Gå til innhold

Bryllupsforsikring?

Bryllupsforsikring? Er dette vanlig, har noen erfaring med å ha bruk for det eller er det bare noen som tjener penger på en bekymra brud?  

29 stemmer

1. 1. Velger dere å forsikre bryllupet?

• Ja
      3
    • Nei
      19
    • Kanskje
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er dette egentlig? Jeg sitter å vurdere om det har noen hensikt. Har noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg, så derfor stemmer jeg ikke, Men denne typen forsikring har jeg aldri hørt om.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Gjest Elize
Skrevet

Jeg er utrolig usikker. Har sett litt på denne forsikringen. Men må vente til vi har satt opp budsjett før jeg bestemmer meg.

Skrevet

Jeg har sett på det, men syntes det var litt for mange klausuler på når det ikke gjaldt, så jeg tror vi dropper det.

Gjest Elize
Skrevet
Jeg har sett på det, men syntes det var litt for mange klausuler på når det ikke gjaldt, så jeg tror vi dropper det.

Hvilke klausuler?

Skrevet

For eksempel:

Sykdom dekkes bare dersom det er brud, brugdom eller foreldre som blir syk. Den som blir syk må også ha betalt 50 % av de erstatningsmessige kostnader.

Den dekker heller ikke dersom det er en av disse sykdommene:

Hjerteinfarkt, kreft, åreknuter, nucleursprolaps, ischias, lumbago, hekseskudd, spondylose, spondylartrose, revmatisme, leddrevmatisme, artritt, ”gikt”, nevrose, slagtilfelle, besvimelse, matforgiftning eller annen sykelig tilstand.

Så denne forsikringen hadde ikke hjulpet da morfaren din ble syk Veronica.

Skrevet
For eksempel:

Sykdom dekkes bare dersom det er brud, brugdom eller foreldre som blir syk. Den som blir syk må også ha betalt 50 % av de erstatningsmessige kostnader.

Den dekker heller ikke dersom det er en av disse sykdommene:

Hjerteinfarkt, kreft, åreknuter, nucleursprolaps, ischias, lumbago, hekseskudd, spondylose, spondylartrose, revmatisme, leddrevmatisme, artritt, ”gikt”, nevrose, slagtilfelle, besvimelse, matforgiftning eller annen sykelig tilstand.

Så denne forsikringen hadde ikke hjulpet da morfaren din ble syk Veronica.

Nettopp, og det er sykdommer som disse, og da gjerne om de rammer besteforeldre, som kunne vært årsaken for at vi må utsette/avlyse bryllupet... Ser ikke helt poenget da nei.

Skrevet

Jeg har ikke sett vilkårene så jeg må ta et visst forbehold, men med med mitt kjennskap til det, så glem det!

Skrevet

Med de klausulene du nevner 2008brud, hva er man da egentig forsikret mot? Det virker som disse kanskje tjener penger på at brudepar skriver under for å så lese klausulen i etterkant.

Skrevet
Det virker som disse kanskje tjener penger på at brudepar skriver under for å så lese klausulen i etterkant.

Nei, tror du det!? :sjokk::skratte:

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Som om det at bestefaren din ikke får vært med pga hjerteinfarkt bare er trist dersom han har betalt 50% av utgiftene. :ler:

Skrevet

Rett opp- og nedad stigendelinje blir jo foreldre og barn. Ikke besteforeldre.

Det er helt latterlig egentlig. Men jeg har nå bestilt denne forsikringen jeg. På en måte så forsikrer jeg bare meg selv. Skal sørge for at penger går ut av min konto og at jeg har skriftlige avtaler med alle. Men dess mer jeg leser på vilkårne dess mer føler jeg at jeg har kastet bort pengene..

Ser dere at på fremsiden så står det "forsikring mot bryllupsnerver"? Kan oppfattes som om man får alt erstattes nersom den ene får nerver og ikke klarer å gjennomføre det..

Skrevet

Etter hva jeg har lest, virker dette som en ganske Amerikansk greie.

Unødvendig spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...