Gå til innhold

Suppeoppskrifter, værsåsnill?

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg ønsker mye suppeoppskrifter! Om noen har egne, eller linker til oppskrifter på nett de er glad i, og vil dele, så blir jeg takknemlig :)

Alle typer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kyllingsuppe

Jeg har variert denne ved å bruke mindre fløte og heller mer melk. Da blir den litt lettere. I tillegg kan du ha oppi poteter, gulrøtter etc.

fiskesuppe

Fiskesuppe kan varieres etter hva du har tilgjengelig av fisk og grønnsaker. Jeg pleier ikke å ha i tomatpesto - eller hvitvin hvis jeg ikke har en flaske, kjørvel kan også byttes ut med persille (kjørvel har litt anissmak).

Grønnsakssuppe med gulrot, kålrot, sellerirot, løk i båter, purre og evt kjøtt (storfebog e.l, kjøttboller, saltkjøtt, pølsebiter) kokt på kraft eller vann med kjøttbuljong. Kokes ca 1/2 time - evt rå kjøttbiter må gjerne koke lengre, purre kan du ta oppi de siste ti minuttene.

Grønnsakssuppe nesten som over, kokt med hermetiske tomater, hvitløk og urter, og evt byggryn og linser. Byggrynene bør bløtlegges kvelden før for å få samme koketid som resten. Stek hvitløk og de andre grønnsakene i olje, hell over tomater og (grønnsaks)kraft eller vann.

Blomkålsuppe

Jeg pleier å droppe eggeplommen - og mose mesteparten av den kokte blomkålen til puré. Du kan også koke med broccoli. Når jeg tenker meg om pleier jeg å lage jevning med smør og mel i starten.

Linsesuppe

Jeg lagde noe veldig likt denne her om dagen, og den smakte godt - men er ikke særlig mektig.

Gjest Grafica
Skrevet

Oi, fiskesuppe burde jeg nevnt at ikke er så veldig aktuelt, men de andre så spennende ut, takk gjest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...