Gå til innhold

hårfjenring igjenn

Fremhevede innlegg

Gjest linzi
Skrevet

finner det eit hårfjernings produkt som ein kan kjøpe i butikker eller i salonger som ikkje er så "veldig" dyrt, som fjerner hår for alltid.. eller holder håret borte vertfall mer enn tre dager???

håper på positivt svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei linzi

Har ikke hørt om noe "vidunderprodukt" man kan kjøpe som fjerner hårene for alltid. Det nærmeste man kommer dersom man skal gjøre dette hjemme er nok voks. Liker selv Veet varmvoks. Er man uerfaren med dette kan det nok være lurest å starte med voksbehandling på salong. Dersom du ønsker en mer permanent (men også dyrere) løsning kan du forsøke å få hårene fjernet med laser på hudpleiesalong. Dersom du velger voks så finnes det produkter (krem, gele) som skal smøres på huden for å hindre at håret vokser så fort tilbake. Husker dessverre ikke navn.

Lykke til :D

Skrevet

Gjør et søk her på KG så får du nok mange treff :wink:

Gjest tigerseye
Skrevet

Jeg investerte i en epilator av merket Braun i fjor, det er en maskin med mange pinsetter som går rundt og rundt, fjerner hårene ved roten og derfor holder de seg borte like lenge som med voks og det er ikke klissete, det gjør vondt men man blir vant til det. Min kostet omtrent 400-500 kr på Elkjøp, anbefales hvis du tåler litt smerte!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke være så vanskelig å bruke voks da? Har aldri prøvd det før, men kjøpte meg en pakke idag. Noen gode nybegynnertips? :P

Skrevet

jeg synes varmvoks var noe ordentlig klin!

kjøpte voksstrips, funka mye bedre, men var j..... vondt...

kjøpte da epilator, silkepil fra braun, gjør vondt de første gangene og bråker mye, men ikke så vondt som man skulle tro. svigerinna mi har brukt det en stund, og kan bare dra ut hårstråene, hårsekkene er helt ødelagte..

men det holder ikke i tre-fire uker, ihvertfall ikke på meg, må gjøre det en gang i uka, og den tar ikke alle hår. i tillegg må det være en viss lengde på hårene, som ved bruk av voks.

Skrevet
Kan ikke være så vanskelig å bruke voks da? Har aldri prøvd det før, men kjøpte meg en pakke idag. Noen gode nybegynnertips?

Voks er virkelig ikke vanskelig :D Kan muligenes være litt vrient å få til de første gangene, så allier deg med ei venninne :wink: Voksen pleier jeg å varme i micro, og spatelen bruker du for å finne ut om den er for varm (bare å vente til den har blitt litt kaldere da). Smør på tynt (!!) i hårenes vekstretning. Viktig at det er tynt vokslag ellers blir det bare gris og man får ikke med alle hårene. På med stripsen (jeg pleier å stryke over den sånn at den sitter ordentlig) og riv av. Viktig å rive så tett inntil kroppen som mulig. Ikke riv utover. Når man er ferdig vaskes eventuelle voksrester av med lunket vann. Smør gjerne på en kjølende/lindrene krem, f.eks aloe vera. Jeg synes det blir mindre vondt for hver gang. :D

Lykke til!!

Skrevet

På torsdag på tv2 hjelper deg kommer det test av de fleste hjemmeprodukter av hårfjerning - kanskje du der vil få det rette tipset for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...