt våren til litt reising. Jobben kan man alltids ta igjen, eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 31. mars 2008 #17 Del Skrevet 31. mars 2008 Tur til Amsterdam høres veldig moro ut! Jeg har aldri vært der, men har hørt at det skal være en spennende by. Nærmer seg Florida-turen også nå, ja! Du trenger jo egentlig ikke minne oss på det så ofte...! Er ikke misunnelig i det hele tatt vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 1. april 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 1. april 2008 jamen jamen... jeg gleder meg så fælt sitter for ville livet og teller penger nå - hva har jeg råd til og hva burde jeg ikke gjøre! Når jeg tenker meg om så har jeg jo opprettet en konto akkurat for dette tilfellet (jeg setter av litt penger hver måned som skal gå til akkurat hva det måtte være jeg ønsker meg). Selv om jeg er ganske så glad i shopping så tror jeg at jeg denne måneden prioriterer opplevelser... Det er jo ikke hver dag jeg får anledningen til å pakke sekken og dra! Jeg var helt ram før, da jeg var student (lurer på hvordan jeg hadde råd til det), var ofte både i sverige og danmark i helgene! Var tilogmed en dagstur i Kina på shopping (12 timer på flyet fra københavn - 26 timer intens shoppign, mat og spa i Shanghai - 12 timer i fly tilbake til københavn igjen). Kanskje jeg rett og slett var litt bedre med penger da jeg hadde mindre av de! Når jeg tenker meg om har jeg aldri vært mer ute å reist som da jeg var student... Er jeg heldig får jeg kjøpt Benefit sminke i Amsterdam, det passer jo helt ypperlig da jeg har gått tom for "that gal" og ellers ønsker meg noe av denne sminken til "girl from ipanema" looken! Spesiellt øyenskyggene og denne "guilded" Det ser ut som om det blir både òg for meg, tenkt så deilig det hadde vært... Denne kabalen må jeg få til å gå opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 2. april 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 2. april 2008 Har vel ikke akkurat startet shoppingdagboka med et stort "smell". Kanskje jeg ikke er så ille likevel når det kommer til å spandere pengene mine. Det er vel ikke det værste jeg kunne funnet ut. Men det har jo forsåvidt bare gått en drøy uke med denne oppdateringen. Har forresten akkurat kjøpt meg flybilletter til Amsterdam - reiser neste fredag og hjem igjen mandag ettermiddag. Det skal bli en deiig tur! Ellers kom jeg men endelig innom sentrum idag. Stakk innom HM og fant en kjempetøff kjole samt et par chinos jeg har letet etter en stund nå. Kjøpte ikke noe. Fornuften seiret (hadde nok turen til Amsterdam i bakhodet). Ellers så forsøker jeg faktisk på å rette opp i mitt ungdomsopprør - en tatovering på skulderen (gudene skal vite hva hva jeg tenkte da...). Laserbehandler området, og det er ikke billig. Så der forsvant det noen kroner idag uansett. Jo jeg har jo kjøpt noe idag, etter å ha blitt skutt med laser, syntes jeg så synd på meg selv at jeg tok meg en tur nedover bogstadveien på veg hjem. Inne på HM fant jeg meg et kjempefint tørkle i fagrene turkis, brunt og creme. Veldig fin fargekombinasjon. Skulle vist bilde men fant det ikke på nett. Men tenkt jeg skal til Amsterdam. Aldri vært der før... tror jeg må stikke innom en bokhandel i morgen og finne en guidebok. Bare sånn at jeg vet litt om hva jeg kan forvente! Livet er godt, når man passer på å gripe de mulighetene som dukker opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 4. april 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 4. april 2008 Var på visning i går... ikke det at jeg tror vi orker å ta oss lån til den, men leiligheta var fin-fin. Akkurat hva jeg kunne tenkt meg, og midt i oslo også. Men er det verdt det tenker alltid jeg, klarer vi å måtte stramme inn livet for å få den boligen vi aller mest vil ha. Det er jo så deilig å ha frihet, til å shoppe, reise, kose seg og ikke minst kunne spise ute. Var forresten ute og spiste i går etter visningen. Stakk innom Majorstuen på vei hjem, måtte innom HM igjen en tur, kjøpte med meg et par ansiktsmasker og et par solbriller - billig! Men mat ja - dro innom San Leandro, ordentlig deilig mat. Spiste kamskjell, kongereker, tunfisk bland annet! Skulle egentlig lagd noe fiskemat hjemme, men når man får så god mat ute så var det jo greit! Liker forresten ikke handle fersk fisk her nede - får det bare ikke til, jeg synes de ser så slappe ut der de ligger! Er skikkelig bortskjemt med at jeg kommer fra en bitteliten øy ganske så langt nord i landet. Der kan jeg faktisk ikke husket at vi noen gang her kjøpt fisk! Så det det går mest i er klippfisk og bacalao når jeg lager noe. Pappa lager klippfisken selv og sender den ned til meg via posten. Herlig ordning. Det morsomste de noen gangs sendte meg var tørrfisk, men den lukta! Dere skulle sett postdama når hun hentet pakken... Skulle bare ønske han fikk sendt kveite på samme måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå