Gjest Fast bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Dette er et litt ømtålig tema så jeg har logget meg ut nå. Jeg har så lyst til å gå ned en del i vekt, jeg er 164 cm og har den siste uka svingt mellom 73,6 kg og 76,3. Ikke skjønner jeg hvordan det går an, men det er nå en annen sak. Jeg ønsker å ligge på 65 kilo, jeg vet at dette er en vekt jeg trives med. Jeg har begynt å trene litt på hverdagene, altså 5 dager i uka, det er ikke mye men jeg spiller et sånt dansespill til playstation i en halvtimes tid om gangen og forbrenner i følge spillet 150-200 kalorier. Det er mye hopp og sprett så jeg blir svett og litt andpusten av dette og jeg merker at hjertet slår fortere. I tillegg jobber jeg full stilling i en stor butikk og det blir mye gåing. Sånn utover dette er jeg ikke så veldig mye i aktivitet. Jeg har hørt at man bør spise ofte, så jeg ligger på 6 måltider om dagen men jeg kan godt spise sjeldnere. Jeg er usikker på om det er lurt å spise frokost, jeg blir vanligvis ikke sulten før ved 13-tiden så kan godt vente til da men jeg prøver å spise litt to ganger før det. Og er det lurt å droppe mellommåltidene?Slik ser en typisk dag ut: Frokost: Ett knekkebrød med litt ost. Mellommåltid: Ett egg eller et halvt knekkebrød uten pålegg. Lunsj: En nutrilett bar. Mellommåltid: Halv banan Middag: Dette er veldig variabelt. Hvis jeg spiser "vanlig" middag som kjøttkaker eller pasta så prøver jeg å ta liten porsjon. Jeg vet ikke hvor mange kalorier det inneholder. Men det hender at jeg spiser svinesnitsel med stekt løk og paprika, kyllingfilet med brokkoli eller stekt kolje med kokte grønnsaker, disse rettene har jeg funnet i et blad og de har under 350 kalorier. Da er det lettere å kontrollere inntaket. Kvelds: En yoghurt eller en halv nutrilettbar. (ca. 100 kalorier) I løpet av dagen drikker jeg en eller to kopper kaffe med litt melk i, utenom det drikker jeg minst 2 liter vann. En dag i uka har jeg "fridag", da spiser jeg kanskje hamburger eller kebab og litt sjokolade og tar en cola. Jeg vet at Nutrilett bar har mye sukker. Men den har ca. 220 kalorier, og det er mindre enn det jeg vanligvis ville fått i meg dersom jeg spiste "vanlig" lunsj. (2 rundstykker eller 3 brødskiver).Jeg føler meg god og mett etter en sånn bar og har også fått tilfredsstilt søthungeren som jeg er veldig plaget med. Det gjør at jeg ikke sprekker på kvelden og får lyst på sjokolade. Jeg bør også nevne at jeg er allergisk mot de fleste frukter (kan altså spise banan) og nøtter og rå grønnsaker så dette er uaktuelt. Jeg har nå vent meg til dette "programmet" gradvis og vet at jeg kan klare å holde meg til det. Men spørsmålet er, vil det hjelpe noe i det lange løp?
