Mrs. B Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 En kollega snakket nylig om noe hun kalte "druekur". Da levde hun på druer og te i tre dager og gikk ned flere kilo.. Noen andre som har prøvd dette?
Fru Fomle Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Nei, men jeg vil ikke anbefale noen slike kurer som dette! Greit at du mister noen kilo, men ved slike "superkurer" så kommer dessverre kiloene som regel fort på igjen. Og gjerne flere enn du mistet også..
Gjest M-ling Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Har ikke hørt om noen druekur, men jeg har selv tenkt å ta en "detox" i vår. Det går ut på å spise kun fruktjuice den ene dagen, så legger du til frukt og grønnsaker etterhvert. Poenget er å "rense"/skylle kroppen. Det ligner vel litt, bortsett fra at jeg ikke drikker te. Og ikke bare druer. Aner ikke om man slanker seg, men det vil itilfelle bare være kortvarig om du har en 3-dagers kur - ergo ingenting å satse på om du prøver å gå varig ned i vekt!
Rapitap Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Ja, alså grunnen til at man -mister- flere kilo på slike væske kurer er jo at magen og tarmene er tomme. Mao når du spiser en skive FY! mener knekkebrød etc etter en slik kur så går innholdet av magesekken opp i takt med vekten. Jeg vil heller ikke anbefale slike kurer, da ville jeg heller tatt ett godt tak rundt vasken og lent meg godt til den samtidig som jeg sto på vekten, det er mye hurtigere og jeg kan love vektreduksjon fra 5-15 kilo!!!! Jippy sant!!
Fakse Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Kan ikke skjønne at druer skal være spesielt lurt. Består jo nesten bare av sukker og vann. For å rense kroppen kan det være lurt å leve bare på drikke i noen dager, men da litt mere variert, flere forsellige typer juice.
Mrs. B Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2003 Ja jeg syntes heller ikke det hørtes helt sundt ut... Tenkte bare å gå ned et par tre kilo før sommeren. Men nå har jeg jo fått med meg mannen ut på jogging en halvtime hver dag.. (et sted må man jo begynne) og det er kanskje like greit det. Sunt med litt bevegelse.
Gjest M-ling Skrevet 7. mai 2003 #7 Skrevet 7. mai 2003 Jeg vil understreke at detox ikke er for slanking. Det er en form for rensing, som består av et sunt kosthold. At noen mennesker bruker det til å gå ned i vekt (tror de), får de selv stå for.
Midnattsol Skrevet 7. mai 2003 #8 Skrevet 7. mai 2003 Druekur? Man må jo får siiinnsykt vondt i magen av en sånn kur?! Hva skjedde med normalt kosthold og trim? Ananas skal forresten være bra for forbrenningen har jeg hørt, men ikke dermed sagt at man skal ta en "ananaskur".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå