Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har siden juni i fjor hatt et "forhold" til en gift mann. Vi har kun vært sammen for å ha sex og det med jevne mellomrom.. Har ofte gått noen uker mellom hver gang.. Jeg er singel og har sånn sett ikke noen å ta hensyn til. Men tenker selvfølgelig mye på han som er gift og har 2 barn.. Tror ikke han har dårlig samvittighet engang, det er det verste. Vet at jeg absolutt bare burde kutte ut hele greia, men får det liksom ikke til. Er ikke forelsket i han heller.. Er vel bare noe med spenningen kanskje.

Noen som har det likedan??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Syns sånt er lavmål.

Gjest Gjest_pilt_*
Skrevet

Ja - men med gift kvinne.

Har ingen samvittighetskvaler, det er et bare et papir og en ring..

Skrevet

njææ har det ikke helt likedan. men jeg har rota med en fyr som har dame to ganger. jeg liker han kjempe godt, men det skjer nok ikke noe mer før han eventuelt gjør det slutt med dama. MEN hadde det vært barn i bildet hadde jeg aldri rota med han i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet
njææ har det ikke helt likedan. men jeg har rota med en fyr som har dame to ganger. jeg liker han kjempe godt, men det skjer nok ikke noe mer før han eventuelt gjør det slutt med dama. MEN hadde det vært barn i bildet hadde jeg aldri rota med han i det hele tatt.

Det er uansett en veldig tøsete og uansvarlig ting å gjøre, uavhengig om barn er i bildet!

Gjest StockDama
Skrevet

Nei, jeg har enda noe moral i behold =)

Skrevet
Nei, jeg har enda noe moral i behold =)

Om jeg har noe moral i behold, har juryen enda ikke kommet til enighet om, men jeg ville ikke kunne hatt et forhold til en som er gift. Ikke fordi jeg har moralsk overlegen, men fordi jeg vet hvor mye det hadde såret meg om mannen min hadde vært utro.

Klart jeg vet at man kan bli fristet til å gjøre my dumt, innbefattet å begjære sin nestes asen, ektefelle, eiendom, men man gjør det allikevel. Fordi man er mennesker. Jeg har begjært mang en mann jeg vet er opptatt, men det blir med begjærelsen.

Forsøk å avslutte det du holder på med. Men om du virkelig ville avsluttet, hadde du vel gjort et allerede...

Skrevet
Ja - men med gift kvinne.

Har ingen samvittighetskvaler, det er et bare et papir og en ring..

Det er det absolutt ikke. Det er følelser, ansvar, minner og selvbilde med her også..

Jeg ville aldri hatt et forhold til en som var i et forhold. Nettopp fordi jeg vet hvor såret jeg selv ville blitt.

Skrevet (endret)

Du bør for all del prøve å avslutte det, tenk om kona finner det ut. da blir et samliv, med barn og det hele, ødelagt for noe du ikke egentlig bryr deg om...Er det verdt det da?

delv hadde jeg ikke klart det...hadde bare ikke hatt samvittighet til det.

Endret av DAJMI
Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Du kan jo bare ta ansvar for deg selv. Hans forpliktelser er jo ikke ditt ansvar, så la oss holde oss til ditt ansvar.

Tenk litt igjennom hva dette kan bringe deg?

Svært lite annet enn problemer den dagen han avviser deg eller hans kone oppdager hva som skjer. Og dette er en mann med blod til bare ett hode av gangen som sviker og misbruker tillit - lite tillitsvekkende

Så mitt råd er: For egen del - hold deg vekk fra problemer. Og dette er problemer.

Som singel er ihvertfall det mitt utgangspunkt; jeg vil ikke ha fler problemer enn det allerede er i hverdagen og da styrer man laaaaangt unna menn med forpliktelser andre steder.

Så fokuser heller på hva som er bra for deg........ og dette kan ikke tilføre livet ditt mye glede i det store ;)

Gjest Fisk73
Skrevet

Jeg har ikke noe til overs for utroskap, overhodet ikke, men jeg kan skjønne at det finnes mange sider av en og samme sak.

Det jeg IKKe liker er menn og kvinner som ikke tør ta opp diskusjonen i forholdet med den det gjelder, men går ut på byen og klager over at partneren ikke forstår de... Jeg har heller ikke noe til overs for de som bevisst leter etter en ons med ring på fingeren for det "blir det ikke noe tull av".

Så har man de tilfellene hvor den ene partneren nekter den andre sex, mens forholdet totalt sett fungerer. Hva da? Ja, i utgangspunktet så forlater man den andre FØR man innleder et seksuelt forhold med noen andre, men det er vel ikke like enkelt alltid om det er unger med i bildet, man har vært sammen i 20 år eller noe lignende? I tillegg har man flere forhold hvor den andre partneren sier de synes det er greit at man finner seg en elsker/elskerinne...

Mange sider av samme sak... Men ja, jeg synes begge har et ansvar selv om det bare er den ene parten som er bundet, men er klar over at mange mener det bare er den som er i forhold som har et ansvar... Personlig så holder jeg meg langt unna menn i forhold, og har alltid gjort det, og ville IKKE likt det om samboeren min hadde vært utro.

Skrevet (endret)
I tillegg har man flere forhold hvor den andre partneren sier de synes det er greit at man finner seg en elsker/elskerinne...

Da er det jo ikke utroskap.

I et forhold der det ligger forskjellige årsaker i bunn for at man skulle være utro, f.eks at man ikke får sex av sin partner, så eksisterer det alikevel en gjensidig forståelse av at man har forpliktet seg til hverandre. Før det skal kunne være greit å gå utenfor denne forpliktelsen, må dette i såfall avklares med partner.

Jeg tror at utroskap er et effektivt selvmord for et dårlig forhold - hadde forholdet vært bra ville man ikke gått utenfor det. Det er med andre ord bare en måte å komme seg ut av forholdet på. Man ønsker seg noe annet, men rydder ikke opp på hjemmebane først. Jeg kommer aldri til å være så kåt og blottet for fornuftige tanker at jeg ikke ville ha avklart forholdet med samboeren før jeg evt skulle kastet meg på noe nytt.

Og det å gå inn i et forhold med en gift mann eller kvinne står for meg som ikke bare lavmål (som jeg nevnte ovenfor), i forbindelse med at det sitter en uskyldig tredjepart i dette, men også destruktivt ovenfor seg selv. Hva er det man prøver å oppnå? Å tro at en gift man skal forlate sin kone for sin elsker, javel, det kan jo skje. Men da må man jo gå rundt og lure på om han vil være utro igjen senere - siden han allerede har vært det med deg!

For alles skyld, bare la det være. Det kommer ikke noe godt ut av utroskap.

edit: skrivefeil

Endret av Supramundane
Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Jeg mener at skal en gjøre noe så/eller avstå fra noe - så bør man gjøre det for sin egen del.

For meg blir det lavmål om en singel skal ta ansvar for en familie "på tur".

Ja, det er mange som lever i ekteskap med stor frihet. Men herregud.....hva kan det gi en singel? Er det mer lov for en singel da?

Nei, tanken burde kun være på hva godt/problemstilling det kan tilføre en selv. Så får heller de som har tatt på seg disse forpliktelsene feie for egen dør.

At det sitter en uskyldig tredjepart eller barn som rammes......vel, det er den utro partens ansvar ene og alene. Det er dens handlinger/tillit/moral som er usunn for ett forhold.

Gjest Fisk73
Skrevet
Da er det jo ikke utroskap.

I et forhold der det ligger forskjellige årsaker i bunn for at man skulle være utro, f.eks at man ikke får sex av sin partner, så eksisterer det alikevel en gjensidig forståelse av at man har forpliktet seg til hverandre. Før det skal kunne være greit å gå utenfor denne forpliktelsen, må dette i såfall avklares med partner.

For alles skyld, bare la det være. Det kommer ikke noe godt ut av utroskap.

TS forteller hun har et forhold til en gift mann, men sier ingenting (etter hva jeg greier å lese) om han hun har et forhold til har fått "godkjenning" til dette hjemmefra, det er det bare vi som går ut fra :)

Men ja, helt enig med deg, utroskap og forhold på si, det kommer det ingenting godt ut av

Gjest Gjest_sånnja_*
Skrevet

It takes two to tango - og selv om det er bare han som har forpliktelser - så sier det mye om deg - kjære TS. Og enda mer sier det at du ikke er forelsket eller har de følelsene som to som innleder et forhold normalt har. Jeg kan ikke la være å lure på hva iallverden det er som driver deg til å ha sex med en du ikke kjenner noe for?Spenningen sier du..spenningen for at kona en dag kan stå på døren? At barna mister sin platform? Ikke for at jeg tror at han ikke hadde funnet noen andre å "dra over" om du hadde sagt nei - og det er like mye om ikke mer -hans ansvar - men du er ikke en uskyldig part i dette du heller. Tenk om alle var som deg? Ugh!

En bekjent av meg fikk kona til elskeren på døren... skal si spenningen ikke var like moro lengre.. Hun fikk så ørene flagret. Hun har det ikke spesielt godt i dag..Og ikke han heller.. Dette er bare en tap - tap situasjon.

Få deg en elsker på like vilkår du :)

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Det var smertefull og trist og har skaffet meg mye problemer i ettertid - på flere måter. Jeg har aldri fått hjertet mitt knust så til de grader og jeg har nok aldri vært så forelsket noen gang. Det var fantastisk og forferdelig på en gang, og jeg ble tilslutt valgt bort når det hele ble avslørt.

Redd deg unna mens du fremdeles tror at du ikke bryr deg om ham, sier jeg (for sannsynligvis er det mere følelser der enn du tror), og redd deg selv i samme slengen.

Det er smertefullt å bli bedratt og det er trist å være elskerinne. Du kommer til å ende med en del selvforakt og med mindre selvtillit - og til syvende og sist er det deg det kommer til å gå hardest utover.

Sånn er det bare.

Jeg ønsker deg lykke til.

Gjest Fisk73
Skrevet
Jeg mener at skal en gjøre noe så/eller avstå fra noe - så bør man gjøre det for sin egen del.

For meg blir det lavmål om en singel skal ta ansvar for en familie "på tur".

Ja, det er mange som lever i ekteskap med stor frihet. Men herregud.....hva kan det gi en singel? Er det mer lov for en singel da?

Nei, tanken burde kun være på hva godt/problemstilling det kan tilføre en selv. Så får heller de som har tatt på seg disse forpliktelsene feie for egen dør.

At det sitter en uskyldig tredjepart eller barn som rammes......vel, det er den utro partens ansvar ene og alene. Det er dens handlinger/tillit/moral som er usunn for ett forhold.

Skjønner tanken din, og er klar over at mange gifte/forlovede går ut på byen uten ring, og da er det jammen ikke godt for noen å vite om de er opptatt eller ikke.

Og ja, jeg er enig om at man må ta ansvar for ens egne handlinger. Men så er det mange som jakter på den som er opptatt, og DET har jeg IKKE sans for. Greit, så må partneren være prinsippfast og stå imot fristelser, men er det så nødvendig å jakte på noen som er opptatt? Jeg står fortsatt for at det er en sak med utrolig mange ulike varianter som ikke har et ensbetydende svar, men at jeg er i prinsippet ikke begeistret for utroskap/forhold på si.

Men jeg mener at man har et felles ansvar, man er tross alt to stykker som holder på... Den ene er ikke uskyldig mens den andre er "djevelen" selv....

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Oiiii......dette var provoserende.

Nå kommer dere trekkende med hvem som har sex og når man skal ha sex? Hvem er du som dømmer det? Er dine begreper bedre enn andre? Er du bedre menneske enn andre?

La oss ihvertfall slippe slike kategoriseringer og holde oss til saken.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Skjønner tanken din, og er klar over at mange gifte/forlovede går ut på byen uten ring, og da er det jammen ikke godt for noen å vite om de er opptatt eller ikke.

Og ja, jeg er enig om at man må ta ansvar for ens egne handlinger. Men så er det mange som jakter på den som er opptatt, og DET har jeg IKKE sans for. Greit, så må partneren være prinsippfast og stå imot fristelser, men er det så nødvendig å jakte på noen som er opptatt? Jeg står fortsatt for at det er en sak med utrolig mange ulike varianter som ikke har et ensbetydende svar, men at jeg er i prinsippet ikke begeistret for utroskap/forhold på si.

Men jeg mener at man har et felles ansvar, man er tross alt to stykker som holder på... Den ene er ikke uskyldig mens den andre er "djevelen" selv....

Jeg er heller ikke imponert over utroskap. Men fokuset mitt er at som singel så er det også bare problemer og av den grunn bør man ligge laaaaangt unna for sin egen del. Det er det lettere og forholde seg til. Som singel så har man ikke ansvar for andres ansvar i så måte. Så hvorfor skal det da brukes som argument at det sitter ett menneske ett eller annet sted som kan bli såret. Man bør for EGEN del ta ansvar.

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg - for det er i all hovedsak den som er i et forhold som er ansvarlig for seg og sine forpliktelser. Det skal ikke legges på den som ikke har noe å ta hensyn til å måtte si nei for å "redde" familier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...