Sympatia Skrevet 6. april 2008 #21 Skrevet 6. april 2008 (endret) Han fridde 17.mai 2007. Forventa det absolutt ikke. Klarte å lure meg trill rundt. Trodde vi skulle hente venninna mi som bor på toppen av Volda, med fantastisk utsikt ut over hele bygda. Ringte på hos henne, døra var åpen, gikk inn, irriterte meg at hun ikke svarte da jeg ropte. Såg veranda døren hennes var åpen gikk ut dit, med kjæresten i hælene. Det jeg såg der er et pent bord med hvit duk og rød mindre duk over med en vin,samt to vin glass. Tenkte herregud hva er det venninna mi driver med no da, kem hun venta lissom. Da sa han bak meg, dette har jeg og hun planlagt....så fomler han i lommen, tar frem en søt liten boks... jeg får vel gå ned på kne sier han. Alt som kommer fra meg er: seriøst? dette er surealistisk...steik...surealistisk Han går ned på kne, sier: Jeg tror du kommer til å si ja, men jeg spør likevel...Siri, vil du gifte deg med meg? Og jeg: Jaaaa...klart jeg vil. Har alltid vært naturlig i vårt forhold at det ville bli et frieri fra han... Endret 6. april 2008 av Sympatia
Tweak Skrevet 14. april 2008 #22 Skrevet 14. april 2008 Mange flotte frierier Her er mitt, kort oppsummert: På skuddårsdagen i år. Kjæresten min la ringen i ett kinder-egg, pakka det sammen og la det i sekken min. ( Jeg ELSKER kinder-egg) På jobb, oppdaget jeg det, men kunne ikke spise det der og da.. Så jeg lot det ligge. Senere på dagen fikk jeg melding, og han spurte om jeg hadde spist kinder-egget han ga meg. Jeg sa at det hadde jeg ikke, men at det var søtt av han å sende det med meg. Når jeg kom hjem, begynte jeg å lage middag, og spiste sjokoladen til kinder-egget, leken lot jeg ligge. Etterhvert åpnet jeg leke-ballen. Jeg fant en liten tøy-pose, med en fin ring i. Siden det ikke er noen tradisjonell forlovelsering, så skjønte jeg ingenting. Jeg såg mange ganger på den, og likte den veldig godt. Stusset litt på hvorfor den var i kinder-egget. Den var jo ikke lagd av plast. Det tok ganske lang til før jeg skjønte hva som foregikk.. treige meg..hehe Når han kom hjem hadde jeg fortsatt ikke skjønt det. Jeg skjønte det først når han viste meg at han hadde en ny ring på fingeren. Så fridde han, og selvfølgelig sa jeg ja :love: Både jeg og samboeren min fikk utrolig lyst på kinderegg her på lørdag, og mens vi satt og koste oss med eggene (kjøpte en pakke hver!) så fortalte jeg om kindereggfrieriet deres! Jeg hadde tatt av meg den ringen jeg fikk i kulegave av samboeren min fordi jeg har så hovne fingrer for tiden. Den lå på bordet. Men idet jeg skulle ta et av halv-eggene som lå på bordet og ventet på å bli spist, så såg jeg at han hadde puttet ringen min oppi! Jeg måtte le, og sa til han "beklager, men det der er IKKE godt nok!" Så får vi se da, om det blir frieri på meg etter hvert!
Branna Skrevet 14. april 2008 #23 Skrevet 14. april 2008 Det var en lørdag, og dagen etter bursdagen min. Min kjære skulle i den anledning (trodde jeg) ta meg med på en fin restaurant i Oslo. Etter en utsøkt middag gikk jeg på toalettet en tur, og da jeg kom tilbake rakk jeg såvidt å sette meg ned før hovmesteren selv brakte meg desserten, som var skjult under et lokk. Jeg ble nokså forbauset, både fordi det bare var jeg som fikk, og fordi jeg hadde takket nei til dessert, men kjæresten min sa jeg måtte ta en titt under lokket likevel. Jeg gjorde det, selvfølgelig, og derpå en tallerken fylt med jordbær og sjokolade lå det en ring! Jeg ble så overrasket! Riktignok hadde jeg lenge gått og håpet på at han skulle fri, men jeg hadde på en måte gitt opp håpet ettersom det virket som han ikke helt ville ta det steget ennå. Men der lå altså ringen på tallerkenen, og min kjære gikk så ned på kne, tok hånden min og spurte om jeg ville gifte meg med ham! Jeg sa selvfølgelig ja med en gang, og gråt en skvett, han felte en tåre og tok ringen fra tallerkenen og satte den på fingeren min.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 Vi var på hytte-til-hyttetur på hardangervidda... Jeg, min kjære og hunden vår. Helt alene i hele verden :love: Den tredje kvelden kom vi sent frem til hytta, etter å ha gått i nesten ti timer. Klokka var vel ca ni på kvelden, det var mørkt ute, storm, regn og 1 grad... Alle tre var søkkvåte og kalde, og jeg og min kjære ville bare krype under dyna. Det var selvfølgelig ingen strøm på hytta heller. Men, etter å ha fått på oss tørre klær, gikk vi i fellesstuen og spiste varm og god kveldsmat. Deretter gikk vi tilbake på rommet vårt. Min kjære tente masse levende lys slik at det ble veldig romantisk stemning inne mens stormen blåste ute... :rødme: Så skjedde det... Han gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham!! Han hadde kjøpt noen nydelige gullringer som han hadde hatt i sekken sin hele turen.. Og jeg som en halv time tidligere hadde vært så utrolig trøtt, sliten, våt og kald... Gjett hvem som svevde på skyer resten av turen, på tross av dårlig vær!! :rødme: :rødme: :rødme:
kitteh Skrevet 16. april 2008 #25 Skrevet 16. april 2008 Vi var på besøk hos moren hans, i hjembyen hans, og vi hadde kommet sent i sengs. Vi sov begge i den gamle senga hans som i grunn var for smal for bare han, så vi hadde begge sovet dårlig. Jeg vekket når jeg våknet etter alt for få timer med kjip søvn, og begynte å småmase på han, og beordret han ut på kjøkkenet for å lage ostesmørbrød til meg. Han ga meg et surt og søvnig blikk og ba meg gjør det selv. Da begynte jeg å dytte borti han og snakke med skikkelig plagsom stemme. "Vær så snill daaaaa. Kom igjeeeeen. Jeg er sulten." Etter ikke særlig lenge ble han sur og drittlei og gikk for å lage dette fordømte smørbrødet til meg. Når han kom inn igjen, så satt jeg på sengekanten, han rakk meg talerkenen og i stedet for å ta den så sa jeg: "Andreas. Gift deg med meg." I et sekund så bare stirret han på meg, før han slang smørbrødet på meg (og tallerkenen på gulvet), tok tak i meg og løftet meg opp. Han er en høy fyr, og på akkuat det rommet hang det en lav lampe så jeg kræsja nesten i den. Mens han holdt meg der oppe så smilte han det bredeste gliset jeg har sett på en fyr og sa til meg: "Her hadde jeg planlagt å være sur og grinete resten av dagen, men hvordan i helvete skal jeg klare det nå?" To uker senere så giftet vi oss, og vi har vært lykkelig gift siden. Det er 8 år til sommeren. Jeg bestemte meg for å fri til han den dagen sekundet etter at jeg våknet. Det skulle og måtte gjøres, og jeg hadde en følelse av at om jeg ikke gjorde det så kom jeg til å sprenge og bli tusenvis av bittesmå øyenstikkere. Det var rett og slett riktig. :rødme:
Leiah Skrevet 8. november 2008 #26 Skrevet 8. november 2008 Frieriet fra min kjære kom som lyn fra klar himmel ei helg i januar eller februar 2008. Totalt uventa og lite romantisk. Vi låg i senga å prata om alt mulig, og plutselig kom spørsmålet: "Skal vi gifte oss?" Jeg ble helt varm innvendig og svarte selvfølgelig ja:) Ingen ring eller roser og klisjeaktige øyeblikk, kun et søtt øyeblikk fra hverdagshelten min! Vi har satt dato for bryllypet, og den dagen vil vi også sette ringer på fingrene til hverandre:)
eleit Skrevet 8. november 2008 #27 Skrevet 8. november 2008 Min forlovede fridde faktisk på skuddårsdagen (Ja, han vet det er da jenta skal fri, men han har altid vært glad i å gjøre ting bakvendt:P) Vi var i et bryllup med nesten 200 styk, og de fleste gjestene var slekt av han. Mot slutten av kvelden annonserte toastmasteren at det skulle være en par-lek og ba opp tre par, hvor et av parene var oss. På scenen ble jentene satt på stoler med guttene stående bak. Toastmastern spurte om noen i salen kunne se hva som var feil.. Det ble en masse gjetting fra salen, og pluselig sa forloveden min at han viste det. Så kom han rundt stolen min og gikk ned på kne og fridde. De andre to parene var selvfølgelig gifte, så det var det som var feilen Alt dette var selvfølgelig planlagt av brudeparet, toastmasteren og kjæresten min, og det skulle ikke lekes noen parlek. Men, kjæresten min var redd for at jeg skulle fatte mistanke hvis de ikke kamuflerte det litt! Jeg har aldri blitt så overrasket i hele mitt liv!!
IngvildChristine Skrevet 9. november 2008 #28 Skrevet 9. november 2008 Jeg hadde feiret bursdagen min hos pappa og hans familie i Trondheim, og ble hentet av min kjære på flyplassen dagen etter. Jeg måtte innom jobb og gjøre noen småting, og jeg syntes han var merkelig hjelpsom, men la ikke noe mer i det enn at han ville hjem fort ... Han drev og maste om at vi måtte rekke hjem til ni-titiden, fordi han skulle se noe på tv, og så måtte han legge seg. Jaja, tenkte jeg, det er da bare å stå på det, så rekker vi vel det. Klokken ble ni, og vi var ferdige med jobben. På vei hjem ble jeg så fryktelig tørst, så jeg spurte om vi ikke kunne stoppe og kjøpe noe å drikke. Han gikk med på det, etter litt overtaling, og der forsvant jo også litt tid. Dess nærmere vi kom hjem, dess merkeligere ble oppførselen hans, men jeg skjønte virkelig ingenting, og skravlet i vei som vanlig. Vi kom hjem, jeg gikk ut og luftet hundene, og han viste meg etterpå inn i stuen hvor han hadde tent lys og hadde en liten eske med verdens vakreste ring :rødme: Gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han. Selvsagt svarte jeg ja, ble utroolig glad og overrasket. Vi deler leilighet med en annen jente, min bestevenninne, og hun hadde lovt å holde seg borte til ti- derfor var det litt viktig å komme hjem før ... Og jeg gjorde ubevisst alt jeg kunne for å ødelegge tidsskjemaet hans, stakkar:p
Anglofil Skrevet 23. november 2008 #29 Skrevet 23. november 2008 Det skjedde over en Love Heart, hehe. Var faktisk veldig romantisk, om enn spontant. Det var han da som snakket om det, så spurte jeg på 'ordentlig' etterpå. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå