Gå til innhold

Ferietips, mor, far og jente på 2 år

Anbefalte innlegg

Gjest mona29
Skrevet

Hei !

Er det noen som har noen gode ferietips til oss.

Vi bor 10 mil nord for Oslo og lurer på om noen vet om en fin plass hvor vi kan ta med jenta vår på 2 år. Helst ikke altfor lang kjøreavstand.

Jeg blir kjempe glad for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fëawen
Skrevet

Noen jeg kjenner storkoser seg på Larkollen. Det er en campingplass, og jeg tror de leier ut hytter. Hva med å leie en hytte på svenskesiden? Tror man kan få leid en i nesten alle prisklasser.

Eller ta danskebåten til mumiland. Så en annonse ett sted, og synes ikke prisen var sååå ille for et opphold på hotell. Men klart det koster...

Skrevet
Eller ta danskebåten til mumiland. Så en annonse ett sted, og synes ikke prisen var sååå ille for et opphold på hotell. Men klart det koster...

Har de fått et mummiland i Danmark???

I fjor lå det ihvertfall i Finland og min sønn på da 2 år var der og hadde det så fint at han nektet å forlate Mummitrollet.

Gjest Fëawen
Skrevet
Har de fått et mummiland i Danmark???

I fjor lå det ihvertfall i Finland og min sønn på da 2 år var der og hadde det så fint at han nektet å forlate Mummitrollet.

:fnise::fnise::fnise:

Det var nok kanskje Finland ja.. Godt det ble rettet på!

Så det var en suksess?! Kunne nemlig tenke meg det selv. :jepp:

Gjest Mayamor
Skrevet

En to åring har ikke de store kravene: feire på hytten er like gjevt som noe dyrt... ;)

Noen typiske barnesteder:

* Bø i Telemark

* Kristiansand dyrepark

* Hunderfossen

* Rett over grensen til Sverige har du Astrid Lindrens verden

* I Sverige er det mange små parker som er kjekke og ikke koster skjorten

* Små hytter i Sverige kan du få fra 250,- døgnet og er nok for en familie på 3

* Samme i Danmark: leie hytte ved sjøen og ta turen innom en park

* Chartertur til Alcudia på Mallorca; barnevennlig

Skrevet

Vi var i Amadeusparken på Stange på Hedmark i fjor da M var ett år, og skal dit i år også. Lilleputthammer var også supert for henne, mulig vi drar innom der og. Masse fine små hus i perfekt størrelse!

Skrevet

Hunderfossen familiepark, uten tvil.

Vi har vært der to ganger med vår lille prinsesse (som blir 4 år i mai)

Akkurat passe tempo i parken. Ikke hesblesende aktiviteter bare.

Små-trollene kan kose seg i utallige sankasser og på andre litt enklere aktiviteter som ikke krever å stå i kø....mens mamma og pappa nyter en is i fredelige omgivelser.

Ellers er prinsse-slottet et must. En toåring vil fryde seg over det.

Vikingskipet på "lav seilas" var en kjempehit!....og det var veldig lite kø...enda vi var i fellesferien. Det finnes også aktiviteter som passer de litt større barna (litt mere action)

Vi bodde på hotellet som er tilknyttet anlegget og kunne la bilen stå i tre dager.

Altså ble det et glass vin til maten for mor og far også :love:

Her har de barneinnsjekking egen barnefrokostbuffet og alt ligger til rette for barna.

Anbefales virkelig.

Vi skal igjen neste år... :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg kan anbefale Daftø feriesenter like utenfor Strømstad. Veldig fint område med både campingplass og hytter. De har noen hytter der som er nesten helt nye og superfine. Med bad to små soverom og kombinert stue og kjøkken.

Stor lekeplass for barna + mye aktiviteter å finne på hvis det er i hovesesongen. Vi trives best med å dra utenfor sesong da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...