Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Regner med at mange av dere er både bereiste og har god peiling på kosmetikk.

Jeg skal reise til Rhodos om 3 1/2 uke og trenger noen gode råd. Skal kjøpe en del kremer og sminke, trenger ganske mye nytt. Men er litt usikker på hvor det svarer seg å handle dette.

Vi skal reise ut fra Sola, som vistnok har vært Nordens billigste Tax Free for noen år siden, men jeg lurer på hva som svarer seg.

Å kjøpe dette på Tax Free i Norge eller å kjøpe dette på kosmetikk butikk på Rhodos???

Håper noen kan hjelpe !!! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg ville TIPPE at det lønner seg å kjøpe på Tax Free, dessuten vet du iallefall at du får det du er ute etter; plutselig finner du ikke det du vil ha på Rhodos. Jeg fikk betale dyrt på flyplassen i Aten for to år siden; utvalget var lousy, og prisene nesten like høye som på vanlig parfymeri i Norge....

M

Skrevet

Ja, her var det få som er ute å reiser om dagen.

Selv synes jeg det er litt viktig å vite hva som svarer seg å kjøpe hvor, når jeg selv er ute å reiser.

Takk til deg Ethereal som gadd svare.

Skrevet

Jeg skal selv reise fra Sola nå på lørdag, og lurer på akkurat det samme!

Vi skal til Mallorca, og de jeg har snakket med sier at de har "det meste" der nede. Men det tar jeg ikke sjansen på! Har også hørt at Sola er veldig billige, tenkte jeg skulle sjekke hva produkter koster i butikk på forhånd (hvis jeg rekker det da, ikke lenge igjen gitt :wink: )

Jeg kommer til å kjøpe det jeg har høyest på prioriteringslisten på Sola før jeg reiser, så får jeg se hva de har der nede når jeg kommer så langt...

Ikke så mya svar fra meg, mao.

Gjest Paff
Skrevet

Jeg reiste nylig t/r Oslo-Stockholm og angret på at jeg ikke kjøpte mer tax-free i Oslo. Prisene var billigst og utvalget best her hjemme.. Har hørt flere si det samme - kjøp taxfree her og ikke i utlandet!

:D PUFF

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg ville absolutt kjøpt taxfree ved utreise ja. Var på Corfu i fjor sommer, og taxfree på flyplassen der hadde dårlig utvalg og var dyrt. Andre greske flyplasser jeg har vært på har vært tilsvarende. Det eneste jeg ikke hadde kjøpt er alkohol, for det er så tungt å bære på.. :ler:

Hmm, lurer på om norske taxfreebutikker er så bra som de er fordi vi ikke er med i EU? *undrer*

God tur ;-)

Skrevet

Taxfree er ikke hva det var hverken m.h.t. priser eller utvalg! Generellt kan jeg si at Gardermoen og Kastrup er blant av de absolutt bedre på dette. Har aldri reist internasjonalt fra Sola, så der vet jeg ikke.

De mindre "turistflyplassene" i Middelhavslandene jeg har vært på har hatt heller dårlig utvalg, i hvert fall av de merkene som er vanlige her hjemme.

Uansett, prisene er ikke så forskjellige fra et parfymeri her hjemme, så det er ingen vits i "å ta av". Selv skriver jeg liste og kjøper bare ting jeg uansett ville ha kjøpt. Mye av prisforskjellen forsvant faktisk da de særnorske avgiftene på kosmetikk ble fjernet!

Og, en ting til: Hvis dere skal kjøpe alkohol, så velg varer som er billige å produsere og hvor prisen på Vinmonopolet for en stor del utgjøres av avgifter. Vodka og Gin er som regel gode kjøp på taxfree. Det samme gjelder enkelte typer sterkvin (Portvin) og likører (Sambuca, Galliano). Cognac, god Whisky og Champagne er dyrt over hele verden og prisene varierer svært lite. (Vinmonopolet har flat fortjeneste og beregner seg ikke større fortjeneste på slike varer enn de gjør på den enkleste rødvin).

God tur!

Skrevet

Hvis du reiser ut fra Gardermoen ville jeg ha kjøpt det der. Prisene er ofte omtrent det samme på tax-free'er synes jeg - kommer litt an på kursen, og Gardermpoen pleier ikke å være over + at de har godt utvalg.

Sola har jeg aldri reist fra. Vet bare at i Syden-tax-free'er kan utvalget ofte være mye mer begrenset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...