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er ikke helt den rette å svare på om dette vil fungere, fordi vi er alle forskjellige. Men, av egen erfaring kan jeg si såpass mye: - Frokost ER bra, det setter igang forbrenningen. - Mellommåltider ER bra, så lenge de spises fordi du trenger næring, og ikke fordi du bare har lyst på noe. I tillegg kan det hende at du bør skru opp intensiteten på dansemattene litt, kjenne at du virkelig jobber og blir ordentlig sliten. Å trene styrke er i tillegg veldig bra for forbrenningen, så kanskje du kan legge til et lite knebøy, situps, utfall og push-ups program før du danser? Uansett: Oppskriften på å gå ned i vekt er: Forbrenn mer enn du spiser. Jeg er personlig ikke fan av å telle kalorier, og tror på at hvis man trener regelmessig og utfordrende, og har et generelt sunt kosthold går det bra. Men det skal jobbes litt for å gå ned Lykke til, og join gjerne tråden "en magisk kur for å bli tynn" og bli med på racet
Gjest Bolledeig Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Uansett: Oppskriften på å gå ned i vekt er: Forbrenn mer enn du spiser. Jeg er personlig ikke fan av å telle kalorier, og tror på at hvis man trener regelmessig og utfordrende, og har et generelt sunt kosthold går det bra. Men det skal jobbes litt for å gå ned Jeg må bare komme med en liten innvending til akkurat det utsagnet, for det er dessverre ikke så enkelt. Hvis man aldri har telt kalorier i hele sitt liv, er det ikke enkelt å skulle ta slikt på "gefühlen". Studier som er blitt gjort har vist at folk bommer med opp til 50 - femti - prosent når de skal anslå sitt eget daglige kaloriinntak, eller hvor mye kalorier som er forbrent på trening. Det går fint an å spise seg feit på sunn mat selv om du trener. For å sette det litt på spissen. Teller du ikke kalorier håper du at du er i kaloriunderskudd, og kan risikere å stå bom stille lenge. Teller du så vet du at du er det. Jeg snakker ikke om å måtte måle og veie mat herfra og inn i evigheten, men får man en viss "feeling" på hvor mye man kan spise og likevel gå ned, er det god hjelp på veien. Det ser fra en kjapp titt ut som du spiser litt lite, og du har alt for lite fett i kosten din. Med andre ord tror jeg du går vel hardt ut. Jeg kan komme tilbake med noen tips til litt endring i kostholdsplanen i morgen Når det gjelder at du står og går i butikkjobben din kan det faktisk ikke regnes som ekstra aktivitet, ettersom du har hatt denne jobben også da du gikk opp i vekt. Hvis man skal få resultater må man da legge ting til i tillegg.
Gjest Tjukka Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Spis proteiner, sunt fett og karbohydrater til hvert måltid - det er noe jeg endelig har lært meg.
Ce'Nedra Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Nei. Jeg tror ikke det. Ikke fordi dette ikke er få nok kalorier, men fordi du kan for lite om kosthold. Hvorfor har du valgt den maten du har valgt? Jeg tror du vil bli lei og få mangel på viktige næringsstoffer, og derfor gi opp i lengden. Les mer om hva som er sunn, og ikke bare kalorifattig mat. For å snakke om eksemplene dine: Frokost: Ett knekkebrød med litt ost. Mellommåltid: Ett egg eller et halvt knekkebrød uten pålegg. Lunsj: En nutrilett bar. Mellommåltid: Halv banan Middag: Dette er veldig variabelt. Hvis jeg spiser "vanlig" middag som kjøttkaker eller pasta så prøver jeg å ta liten porsjon. Jeg vet ikke hvor mange kalorier det inneholder. Men det hender at jeg spiser svinesnitsel med stekt løk og paprika, kyllingfilet med brokkoli eller stekt kolje med kokte grønnsaker, disse rettene har jeg funnet i et blad og de har under 350 kalorier. Da er det lettere å kontrollere inntaket. Kvelds: En yoghurt eller en halv nutrilettbar. (ca. 100 kalorier) Tar det litt kjapt.. Dropp osten. Mye usunt fett. Velg skinke eller kalkunpålegg. Da får du litt proteiner. Tåler du ingen grønnsaker i det hele tatt? Egg er fint. Et knekkebrød uten noe, ser jeg i grunnen ingen vits i.. Modne bananer har høy GI og spises helst etter trening for å fylle opp glykogenlagrene. Liker du kesam? Hva med mager kesam med fun light? Rent kjøtt og fisk er bra. Kjøttkaker har en del usunt fett, men du kan bruke karbonadedeig i stedet for å gjøre dem sunnere. Nå vet jeg ikke hvor mye fisk du spiser, men kan høres ut som det lønner seg å ta tran. 4-5 ubehandla nøtter om dagen er også fint. Yoghurt har en del sukker, ville valgt noe annet.. Men vanskelig når du ikke spiser frukt og grønt.. Og jeg tror rett og slett jeg ville droppet de Nutrilett-barene, og heller kjøpt en sekk/boks med proteinpulver med sjokoladesmak. Du har lite proteiner i kostholdet ditt, og jeg tror i grunnen det vil gjøre det enklere for deg mens du lærer mer om kosthold. Samtidig får du tilfredsstilt søthungeren din. Jeg tror det vil bli billigere enn Nutrilett også. Jeg ville også lagt inn noe styrketrening..
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 For ikke å snakke om at en nutrilettbar har like mye sukker som 2 dl cola
Ce'Nedra Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 For ikke å snakke om at en nutrilettbar har like mye sukker som 2 dl cola Oi. Jeg blir nesten litt forbanna av at slikt markedsføres som sunt. Men det her sier igjen at du må lære deg mer om hva som er sunt TS, ikke bare hva som er kalorifattig. Les litt på forskjellige treningsforum. Lykke til
Malibulita Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Jeg ville ha spist mer fiber om jeg var deg, for det setter igang systemet og hjelper fordøyelsen din med å holde tempoet oppe. Min kjepphest er rugbrød, men om du vil beholde den menyen du har satt opp så lik som mulig, kan du fylle yoghurten med hvetekli. Jeg ville også spist litt mer frokost! Som lucy sa, kom og bli med oss i "En magisk kur for å bli tynn". Du er hjertlig velkommen med ditt vanlige brukernavn, eller om du velger å være gjest og kaller deg noe sånn av vi kjenner deg igjen.
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg tok meg friheten til å regne litt kalorier Frokost: Ett knekkebrød med litt ost. (89 kalorier) Mellommåltid: Ett egg eller et halvt knekkebrød uten pålegg. 85 kalorier/20 kalorier Lunsj: En nutrilett bar. 209 kalorier Mellommåltid: Halv banan 51 kalorier Middag: Dette er veldig variabelt. Hvis jeg spiser "vanlig" middag som kjøttkaker eller pasta så prøver jeg å ta liten porsjon. Jeg vet ikke hvor mange kalorier det inneholder. Men det hender at jeg spiser svinesnitsel med stekt løk og paprika, kyllingfilet med brokkoli eller stekt kolje med kokte grønnsaker, disse rettene har jeg funnet i et blad og de har under 350 kalorier. Da er det lettere å kontrollere inntaket. Okei, da sier vi ca 400 kalorier til middag (men det blir fort mer) Kvelds: En yoghurt eller en halv nutrilettbar. (ca. 100 kalorier) Dette blir under 1000 kalorier hver dag. Det sier seg selv at det er ALT for lite. Går du så hardt ut vil du ikke bare sprekke om relativt kort tid, du vil også sette kroppen i sultmodus. Endret 26. mars 2008 av Bolledeig
skanky Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Min første tanke var også at det så ut som for lite kalorier. Enig med Bolledeig om at kaloritelling er et bra hjelpemiddel, det virker stress til å begynne med men etter kort tid vet du hva det du pleier å spise inneholder slik at det går ganske automatisk. Jeg synes også det er mer betryggende og motiverende å vite at jeg ligger "der jeg skal", i stedet for å bare spise sunt og magert og håpe på det beste.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 For å sette det litt på spissen. Teller du ikke kalorier håper du at du er i kaloriunderskudd, og kan risikere å stå bom stille lenge. Teller du så vet du at du er det. Jeg snakker ikke om å måtte måle og veie mat herfra og inn i evigheten, men får man en viss "feeling" på hvor mye man kan spise og likevel gå ned, er det god hjelp på veien. Nå snakker jeg ikke egentlig om å alltid ta ting på "gefühlen", men at av egen erfaring er ikke veien til å gå ned (og være sunn, som jeg mener er vel så viktig) å telle kalori for kalori. Som jeg sa, man MÅ jobbe for å gå ned, men det kan heldigvis (også) gjøres på en måte som ikke er så strikt. Man skal ikke stappe i seg mat bare fordi det er kvalifisert som sunt, eller tenke at NÅ kan jeg bare ete, fordi dette er jo en grønnsak (les avokado, erter, mais etc). Folk er jo forskjellige, men jeg tror at hvis man får en oversikt over hva som er sunt og bra for en selv, og spiser noe mindre enn det man forbrenner, får man den beste nedgangen i vekt. Det vil kanskje gå litt saktere enn om man kutter mye i kaloriene, men samtidig vil du få en livvstil som er bedre, en kropp som er godt rustet i hverdagen, en god forbrenning (da vi alle vet at å kutte mye mat setter ned kroppens evne til forbrenning) og så slipper man å være sur og grinete hele dagen. Jeg er så klart helt enig i at man faktisk må ha en viss oversikt kaloriene i det man putter i kroppen, men det å holde kroppen sterk og sunn er for meg en like viktig del av prosessen. Men, vi er alle forskjellige. Jeg har erfart dette etter flere JOJO-slankekurer hvor jeg har kuttet litt for mye i kaloriinntaket. I tillegg til at jeg ble slapp og sliten, føk jeg opp igjen da kuren var over.
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Bare for å kverulere litt. Folk er jo forskjellige, men jeg tror at hvis man får en oversikt over hva som er sunt og bra for en selv, og spiser noe mindre enn det man forbrenner, får man den beste nedgangen i vekt. Det vil kanskje gå litt saktere enn om man kutter mye i kaloriene, men samtidig vil du få en livvstil som er bedre, en kropp som er godt rustet i hverdagen, en god forbrenning Man trenger ikke lukke øynene for alt som er sunt selv om man teller kalorier. Det er heller ikke det samme å telle kalorier som å være i et stort kaloriunderskudd. Da jeg ville ned i vekt sørget jeg for å ligge 500 kalorier i minus pr dag, det gir et vekttap på en halv kilo i uken. Med andre ord ikke noen brutal slankekur I tillegg trente jeg masse. Jeg er heller ikke sur og grinete eller får dårlig forbrenning. Derimot vet jeg at jeg er i underskudd, og risikerer derfor ikke å gå i vinter og vår uten å gå ned. (og hvis man ser litt rundt omkring på forumet finner man veldig mange "jeg trener og spiser sunt, hvorfor går jeg ikke ned?" tråder) Jeg er så klart helt enig i at man faktisk må ha en viss oversikt kaloriene i det man putter i kroppen, men det å holde kroppen sterk og sunn er for meg en like viktig del av prosessen. Men, vi er alle forskjellige. Jeg vet at en del kaloritellere dropper alt annet fokus, og spiser hvilken som helst mat bare de er nok i minus på kalorier. Det er ingen gjensidig utelukkelse av å telle kalorier og å spise sunt, eller fornuftig. At man teller kalorier, betyr ikke at man ikke konsentrerer seg om noe annet Men i begynnelsen av en kostholdsomlegging kan det være greit å vite litt hvordan man skal fokusere, har man ikke peiling på hvor mye energi man får i seg i løpet av en dag, så slipper man å føle at man skyter på en blink med bind for øynene, uten at man vet helt om man står riktig vei en gang. Men man gjør selvsagt det som passer en selv best. Klarer man å gå ned i vekt uten å telle en eneste kalori, er det selvsagt helt supert! Men står vekten kubb stille over lengre tid, kan det være greit å sjekke hvor mye (eller lite) man faktisk får i seg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Hei igjen! Jeg kom akkurat hjem fra jobb og har ikke fått sjekket denne tråden før nå. Så flinke dere har vært til å svare, det setter jeg utrolig stor pris på! Jeg leser alt med stor interesse og takker for at dere orker å være så engasjerte. Det var interessant å se hvor lite kalorier jeg egentlig får i meg, jeg trodde jeg lå på rundt 1400 som jeg mente skulle være et passende inntak for å gå ned litt. Jeg kan i hvert fall trappe opp litt på frokosten, jeg tror jeg fortsetter med knekkebrød for jeg synes magen blir "god" av det. Men jeg kan godt droppe osten. Jeg synes ikke kjøttpålegg er så godt på knekkebrød, men hva hvis jeg spiser f.eks. peppermakrell, makrell i tomat eller sardiner i olje/ tomatsaus på? Dette er vel sunt fett så vidt jeg har forstått, men jeg vet ikke hva som er sunnest av makrell eller sardiner? Og i olje eller tomatsaus? Jeg er usikker på hvor mye sånt jeg bør spise hver dag. Når det gjelder frukt så skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne spise epler og pærer men det kan jeg altså ikke. Halsen tetter seg igjen når jeg spiser det. Det samme gjelder nøtter, dvs jeg kan spise pistasjenøtter men vet ikke om det er like sunt som andre nøtter? Det jeg kan spise av frukt og grønt er altså bananer, og jeg kan spise appelsiner men er faktisk allergisk mot skallet, altså å få det på huden. Så da må noen andre skrelle for meg, og det er jo ikke så lett bestandig. Jeg tåler også enkelte slag grønne druer. Av grønnsaker tåler jeg det meste som er kokt/ stekt men det er kjedelig å ikke kunne spise rå tomater og gulrøtter f.eks. Men jeg kan kanskje lage meg en salat av isbergsalat, agurk og mais, for dette kan jeg spise. Men hvor godt det er blir jo en annen sak. Bolledeig, hva vil du si er sunn kveldsmat? Jeg er veldig usikker på dette måltidet, jeg har hørt at det ikke er bra å spise så mye sent på kvelden. Er det noen "deadline" tidsmessig for når jeg bør slutte å spise på døgnet? Jeg legger meg ofte sent da, noen ganger kl. 2 om natta hvis jeg jobber sent skift. Igjen, tusen takk for alle svar
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Er det noen "deadline" tidsmessig for når jeg bør slutte å spise på døgnet? Nei, men tungt fordøyelig mat kan forringe søvnen. Kesam med fun light er en super kveldsmat Jeg synes ikke kjøttpålegg er så godt på knekkebrød, men hva hvis jeg spiser f.eks. peppermakrell, makrell i tomat eller sardiner i olje/ tomatsaus på? Dette er vel sunt fett så vidt jeg har forstått, men jeg vet ikke hva som er sunnest av makrell eller sardiner? Og i olje eller tomatsaus? Jeg er usikker på hvor mye sånt jeg bør spise hver dag. Alle påleggsforslagene er fine de. Jeg synes for å være helt ærlig at en skive ost ikke er det største problemet på en kostplan på knappe 1000 kalorier. Hvis du er glad i ost, gå for den absolutt magreste faste osten du finner. Da får du god ost, ikke like mye mettet fett, men masse proteiner Pistasjenøtter er sunne de, så det går an å spise
Malibulita Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Makrell er kjempegodt, og kjempesunt. Fettet er bra for deg, men det er likevel masse energi i det, så ikke spis for mye. Du liker ikke så godt skinke på knekkebrød sier du, men prøv en krydderskinke (prior kalkun krydderskinke feks), med magerost under, og gjerne masse salat oppå. Isberg, ruccola, agurk, løk.. det du tåler av dette, iallefall! Dette pålegget egner seg veldig godt til rugsprø, det er knallgodt. En annen måte for å få i deg proteiner er å lage en salat til lunsj, med de grønnsakene du tåler, og kylling, skinke, reker, crab sticks eller egg i.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Nei, men tungt fordøyelig mat kan forringe søvnen. Kesam med fun light er en super kveldsmat Alle påleggsforslagene er fine de. Jeg synes for å være helt ærlig at en skive ost ikke er det største problemet på en kostplan på knappe 1000 kalorier. Hvis du er glad i ost, gå for den absolutt magreste faste osten du finner. Da får du god ost, ikke like mye mettet fett, men masse proteiner Pistasjenøtter er sunne de, så det går an å spise Kesam med fun light skal jeg prøve ja, hvordan blander du det forresten? Skal gå til innkjøp av pistasjenøtter også, så kan jeg spise en neve av det som mellommåltid kanskje. Makrell er kjempegodt, og kjempesunt. Fettet er bra for deg, men det er likevel masse energi i det, så ikke spis for mye. Du liker ikke så godt skinke på knekkebrød sier du, men prøv en krydderskinke (prior kalkun krydderskinke feks), med magerost under, og gjerne masse salat oppå. Isberg, ruccola, agurk, løk.. det du tåler av dette, iallefall! Dette pålegget egner seg veldig godt til rugsprø, det er knallgodt. En annen måte for å få i deg proteiner er å lage en salat til lunsj, med de grønnsakene du tåler, og kylling, skinke, reker, crab sticks eller egg i. Det var et par gode ideer der ja, magerost var smart for da blir det jo ikke så tørt. Jeg skal prøve å spise mer salat og ta det til lunsj i stedet for nutriletten. Problemet tidligere er at jeg ikke synes det smaker særlig godt, og at jeg etter å ha spist ferdig likevel føler meg sulten. Men å bruke egg i salaten er jo et godt tips, da blir det jo ikke så kjedelig som hvis jeg bare bruker f.eks. skinke. All honnør til dere som har peiling, jeg synes dette er litt vanskelig jeg altså!
