Gå til innhold

Pris for hund med 1 testikkel?

Fremhevede innlegg

Gjest eline
Skrevet

Hei. Har selv chihuahua-hann, og det er svært vanlig at ikke begge stenene kommer ned med en gang. Her kom den siste ned rundt 7 mnd alder... Ingen grunn til å slå noen alarm før han runder ett år, var beskjeden vi fikk av veterinæren. Når det gjelder pris skal du vanligvis ha igjen 50% av kjøpesummen,eller bli tilbudt ny valp dersom du vil bruke den i avl eller utstilling. Samme regel her som ved andre "defekter"... Lykke til, og kos deg med småen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kan ikke noe om hunder (er kattemenneske) men på Dyrlegene slet Trude Mostue med å finne en testikkel på en hund her for ikke så lenge siden.

Det som var problemet, var at hunden var helt gal og humpet på alt hele tiden. Eieren ville kastrere ham, men dette var rimelig håpløst siden testiklene ikke var falt ned.

Trude fant kun en testikkel, og hunden var like "humpete" etter operasjonen som han var før siden de bare fjernet en.

Nå er jeg som sagt kattemenneske, og kan vel ikke tenke meg noe mere kvalmende enn en hund som skal parre seg med alt mulig.

Det er jo ikke sikkert hundemennesker bryr seg så mye om en slik problemstilling. Ville bare nevne det siden dette ville ha spilt en stor rolle for meg :)

Det med humping er oppdragelse og grensesetting, og intet annet. En hund som aldri har fått lov til å humpe, vil heller ikke gjøre dette på alt og alle.

Da burde de samtidig fjernet den testikkelen som ligger i buken. Tror det er vanlig prosedyre ved kastrering av kryptorkide hunder.

Det er vanlig ja, ellers er det liten vits i å kastrere hannhunder med en testikkel i buken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...