Gjest lillelinn Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er nettopp blitt sammen med en fyr, etter tre måneder med dating. Denne fyren har en ekskjæreste, men forholdet (som hadde vart flere år) tok slutt noen måneder før han traff meg. Hans ekskjæresten og jeg har en nær felles venninne, og vi har derfor møttes tidligere og kommer til å møtes igjen. Problemet er at hun ikke har fått vite noe om meg og det som nå er min kjære. Hverken kjæresten min eller venninna mi tør å fortelle henne noe, i frykt for hennes reaksjon og fordi hun har uttrykt at hun ikke ønsker å vite om det, dersom han møter en annen. Hun kan visstnok ta ting veldig tungt og skape store drama rundt seg. Jeg er redd venninna mi skal ødelegge vennskapet til denne eksen ved å la være å fortelle henne om noe som har pågått så lenge. Samtidig synes jeg at min kjære burde fortelle sin eks om det, så hun slipper å høre det av andre. I tillegg føler jeg meg litt dum siden han velger å holde vårt forhold hemmelig, og jeg er redd for å møte henne og bli stående i en kjip situasjon, enten ved å late som ingenting, eller å ta støyten ved å fortelle det...
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Håper ikke du er venninna mi, for da hadde jeg blitt sur!
Gjest lillelinn Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Håper ikke du er venninna mi, for da hadde jeg blitt sur! Hva har jeg gjort??? Jeg ser på meg selv som ganske uskyldig i dette!!! Hvis man skal holde seg unna eksene til venners venner, da blir denne byen ganske liten!!!!
Suzy Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tenker umiddelbart at kjæresten din kanskje kan opplyse denne jenta om at han har blitt sammen med deg - slik at du slipper ubehagelige opplevelser med det. Så ville jeg bare oppført meg som normalt og ikke tnkt mye mer på det.
Teriyaki Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Hva har jeg gjort??? Jeg ser på meg selv som ganske uskyldig i dette!!! Hvis man skal holde seg unna eksene til venners venner, da blir denne byen ganske liten!!!! Enig her. Spesielt siden denne veninnen er vel kanskje mer som en bekjent? Hvis hun blir sur på trådstarter, så er hun bare ei veldig sjalu jente, som dessverre ikke har kommet helt over eksen sin enda. Kjæresten din bør fortelle det til eksen, hvis det er sånn at du har regelmessig kontakt med hun.
Kosemose Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Hvis hun ettertrykkelig har sagt at hun ikke ønsker å få vite om hans nye forhold så er det vel greit å akseptere dette? De trenger jo ikke å lyve, dere trenger ikke å gjemme dere. Den eneste som kunne hatt snev av "informasjonsplikt" her er vel den felles nære venninnen. Men hvis hun har fått streng beskjed om at hun ikke vil høre om hans nye kjærester, så bør hun vel bare forholde seg til det? Eller?
Rosalie Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Hvis hun ettertrykkelig har sagt at hun ikke ønsker å få vite om hans nye forhold så er det vel greit å akseptere dette? De trenger jo ikke å lyve, dere trenger ikke å gjemme dere. Den eneste som kunne hatt snev av "informasjonsplikt" her er vel den felles nære venninnen. Men hvis hun har fått streng beskjed om at hun ikke vil høre om hans nye kjærester, så bør hun vel bare forholde seg til det? Eller? Nok engang fornuftige ord fra Kosemose.
Gjest lillelinn Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har ingen kontakt med eksen hans.. Har møtt henne fire-fem ganger bare. Har ikke lyst til å presse noen av dem til å fortelle henne det, men jeg har fått vite at hun sender ham meldinger og sier hun savner han og drømmer om han.... Æsj...Det er så dumt, hele greia.... Og egentlig burde jeg ikke bry meg...
Rosalie Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Og hvis hun sender slike meldinger, syns jeg kjæresten din skal gi henne beskjed om at han er sammen med en ny. Han trenger jo ikke å si hvem, bare at det er noen.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Ja, selv om hun har sagt hun ikke vil vite om nye forhold, så bør hun få beskjed når hun sender han slike meldinger.
Gjest lillelinn Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Ja, det er ekkelt at han leser det.... Æsj... Og hans ansvar å fortelle det, og det burde han skjønne når han mottar sånne meldinger.
Mrs. K Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 En eks er en eks, og med mindre de har barn sammen har kjæresten din ingen meldeplikt overhodet. At eksen ikke vil vite at hvis det kommer en ny kjæreste inn i bildet får bli hennes og hennes venninners sak. Jeg skjønner godt at du ikke har lyst å skulle gjemmes bort. Prat med kjæresten din. etter 3 måneder er det vel på tide å offentliggjøre forholdet?
Gjest lillelinn Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 En eks er en eks, og med mindre de har barn sammen har kjæresten din ingen meldeplikt overhodet. At eksen ikke vil vite at hvis det kommer en ny kjæreste inn i bildet får bli hennes og hennes venninners sak. Jeg skjønner godt at du ikke har lyst å skulle gjemmes bort. Prat med kjæresten din. etter 3 måneder er det vel på tide å offentliggjøre forholdet? Det er offentliggjort for alle andre enn henne...
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes du selv skal sende henne et kortsom sier f.eks.: Hei Lise Jeg sender deg ikke dette kortet for å såre deg, men tvert imot for du ikke skal komme i en ubehagelig situasjon. Jeg er nå blitt sammen med Nils. Jeg håper du ikke synes dette kortet var upassende, men jeg ønsker altså at du ikke skal oppdage det i en situasjon hvor det vil føles vansklig for deg. Jeg ønsker deg alt godt! Vennlig hilsen Anne Grunnen til at jeg synes du skal si det til henne er fordi du ikke har noe nært forhold til henne og kan på denn måten skåne deres felles venninne og din nye kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Jeg synes du selv skal sende henne et kortsom sier f.eks.: Hei Lise Jeg sender deg ikke dette kortet for å såre deg, men tvert imot for du ikke skal komme i en ubehagelig situasjon. Jeg er nå blitt sammen med Nils. Jeg håper du ikke synes dette kortet var upassende, men jeg ønsker altså at du ikke skal oppdage det i en situasjon hvor det vil føles vansklig for deg. Jeg ønsker deg alt godt! Vennlig hilsen Anne Grunnen til at jeg synes du skal si det til henne er fordi du ikke har noe nært forhold til henne og kan på denn måten skåne deres felles venninne og din nye kjæreste. Ikke enig. Jeg hadde latt kjæresten si det, såpass mann må han da være. Om han ikke sier det rett ut (siden hun har bedt han la være) så iallefall gjort noe for at hun skulle skjønne at han hadde funnet en ny partner. Da ville hun nok sjekket opp i det, og funnet ut hvem det var. Hadde jeg fått et slikt kort frå eksen's nye dame, så hadde jeg følt meg veldig dum! Hadde fått et inntrykk av at jeg var blitt diskutert som den sjalu eksdama som ikke vil tåle å høre at han hadde funnet en ny... Nei, da ville jeg foretrukket å få høre det fra eksen, ikke hans nye dame. Eller så fikk det bare ta sin tid til jeg fant det ut selv. (Men jeg hadde aldri bedt han om å ikke si hvis han traff en ny. Tvert imot! Synes det er greit å informere hverandre selv, ihvertfall hvis man har et lengre forhold sammen bak seg, eller det er barn i bildet.) Så: ikke send et slikt kort!!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Hvis alle andre vet om det - så er det bare ett tids spørsmål før hun vet det også. Ha litt is i magen. Det kommer frem, tenker jeg. kanskje hun til og med vet det og allikevel sender slike sms for å "logge" situasjonen av ett tap?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Er dere på Facebook? Hva med å endre relationship-statusen der? Hvis det er så vanskelig å fortelle henne at eksen har fått dame, så løser i allefall det et problem. Jeg hadde blitt såra og forbanna om kjæresten min fikk sånne på-kanten meldinger fra eksen sin. Hun hadde vel ikke sendt sånne meldinger hvis hun fikk vite om deg? Samboeren min har noe kontakt med sin eks, og fortalte henne om meg før vi i det hele tatt var sammen. Det samme gjorde jeg i forhold til min eks, han ville gjerne at jeg skulle fortelle han det om jeg møtte en ny, sånn at han slapp å høre det fra noen andre(felles venner etc.) Regner med at det ordner seg for dere Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 En eks er en eks, og med mindre de har barn sammen har kjæresten din ingen meldeplikt overhodet. At eksen ikke vil vite at hvis det kommer en ny kjæreste inn i bildet får bli hennes og hennes venninners sak. Jeg skjønner godt at du ikke har lyst å skulle gjemmes bort. Prat med kjæresten din. etter 3 måneder er det vel på tide å offentliggjøre forholdet? Enig
Gjest jente37 Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er nettopp blitt sammen med en fyr, etter tre måneder med dating. Denne fyren har en ekskjæreste, men forholdet (som hadde vart flere år) tok slutt noen måneder før han traff meg. Hans ekskjæresten og jeg har en nær felles venninne, og vi har derfor møttes tidligere og kommer til å møtes igjen. Problemet er at hun ikke har fått vite noe om meg og det som nå er min kjære. Hverken kjæresten min eller venninna mi tør å fortelle henne noe, i frykt for hennes reaksjon og fordi hun har uttrykt at hun ikke ønsker å vite om det, dersom han møter en annen. Hun kan visstnok ta ting veldig tungt og skape store drama rundt seg. Jeg er redd venninna mi skal ødelegge vennskapet til denne eksen ved å la være å fortelle henne om noe som har pågått så lenge. Samtidig synes jeg at min kjære burde fortelle sin eks om det, så hun slipper å høre det av andre. I tillegg føler jeg meg litt dum siden han velger å holde vårt forhold hemmelig, og jeg er redd for å møte henne og bli stående i en kjip situasjon, enten ved å late som ingenting, eller å ta støyten ved å fortelle det... So what med denne eksen og/eller venninna di...? Hverken du eller din nye kjæreste har meldeplikt. Hev deg over dette. Litt dritt får du tåle i mellomtiden!! Trøst deg med at om et par uker er "all ting glemt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå