Gå til innhold

Kjole.....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har begynt å tenke på kjole til bryllupet mitt neste vår. Har hørt at det er mange flotte kjoler i Danmark som man kan få til en rimeligere penge enn her til lands. Så jeg vurderer sterkt å ta meg en tur over.

Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe kjole i Danmark? Må man avtale tid med butikkene? Hva gjør man med tilpassing av kjolen (inn/utsying etc...) Og ikke minst: hvordan er utvalget? Er det mange flotte kjoler. Og alt i alt LØNNER det seg å dra dit?

Noen som kan anbefalle en kjolesalong? Helst i Frederikshavn eller Hirtshals. Evt København?

Takknemlig for all hjelp!!

Skrevet

Jeg bor i Danmark, og har tenkt å kjøpe kjolen min her. Om det lønner seg vet jeg ikke, da jeg ikke har sjekk på hva prisene er i Norge.

Går du inn på denne siden, og trykker på hver enkelt kjole, så kommer prisen opp.

http://www.brud-festgaarden.dk/

Vi har også denne butikken, hvis du har lyst på en Panayotis kjole, butikken ligger i Odense, så det er et stykke unna til nærmeste båt.

http://factory.panayotis.dk/

Jeg vet det ligger en brudekjole forrettning inne i byen i Frederikshavn, den ligger ca 15min gange fra Colorline og Stena Line sine båter. Jeg klarer ikke å finne den på nettet, og husker ikke helt hva den heter, selv om jeg går forbi den, hver gang jeg skal med båten hjem til Norge.

I Hirtshals, har jeg ikke sett noen butikker, med brudekjoler. Jeg har heller ikke vært så mye inne i den byen.

I København, er det et eldorado. Der er det mange butikker, så hvis du skal ha noen å velge mellom ville jeg dratt dit. Der er det jo også flere merker.

Jeg bor i danmarks nest største by, Århus. Og her har vi også mange kjolebutikker rundt om.

Hvis det er noe mere du vil vite, så bare spørr.

Hvis du skal på den butikken i Frederikshavn, så ville jeg ha bestilt tid. Jeg skal nok finne ut av hva den heter for deg. Da det er mange nordmenn og svensker som reiser på dagsturer dit.

Skrevet

Nå har jeg vært inne på et danskt forum, og funnet den butikken i frederikshavn.

Zahra (brude og festtøj), Søndergade 17

9900 Frederikshavn

Telefon

Telefonnummer kan ikke legges i innlegg, så det er fjernet,

<Marianne, moderator.

Du kan se hvor den ligger hen, her inne

http://www.krak.dk/scripts/kort/krakdk_kor...=kort_ikon_info

Hvis du er på en dagstur, med båten. Så går du på en gangbro, og kommer inn til byen ved scandiatorv. Der ligger Scandic hotellet.

Så det er ikke så vanskelig å finne butikken. Jeg har ikke vært inne å kikke, kun kikket gjennom vinduene. Så jeg vet ikke hvilke merker, de fører.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for et godt og utfyllende svar, Viblie!! Det blir nok en dansketur snart, på jakt etter drømmekjolen!!

Takk igjen!!

Flere forslag mottas fortsatt med glede!

Skrevet

Jeg vil i tillegg til Danmark foreslå Sverige. Jeg kjøpte min kjole der, og betalte 4500 SEK!!! Det at kjolen var nydelig hadde heller ikke noe å si... :D

Skrevet

Du kan nok finne billige kjoler i DK (f.eks hos Lilly) , men kvaliteten er deretter. Akkurat som her, egentlig.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...