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Kesam i skål, hell på fun light litt og litt av gangen mens du rører godt. Så smaker du til, og slutter når det blir en blanding du liker. (Matlaging på et vanskelighetsnivå jeg liker ) Vær forsiktig, siden det er sterk saft. Endret 26. mars 2008 av Bolledeig
Ce'Nedra Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 Masse fine råd her, kesam er gull for oss som liker det enkelt Også kan du jo tenke på det med proteinpulver. Det er en enkel løsning, ja. Men man sparer masse tid på matlaging, og i grunnen penger også siden mye proteinrik mat er dyrt. (Om man ikke elsker tunfisk på boks som samboer'n sitter og dytter i seg da.. ) En ting til. Proteiner gir deg mer langvarige metthetsfølelse. Er litt derfor jeg maser om det Har prøvd litt for mye å spise lite og magert men uten nok proteiner i kosten. Endte bare med at jeg følte at jeg holdt på å sulte i hjel og derfor sprakk.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 Ja, nå sitter jeg her og spiser sardiner i tomatsaus. Hadde gått tom for knekkebrød så det ble ei brødskive i stedet. Men det får gå. Sardiner i tomatsaus har faktisk bare 86 kalorier pr. 100 gram, mens sardiner i olje har 188. Så der var det ganske forskjell, selv om enkelte av dere mener at jeg ikke bør telle så nøye Det er jo interessant å vite i hvert fall. Jeg har vært og gått meg en halvtimes lang tur nå, i raskt tempo. Det er deilig vær ute og da er det jo ikke noe problem. Jeg har lurt på å bytte ut enkelte økter på dansematta med gåtur, selv om intensiteten på dansematta er mye høyere. Jeg spiller på nest høyeste vanskelighetsnivå så jeg blir ganske sliten. Som det ble foreslått oppe i tråden så bør jeg kanskje trene styrke, men det er jeg ikke klar for. Kanskje om en stund, vi får se. Men helsestudio blir i hvert fall ikke aktuelt. Ce'Nedra, kan man bestille sånn proteinpulver på nettet? Har du et merke å anbefale? Noe som smaker litt godt...
Cognizance Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har nylig begynt å telle kalorier. Det er litt pes til å begynne med men jeg regner med at det blir rutine og nokså problemløst etterhvert. Jeg tror ikke det nødvendigvis er noe poeng å knipe så mye ned på fettet. Spesielt feit fisk er uansett lurt å få i seg. Du vil jo at kroppen skal forbrenne fett, og et fettrikt kosthold gir et mer stabilt blodsukker. Vanskelig å føle seg ordentlig mett uten å spise mat med fett. Styrketrening er VELDIG lurt om man skal gå ned i vekt. Man bruker energi, øker forbrenninga, hindrer at for mye av vekttapet kommer i form av muskelsvinn og får god følelse i kroppen av å ha trent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå