Gå til innhold

Er man homofil

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Diskuterte dette med noen venner. De fleste var enige om at hvis noen får spørsmål om de er homo, og ikke vil kommentere det, så er de sannsynligvis homo. Tolker dere det også slik? :)

Det er vel et poeng eller, at de fleste heterofile ville tilbakevist at de er homo hvis de fikk spørsmål om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke man skal ta som en selvfølge. Det er ikke alle som er interesserte i å dele sin seksuelle legning, hva nå enn den måtte stå av.

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp. Eller bi. Pga stigma vil de fleste fortsatt distansere seg fra den legningen rimelig kjapt. Enkel sannsynlighetsregning forteller meg da at personen mest sannsynlig er det.

Skrevet

Jeg ville nok lure litt mer da, men ikke tatt noen antagelser, siden jeg kunne godt funnet paa aa la vaere aa svare paa et slikt spoersmaal, selv om jeg er hetero. Det kommer an paa hvem som spoer, med mindre det er noen jeg er noenlunde fortrolig med, saa kunne jeg foele det var er saapass sterk invasjon av mitt privatliv at jeg ville ungaatt aa svare.

Skrevet
Diskuterte dette med noen venner. De fleste var enige om at hvis noen får spørsmål om de er homo, og ikke vil kommentere det, så er de sannsynligvis homo. Tolker dere det også slik? :)

Det er vel et poeng eller, at de fleste heterofile ville tilbakevist at de er homo hvis de fikk spørsmål om det?

Hvorfor skulle alle heterofile ha et brennende ønske om å tilbakevise at de var homo? Jeg tror noen kan reagere på å få det spørsmålet (spesielt hvis det stilles på "rette måten") og derfor ikke gidde å avkrefte.

Skrevet

Hvis du må spørre en homo om han er homo, så er han sannsynligvis ikke ute av skapet. Og da ville mange homoer sannsynligvis også sagt at de ikke var homo. Så jeg tror ikke den testen er så veldig god, jeg da. :ler:

Men hvem spør direkte om noen er homo? Det er kanskje litt påtrengende?

Gjest StockDama
Skrevet

merkelig ting å anta av et slikt spørsmål =D

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg håper OP og venner er under 18....?

Gjest Emera
Skrevet

Å, jeg tror nok mange ville ha begynt å spekulere da, ja. Ikke her på KG seff, her er vi altfor opplyste til det... ;)

Vi ser jo i media for eksempel, at når en kjent person ikke vil bekrefte/avkrefte at de er homofile så begynner debatten å gå.

Ellers så er temaet homofili veldig oppe i tiden, og det gjør nok at mange lettere "mistenker" akkurat det.

Jeg tror nok at der er mange heterofile som ikke ønsker at folk skal tro de er homofile, toleranse eller ei. Nå snakker jeg generelt. Vi liker å tro at vi er best på homoaksept her i Norge (akkurat som at vi er best på alt annet også...). Men jeg tror ikke at det nødvendigvis er sånn. Det er mye skjult fordomsfullhet rundt omkring, er jeg redd.

Skrevet

Jeg hadde blitt så provosert av et slikt spørsmål, at jeg hadde sagt ja for å se om den dumme spørsmålsstilleren ble paff(og forhåpentligvis følte seg som en litt dummere person enn gjennomsnittet) eller ikke svart, så kunne spørsmålsstilleren bare gå rundt å lure seg ihjel!!!!

Nå lurer jeg på i hvilken sammenheng det på noen som helst måte føles normalt å spørre om seksuell legning?

Og hvorfor går man ikke rett i smørøyet og spør: Har du noen gang hatt homoseksuelle fantasier?

Gjest lillebøll
Skrevet
Nå lurer jeg på i hvilken sammenheng det på noen som helst måte føles normalt å spørre om seksuell legning?

Folk elsker å spørre om slik. Og når man bekrefter skal de gjerne diskutere hvordan du fant det ut, hva moren din sa, hva som gjør at du tenner på hvem osv. Veldig spesielt siden jeg aldri ville funnet på å spurt en hetero om dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Diskuterte dette med noen venner. De fleste var enige om at hvis noen får spørsmål om de er homo, og ikke vil kommentere det, så er de sannsynligvis homo. Tolker dere det også slik?

Nei, det ville jeg tolket som at vedkommende var plattfot.

:roll:

Skrevet

Nei, ville ikke automatisk antatt at personen var homo, nei. Det er en utrolig håpløs ting å spør om uansett, man spør da ikke folk om legningen deres. Jeg hadde jo blitt utrolig paff dersom noen helt seriøst hadde spurt meg "er du hetero?" Hva har de med det å gjøre uansett?

Skrevet

Hvis noen hadde spurt om jeg var homo eller hetero ville jeg antakelig nektet å kommentere det. Ikke fordi jeg befinner meg i noe skap, men fordi jeg synes det er helt utrolig at andre er så frekke å spørre om seksuell legning.

Skrevet

Nei, jeg ville antatt at de ikke hadde lyst til å svare på spørsmålet ;) .

Skrevet

Vel, hadde jeg vært den som fikk spørsmålet så hadde jeg bare latt å være å svare eller sagt noe ala "hva tror du jeg er?"..bare fordi det var utrolig dumt spørsmål egentlig. Det er vel ikke en ting man spør noen om, synst jeg, i og med hvis denne personen ville at du skulle vite hvilken legning h*n hadde så hadde h*n muligens "vist" det(hvis de hadde kommet "ut av skapet")?

Skrevet

Poenget er akkurat det samme som om noen spør deg om du er svensk, og du ikke gidder kommentere det, da er du svensk. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

nei, tar ikke det som en selvfølge. tror noen ikke svarer pga det er utidig å stille slike spørsmål til folk.

Om man er singel og lever alene, så kommer spørsmålene med årene.Er du homo? hvilket frekt spørsmål. jeg godtar at noen er alene uten å lure på grunnen.

Tror det er mest DUMME folk som spør og tror noe sånt.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)

Å gå utfra at noen er homofil bare fordi vedkommende ikke vil svare på det er absurd!

Meget mulig at vedkommende finner spørsmålet idiotisk å velger å la deg sitte der i uvissheten ettersom du stiller et slikt spørsmål du ikke har noe med!

Om jeg stiller deg et spørsmål om hva du liker sexuelt, så må du ikke svare!?

Det er jeg som er teit som stiller spørsmålet om noe du selv i utgangspunktet velger å prate om dersom du føler trang til det!

Dersom jeg spør og du tier er det ikke dermed sagt at du er enig i det jeg spør deg om!

Ingen MÅ svare på spørsmål som blir stilt, og det er ikke alltid att den som tier sammtykker! Så nei, ikke gå utfra at vedkommende er det!

Endret av Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Jeg tror nok det avhenger vel så mye av personlighet og toleranse for invaderende spørsmål, som av faktisk legning. Det er jo den letteste sak i verden å si at man ikke er homo, uansett hva man er eller ikke er. En benektelse er ikke særlig informativ.

Hvis man nekter å svare, så kan det jo like gjerne være et uttrykk for at man ikke anerkjenner den andre personens rett til å stille personlige spørsmål, og ønsker å markere dette.

Hvis jeg hadde blitt spurt, ville jeg kanskje spurt om vedkommende var på sjekkern, eller om det var vanskelig å finne likesinnede, eller noe slikt. Men jeg hadde ikke svart på selve spørsmålet hans. Jeg syns ikke at andre enn de nærmeste vennene har noen som helst rett til å prate med meg om seksuell legning eller andre strengt personlige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...