Thomasine Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Vi skal legge et gulv på kryploftet vårt slik at det blir lettere å sette esker med klær og annet lite brukt... Loftet har ikke full takhøyde. Er ikke interessert i å bruke unødvendig masse penger på et gulv som er der oppe, men det må jo tåle at voksne mennesker tråkker på det... Hva har dere gjort? Tips til gulv, evt. noen hardføre plater som kan legges som gulv?
Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Hos meg er det lagt vanlig plank som er spikret i bjelkene som ligger langs gulvet. Det er mellomrom mellom planken. Sikkert pga lufting. Er egentlig interessert i samme tema. Jeg har full ståhøyde på midten. Her er det lagt gulv. Det er skråtak på begge sider. Kan jeg legge gulv videre utover til sidene? Tenker på kondens, tetthet mm. Egentlig så har jeg ikke peiling på om det er noen hensyn å ta. Til TS. Kupper kanskje halveis tråden din, men svarene er vel i begges interesser?
Thomasine Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 Til TS. Kupper kanskje halveis tråden din, men svarene er vel i begges interesser? Helt i orden!
Nausicaä Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Vi har sponplater. Tåler fint at folk går på dem, men tror ikke at de er veldig glade i å få masse vann på seg - løser seg opp.
Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har sponplater som gulv i uteboden min. Ikke noe som frister. Var for fuktighet og litt mye svikt i gulvet. Som sagt så er det lagt vanlig plank (sikkert billigste sort) på mitt loft og det tåler vekt av et menneske uten å svikte.
vanka Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Ville ikke anbefalt sponplater - de er for myke, og for store/tykke til å legge på et loft... Det jeg vil anbefale er gulvbord (rupanel, gjerne gran fordi det er billigere enn furu) minimum 18mm tykke hvor bjelkeavstanden er 600mm (som er normalt). Er bjelkeavstanden større må man ha tykkere bord! Til deg som lurte på om du kunne legge gulv ut til sidene, det kan du fint... Kondens skal være tatt vare på ved bruk av diffusjonssperre, som skal være montert før isolasjonen er lagt ned!
vanka Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Forresten en liten ting til... Det kan være at det bjelkene må bygges opp slik at isolasjonen ikke presses helt sammen (da mister de litt av funksjonen sin)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå