Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ikke så innmari gøy... jeg har ALLE symptomer på denne forferdelige s.o.s - jeg har bestilt prøvekit fra Olafiaklinikken... Olafiaklinikken.no - Alle i området Oslo og omegn kan få tilsendt prøveutstyr.... Nå må jeg ringe den forrige kontaktlegen min for å få tilsendt mappa mi derfra- jeg mener ganske sikkert at jeg tok test på s.o.s rett etter at vi ble sammen(før vi slutta med kondom) og da viste ikke testene noen sykdom... Så vi veit jo hva det kan bety i såfall...

Noen av symptomene jeg har er stikkinger og smerter nederst i magen

blødninger i forbindelse med samleie

blødninger mellom mensen

kløe/ stikking i underlivet

forandringer i utfloden(mengden og lukt)

:sukk:

Jeg vil jo tro at dette ikke er C, at det bare er sopp eller noe sånt... Men hva hvis det virkelig er C?! Da betyr det vel at han har vært utro mot meg, og nesten gjort meg steril - Jeg kjenner at jeg er veldig nervøs...

Endret av Solskinnsbolla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan også være noe så uskyldig som muskelknuter i livmoren.

Det gir også disse symptomene, kanskje med unntak av endring i utfloden.

Har du vært hos lege, eller har du bare bestilt hjemmeprøvegreier?

Skjønner du er nervøs, absolutt ikke noe godt å ikke vite, men prøv å ta det med ro til du vet hva det er.

Gjest Gjest
Skrevet

Testen han seg samtidig da (før dere sluttet med kondom elr etter)? Ellers hvis det er klamydia, kan jo han ha blitt smittet før han traff deg. Det skjedde faktisk med mg og min nåværende kjæreste, og han ante ingenting. Han hadde da gått med det i over 1 år og uten og ha sex i mellom da.

Uansett lykke til!:) Ville gått til legen med en gang jeg, fått svar raskest mulig. Er mangen "plager" som kan ha klamydialignende symptomer.

Skrevet
Testen han seg samtidig da (før dere sluttet med kondom elr etter)? Ellers hvis det er klamydia, kan jo han ha blitt smittet før han traff deg. Det skjedde faktisk med mg og min nåværende kjæreste, og han ante ingenting. Han hadde da gått med det i over 1 år og uten og ha sex i mellom da.

Uansett lykke til!:) Ville gått til legen med en gang jeg, fått svar raskest mulig. Er mangen "plager" som kan ha klamydialignende symptomer.

det er fint jeg får positive og oppløftende svar:-)... jeg veit ikke om han testa seg, jeg sa jo at han måtte det - tror han gjorde det. ikke at jeg hadde slått meg til ro med: "visste ikke at jeg hadde det, må ha fått det FØR vi ble sammen..." Går det an å stole på det da? ... Da må man bare ta et valg I suppose, enten å stole på det, eller å avbryte.

Gjest klamydiatrollet
Skrevet

Jeg valgte å stole på min kjærerste, da han rett og slett ikke hadde tilgang nesten på damer det året :fnise: I tillegg så er han en ærlig kar, og sa til og med til meg hvem han trodde han hadde fått det av. Men ikke ta sorgene på forskudd, ta testen eller gå til legen og få det overstått :)

Hvis det er klamydia, blir det jo en alvorsprat med din kjære... Sett hardt mot hardt, forlang at han sier sannheten ellers så mister han deg..

Ps! Mangen gutter har ANGST for å teste seg for klamydia, de tror at legen skal stikke en bomullspinne langt ned i snoppen på dem :fnise: Så mangen sier bare, jaddajadda, og ikke gjør d :-(

Håper det ordner seg uansett...og at det IKKE er klamydia!!!:D For er det kla... og du har de symptomene, har du gått lang tid med det. Tar lang tid før en får symptomer, hvis en får det i det hele tatt. Spurte du spesielt etter klamydiaprøve når du testet deg hos legen? Har opplevd hos noen leger at en må spør spesielt om det..

Nå virker det jo som om jeg har hatt klamydia i 100 år, men har hatt det 2 ganger og har fått en skikklig skjerpings etter det!!

Gjest Gjest
Skrevet

Det spørs vel hvor lenge Solskinnsbolla har vært med Solskinnsbølla?

Klamydia er vel ikke dormant så lenge før en merker symptomene?

Skrevet
Det spørs vel hvor lenge Solskinnsbolla har vært med Solskinnsbølla?

Klamydia er vel ikke dormant så lenge før en merker symptomene?

Det er faktisk veldig uvanlig å merke at en har klamydia. De færreste får symptomer.

--

TS: det du opplever kan være alt fra infeksjon i skjeden, soppinfeksjon, urinveisinfeksjon til kjønnssykdom...eller ingenting! Jeg ville nok tatt en GU hos legen.

Gjest lissi32
Skrevet

Menn merker omtrent med en gang at de har klamydia. Spør samboeren din om det svir når han pisser? Bare et enkelt spørsmål det. Gjør det det er det stor sjans for at han har klamydia. Jenter merker ikke ofte symptomer men noen merker det med en gang. Den kan være sovende, men jeg hadde ikke kjøpt den at han har gått med klamydia i årevis. Høres rart ut.

Skrevet

Ok. Takk for svar :skravle:

Det er sikkert ingenting... Eller, det er sikker ikke klamydia, men bare vanlige greier... skjønner bare ikke at det kan være vanlig med så mye rart som jeg føler det er med mitt underliv. Når jeg ser på hva lommelegen svarer på spørsmål om blod etter samleie, så kan noen prestere å svare at det er normalt- jeg er ikke redd for kroppsvæsker, men hvordan kan blod som kommer ut av kroppen, uansett om det er nese, tarm, ører være normalt. Jeg mener, det er ikke unormalt- vi inneholder alle blod- og det kan jo være perioder med disharmoni i kroppen, jeg vil jo heller påstå at det normale er at det IKKE kommer blod etter samleie, men at "ingen regel uten unntak"- så kan det skje innimellom eller i kortere perioder, men at man må få det undersøkt for det er ikke SUNT.

Vel, vel...

Jeg får bare vente og se....

Gjest lissi32
Skrevet
Ok. Takk for svar :skravle:

Det er sikkert ingenting... Eller, det er sikker ikke klamydia, men bare vanlige greier... skjønner bare ikke at det kan være vanlig med så mye rart som jeg føler det er med mitt underliv. Når jeg ser på hva lommelegen svarer på spørsmål om blod etter samleie, så kan noen prestere å svare at det er normalt- jeg er ikke redd for kroppsvæsker, men hvordan kan blod som kommer ut av kroppen, uansett om det er nese, tarm, ører være normalt. Jeg mener, det er ikke unormalt- vi inneholder alle blod- og det kan jo være perioder med disharmoni i kroppen, jeg vil jo heller påstå at det normale er at det IKKE kommer blod etter samleie, men at "ingen regel uten unntak"- så kan det skje innimellom eller i kortere perioder, men at man må få det undersøkt for det er ikke SUNT.

Vel, vel...

Jeg får bare vente og se....

Noen av symptomene jeg har er stikkinger og smerter nederst i magen

blødninger i forbindelse med samleie

blødninger mellom mensen

kløe/ stikking i underlivet

forandringer i utfloden(mengden og lukt)

Ja det er sikkert ingenting, høres helt normalt ut :eeeh:

Skrevet
Menn merker omtrent med en gang at de har klamydia. Spør samboeren din om det svir når han pisser? Bare et enkelt spørsmål det. Gjør det det er det stor sjans for at han har klamydia. Jenter merker ikke ofte symptomer men noen merker det med en gang. Den kan være sovende, men jeg hadde ikke kjøpt den at han har gått med klamydia i årevis. Høres rart ut.

min x merka ingen ting når han hadde klamydia, var helt tilfeldig at vi oppdaga at vi hadde det fordi jeg var inne på sjekk i forhold til å få p-piller. Kjenner og to andre menn som har hatt klamydia og ingen av dem merka noe heller, der og var det kjæresten som merka noe, altså ho ene merka noe og ho andre var på sjekk sånn som meg og oppdaga det tilfeldig! min x hadde da gått med klamydia mest sansynlig i 2 år.

Gjest lissi32
Skrevet
min x merka ingen ting når han hadde klamydia, var helt tilfeldig at vi oppdaga at vi hadde det fordi jeg var inne på sjekk i forhold til å få p-piller. Kjenner og to andre menn som har hatt klamydia og ingen av dem merka noe heller, der og var det kjæresten som merka noe, altså ho ene merka noe og ho andre var på sjekk sånn som meg og oppdaga det tilfeldig! min x hadde da gått med klamydia mest sansynlig i 2 år.

hmmm klamydian er lumsk ja.. også årsaken til at mange er barnløse og sliter med å klare å bli gravid:(

Gjest Gjest
Skrevet

Vent på svaret fra fra legen, ikke fortvil enda. Det kan jo være noe uskyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...