cajac Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har litt problemer med å sette opp kjøreplan til bryllupet vårt i mai. Hva har dere f.eks satt opp på programmet for gjestene når dere er hos fotografen? Er så redd for at folk skal kjede seg og dermed få en dårlig start på bryllupet...
DDuck Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Klokken 9 draar jeg til frisøren og klokken 13 er det vielse... regner med vi er ferdig i kirken og med fotografering på kirketrappa til ca kl 14.30 og da skal vi fotograferes. Håper å ha middagn servert til kl 17.00-17.30. Hva vi skal gjøre med gjestene i mellomtiden har jeg ikke tenkt noe over enda siden det enda er en stund til Håper også at middagen og dessert skal være ferdig til kl 20.00 slik at vi kan ta imot gjester til kaffe og kaker da Tror kansje jeg er en optimist med tanke på klokkeslettene siden det ofte tar uhorvelig lang tid med middag, taler, dessert o.l. Men det er en grov kjøreplan som jeg vil prøve å følge best mulig
Gjest A Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Hei. Høres veldig lenge ut for gjestene å vente fra 14.30 til 17.00. Tror ikke fotograferingen tar så lang tid. Jeg tenkte kanskje at gjestene fikk velkomstdrink mens vi ble fotografert. Vi skal ha en av gjestene i bryllupet som fotograf og satser på å ta bildene ute. Hvor lenge varer en kirkelig vielse vanligvis? Har aldri tatt tiden.. Lykke til alle kommende bruder
MrsG Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 regner med at vielser tar omtrent en time. jeg drar til frisør i 9-10-tida.. vielsen er kl 14.00. fotografering en times tid omtrent. håper på middag rundt 17-17.30. gjestene gjør som de vil i mellomtida, vi skal ha selskapet på hotell, så gjestene kan jo tasse rundt der som de vil, og de er alle ganske pratsomme, så de blir nok å kjede seg så veldig, tror jeg... jo, også skal jeg legge frem gjestebok, som alle som vil kan skrive en hilsen ellerno i. satser også på å få en person til å ta bilder av alle gjestene. "rød løper-style" hihi, som vi skal ha i gjesteboka seinere..
2008brud Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 De vielsene jeg har vert og sett på, tar under en halv time. Sikkert veldig forskjellig fra sted til sted.
Concertina Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Med mindre man ikke har veldig mange musikkinnslag etc så tar ikke vielsen stort mer enn 30-40 min.
DDuck Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Høres veldig lenge ut for gjestene å vente fra 14.30 til 17.00. Tror ikke fotograferingen tar så lang tid. Jeg tenkte kanskje at gjestene fikk velkomstdrink mens vi ble fotografert. Vi skal ha en av gjestene i bryllupet som fotograf og satser på å ta bildene ute. Hvor lenge varer en kirkelig vielse vanligvis? Har aldri tatt tiden.. Lykke til alle kommende bruder ja deter ganske lenge, men vi blir nok å innlosjere gjestene en plass der de får litt å bite i og kansje vi fikser noe slags aktivitet/bli kjent runde eller quiz kansje så de har noe å gjøre i mens Og når middagen begynner kl 17 håper jeg jo selvfølgelig at alle har kommet til lokalet ca en halv time før slik at de får hengt fra seg klær, sett seg rundt, fått en velkomstdrink o.l Timene går veldig fort når man er i brylupp som gjest også
BayliZ Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Frisør 10.30 - Vielse kl. 15, fotografering kl. 16.15, satser på at maten blir servert ca 18, gjestene skal få drikke og litt frukt mens de venter til vi er ferdige hos fotografen. den tiden går nok fort, masse livat mennesker. deretter er det full fest - juuuuhhhhhuuuuu
Lilywhite Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Nå er det en stund igjen ennå, så kan bli forandringer, men dette er foreløpig tidsplan: Overnatter hos en av forloverne mine kvelden før, kusinen min og en venninne kommer kl 9-9.30 for å ordne sminke og hår for meg og mine to forlovere. Vielse kl 14, regner med den varer til ca 1445, deretter fotografering. Gjestene er stort sett fra Bergen, med noen veldig få unntak, resten er godt kjent her, så hva gjestene vil gjøre mellom vielsen og middag er opp til dem selv. Vi beregner så en time til fotografering. Velkomstdrikk rundt kl 16 ca, og middag 1630. Kaffegjester fra kl 20. Regner med vi selv forlater festen rundt midnatt
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Vi hadde vielse kl 14 og middag kl 17. Lokalet var åpent etter vielsen, slik at de middagsgjestene som ønsket det kunne dra dit. Der ble det servert velkomsdrink og annen drikke, i tillegg til frukt og lett gjærbakst. Vi hadde et fint uteområde, slik at det ble servert der. Ellers hadde gjestene mulighet til å finne på andre ting selv i mellomtiden, siden vi giftet oss i en by Kaffegjestene ordnet seg selv mellom vielse og kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå