Gå til innhold

Hvordan fridde han/du?

Anbefalte innlegg

Gjest *Ulla*
Skrevet

Vet ikke om dette har vært oppe her før, men jeg lurer veldig på hvordan deres frierer var. Spurte han/du først om dere skulle forlove dere? Eller om dere skulle gifte dere? Og om han/du "bare" spurte om forlovelse, betydde det da at dere var enige om å gifte dere, eller spurte han/du om dette senere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hegepege
Skrevet

Vi har vært ringforlovet i 1 1/2 år nå, og på søndag fridde han til meg :blomst: Så neste år blir vi forhåpentligvis mann og kone :bryllup:

Skrevet

Ej hinta litt frampå til na at ej va klar til å forlove mej, og ej sa fint i frå at visst me skulle forlove oss, so skulle me sette en dato for bryllupe...

På 25 års dagen min gjekk han ned på kne å fridde til mej når ej åt frokost... Blei so paff ej klarte ikkje å sei ja me de samme... Alt om kom ut av mej va latter... Stakaren... He litt dårli samvittiheit for de den dag i dag.... Men men... Han fekk no svare ette latteren hadde roa sej litt... :rødme:

1 år 4 mnd etter han fridde blir me gift :D Faktisk på dagen 3 år sida han sende første mailen på Blink til mej :love: :rødme:

Gjest Elize
Skrevet

Han fridde til meg på sankthansaften 2007 :) Han hadde tenkt å fri dagen før (vi hadde vært ute å spist deilig middag og tatt boblebad), men av diverse årsaker fridde han ikke. Jeg var utrolig skuffet for jeg hadde forventet et frieri.

Så kom sankthansaften og han skulle reise på opptaksprøve for å komme inn på skole i forsvaret. Men på morgenen da jeg sto opp og var på tur ut døra kom han bort å sporte om jeg ville gifte meg med han. Og selvfølgelig svarte jeg ja.

Han fridde på nytt igjen da vi hadde kjøpt ringene :)

Og jeg fridde på skuddårsdagen :)

Skrevet

Sakses fra en annen trå:

Frieriet kom i går kveld rett før barnetv. (23.februar) Mini var sulten så han gikk på kjøkkenet og ba h*n komme å hente maten sin og ta den med på stua. Hørte masse visking og tisking og fnising og tenkte at nå kommer h*n med is eller noe "ulovelig" mat... Mini kommer med en stor bukett med roser og bare gliser, mens samboeren min går ned på kne og spør om jeg vil gifte meg med han. Før jeg rekker å svare hopper Mini rundt å hyler "Si ja! Si ja!"

Både Sambo og jeg gråter litt og Mini ser meg rett inne i øynene og sier: "Blir du ektemamma'n min da?" Klarte ikke annet enn å si; "jeg ville alltid være mamma'n din"

Sånn var det frieriet. Spessielt og helt perfekt

Skrevet
Men på morgenen da jeg sto opp og var på tur ut døra kom han bort å sporte om jeg ville gifte meg med han. Og selvfølgelig svarte jeg ja.

Han fridde på nytt igjen da vi hadde kjøpt ringene :)

Og jeg fridde på skuddårsdagen :)

Hvorfor tre frierier?

Gjest Elize
Skrevet
Hvorfor tre frierier?

Vet ikke egentlig, det bare ble slik :)

Skrevet
Sakses fra en annen trå:

Frieriet kom i går kveld rett før barnetv. (23.februar) Mini var sulten så han gikk på kjøkkenet og ba h*n komme å hente maten sin og ta den med på stua. Hørte masse visking og tisking og fnising og tenkte at nå kommer h*n med is eller noe "ulovelig" mat... Mini kommer med en stor bukett med roser og bare gliser, mens samboeren min går ned på kne og spør om jeg vil gifte meg med han. Før jeg rekker å svare hopper Mini rundt å hyler "Si ja! Si ja!"

Både Sambo og jeg gråter litt og Mini ser meg rett inne i øynene og sier: "Blir du ektemamma'n min da?" Klarte ikke annet enn å si; "jeg ville alltid være mamma'n din"

Hehe.. Dette var kjempesøtt :rødme:

Skrevet
Sakses fra en annen trå:

Awww... Denne var rørende! :gråte:

Skrevet

Min kjære fridde på 4-årsdagen vår, hjemme i vår leilighet. Jeg hadde selvsagt håpet på at han skulle spørre, men forventet det ikke, så han overrasket meg virkelig. Spesielt siden han ikke sa noe under middagen, så jeg slo litt tanken om at dette-kunne-være-kvelden fra meg ;) Etter maten så ble vi liggende på sofaen og skravle og kose, og mens Massive Attack ble spilt så begynte min kjære å fortelle hvor høyt han elsket meg, og hvor godt han har hatt det disse fire årene, og før jeg visste ordet av det så kom spørsmålet jeg har ventet på: "vil du gifte deg med meg?" Ble litt satt ut! Men etter at jeg hadde summet meg litt så ble selvsagt svaret ja, JA! :hjerte:

Vi hadde snakket om bryllup etc tidligere på en slik "en gang i framtiden"-basis, og vi var begge enige i at vi ikke ønsket å forlove oss før vi også kunne sette datoen og begynne å planlegge.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Mange søte frierier :smile: Håper det snart blir min tur til å oppleve det :sjenert:

Skrevet

Jeg fridde under frokosten på skuddårsdagen. Hadde tenkt på det en stund, men ville oppleve det å kjøpe ringer og sånn sammen med han, så det gjorde vi dagen etter. Jeg spurte rett og slett "Vil du gifte deg med meg?" uten noe mer dill og dall, han svarte ja, og så måtte vi skynte oss på jobb begge to. På kvelden gikk vi ut og spiste og koste oss med god vin, og så hjem til soverommet... hihi

Dagen etter gikk vi for å kjøpe ringer, og det var kjemperomantisk, selv om det vi kommer til å huske best er den ekstremt merkelige frisyren på hun fra gullsmia som hjalp oss å finne ringene. Så ut som hun hadde fått elektrisk sjokk :skratte: Vi har aldri vært et spesielt svevende og klisjè-romantisk par, så hele situasjonen passet godt med sånn vi er. Var veldig fint å hente ringene noen dager etterpå, med gravering og sånn, og sette de på hverandre inne hos gullsmeden.

Uansett, bryllup blir det om to år, så vi har god tid til å drømme og planlegge og spare til en fantastisk fest og en fantastisk bryllupsreise.

Skrevet

Mange flotte frierier :)

Her er mitt, kort oppsummert:

På skuddårsdagen i år.

Kjæresten min la ringen i ett kinder-egg, pakka det sammen og la det i sekken min. ( Jeg ELSKER kinder-egg)

På jobb, oppdaget jeg det, men kunne ikke spise det der og da.. Så jeg lot det ligge.

Senere på dagen fikk jeg melding, og han spurte om jeg hadde spist kinder-egget han ga meg.

Jeg sa at det hadde jeg ikke, men at det var søtt av han å sende det med meg.

Når jeg kom hjem, begynte jeg å lage middag, og spiste sjokoladen til kinder-egget, leken lot jeg ligge. Etterhvert åpnet jeg leke-ballen. Jeg fant en liten tøy-pose, med en fin ring i. Siden det ikke er noen tradisjonell forlovelsering, så skjønte jeg ingenting. Jeg såg mange ganger på den, og likte den veldig godt. Stusset litt på hvorfor den var i kinder-egget. Den var jo ikke lagd av plast.

Det tok ganske lang til før jeg skjønte hva som foregikk.. treige meg..hehe

Når han kom hjem hadde jeg fortsatt ikke skjønt det.

Jeg skjønte det først når han viste meg at han hadde en ny ring på fingeren.

Så fridde han, og selvfølgelig sa jeg ja :love:

Skrevet

Huff, stakkar mannen må ha gått rundt p nåler hele dagen! :fnise:

Herlig frieri da! Håper sambo kan finne på noe like søtt for meg... Men han er så TREIG, he he.

Men hvordan fikk han ringen inni kinderegget? Var det spesialbestilt?

Skrevet

Han hadde åpnet det veldig forsiktig, tatt ut leken og hatt i ringen, og limt egget sammen igjen ved å varme kantene på sjokoladen og presset forsiktig sammen .

Papiret hadde han også hatt fint på.

Ganske bra, med tanke på at han ikke har så mye tålmodighet til detaljer til vanlig.. :ler:

Skrevet

Og forresten.

Fikk nettopp vite at han prøvde seg gjennom 4 Kinder-egg før han fikk det til.

Men han sa at det var egentlig helt greit, de smaker jo ikke så verst :)

Det var også ganske vanskelig å ikke lage fingermerker, sjokoladen er jo ganske myk, så han fant til slutt ut at å ta sjokoladen inn og ut av kjøleskapet inni mellom smeltingen, det funket :ler:

Gjest Laddy
Skrevet

Hei

Jeg fridde på skuddårsdagen i år. Samboeren min og jeg har vært sammen i mange år og har to barn sammen. Så jeg var ikke redd for hvilket svar jeg skulle få. Dessuten hadde vi allerede bestemt en dato. Men, jeg fridde likevel da jenter har lov til å fri på skuddårsdagen og det er litt stas og koselig.

Jeg fridde rett etter at kl. slo 24, natt til 29.feb. ved sengekanten. I forkant hadde jeg plassert en bitteliten kjølebag med champagne, glass og melkesjokolade i hjerter ved siden av sengen, og tent lys rundt omkring.

På Nille fant jeg en liten søt bamse som holdt en flaske i gull. Ringen tredde jeg ned på flasketuten.( i.o.m. at flasken var i gull og ringen i gull, gikk de to nærmest i ett) Jeg la et kort ved siden av hvor jeg skrev "vil du gifte deg med meg"? baklengs, og hvert enkelt ord baklengs. Så samboeren min skjønte ikke så mye (det var også meningen), og det var morro å se ansiktsutrykket da det begynte å gå opp for han hva det var. :-)

Skrevet

Sambo lagde en ring av ståltråd til meg som han prøvde på fingeren min. Med en gang etter at jeg hadde prøvd ringen, rettet han tråden ut igjen, og jeg ble jo SÅ skuffa.. jeg tenkte at nå blir det frieri snart.. Han måtte gjøre dette for å finne ut ringstørrelsen min ettersom jeg ikke bruker ringer vanligvis..

Så jeg ble jo skikkelig skuffa da han bare rettet ut igjen ståltråden med en gang.

Det jeg ikke visste var at han hadde rukket å prøve "ringen" på sin egen finger først, slik at han fant ut av min omtrentlige ringstørrelse. Dette var vel noen uker før St.Hansaften 2002.

På St.Hansaften var vi ute med båten hans, en skikkelig koselig tresnekke. Vi hadde en kjempehyggelig tur, selv om det var overskyet. Da vi akkurat hadde fortøyet båten i båthavna igjen, gikk han plutselig ned på kne og spurte: "Vil du gifte deg med meg?" Inni ringene stod det gravert DIN KJÆRE og så navnet.

Jeg ble helt satt ut, og jeg må innrømme at det kom noen gledestårer. Og jeg sa selvfølgelig ja!! Vi satte dato sånn halvveis.. St.Hansaften 2007, men fordi vi ikke hadde nok penger da, valgte vi å utsette det til 21. juni i år :)

Skrevet
Sakses fra en annen trå:

Åå :rødme: Blir du ektemamma'n min da?

Skrevet
Vet ikke om dette har vært oppe her før, men jeg lurer veldig på hvordan deres frierer var. Spurte han/du først om dere skulle forlove dere? Eller om dere skulle gifte dere? Og om han/du "bare" spurte om forlovelse, betydde det da at dere var enige om å gifte dere, eller spurte han/du om dette senere?

Har ikke fått noe frieri fra min. Men her i påsken lurte han på når vi skulle få ring på fingen... Men tok ikke det som et friere akkurat. Men fint å vite at han kunne tenke seg det da

Sakses fra en annen trå:

Ååå denne var da søt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...