Gjest Pupsilure Skrevet 25. mars 2008 #1 Del Skrevet 25. mars 2008 Noen som vet? Har ikke noe navn på det, og da er det så vanskelig å google det for å se om jeg kan få tak i det noe sted. Eventuelt hvor kan man få tak i dette? Jeg vil ha ca 160x60 cm stort vindu, der det er vindu fra en bod som skal brukes som kontor, og speil fra stua Tenkte kanskje det kunne bli bra. For vi vil gjerne ha litt lys inn i kontoret, men helst ikke et vindu inn til stua. Men et speil på stueveggen ville vært perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 25. mars 2008 #2 Del Skrevet 25. mars 2008 Har klart å finne ut at det heter enveisspeil nå Men ikke hvor det selges, og om det kan bli kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Del Skrevet 25. mars 2008 Kanskje en glassmester selger sånt...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Del Skrevet 26. mars 2008 Det heter sota ruter! (sotede ruter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 26. mars 2008 #5 Del Skrevet 26. mars 2008 Det heter sota ruter! (sotede ruter) Funker det? Det er da ikke nok speil i sånne, eller...... Det skal være skikkelig speil altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 26. mars 2008 #6 Del Skrevet 26. mars 2008 Funker det? Det er da ikke nok speil i sånne, eller...... Det skal være skikkelig speil altså Jeg tror du blander litt (eller at dere begge blander litt :D) Sotete ruter som politiet bruker er de som gjør bakrutene på politibilen sorte. Da kan ingen se inn, men folk inne kan se ut. Men jeg tror også det finnes noe som kalles for Speilsoting for bilruter som man får med helt ned til 1% gjennomsiktig. Dvs, at du får en speileffekt på den ene siden, hvor 1% av lyset "slipper igjennom" mens det på andre siden er nesten vanlig glass. Du kan selvsagt bruke det på annet enn bilglass også. Hvor profesjonelt du får det er vel en annen ting, så om du skal ha det fint/skikkelig ville jeg nok heller tatt en telefon til den lokale glassmesteren. Jeg regner med at speilsoting fåes kjøpt på biltema o.l. steder og er betydelig billigere enn glassmesteralternativet, men jeg har ikke sjekket opp hverken av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 26. mars 2008 #7 Del Skrevet 26. mars 2008 Takk for svar! Jeg mener altså sånn glass de har i avhørsrom o.l. som man kan se inn i, men de som er der inn kan kun se speil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 26. mars 2008 #8 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg tror ts mente glass/speil i avhørsrom\ og ikke biler, der vitnene ofte peker ut gjerningsmannen uten at de selv blir sett... khm, som ts allerede sa Ellers - bra ide /noterer for oppussing.. Endret 26. mars 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 26. mars 2008 #9 Del Skrevet 26. mars 2008 Takk for svar! Jeg mener altså sånn glass de har i avhørsrom o.l. som man kan se inn i, men de som er der inn kan kun se speil. Det er nok en glassmester som tar seg av tror jeg. Speilsoting får vel neppe et så bra resultat, menkan være et ganske så økonomisk alternativ. Eller så har jo e-bay noen ferdige alternativer http://search.ebay.com/search/search.dll?c...&category0= De kaller det vist two-way mirror, eller tvoveisspeil, om du har lyst til å søke litt på det. Av ren nysjerrighet: skal du lage ditt eget avhørsrom? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 26. mars 2008 #10 Del Skrevet 26. mars 2008 Det er nok en glassmester som tar seg av tror jeg. Speilsoting får vel neppe et så bra resultat, menkan være et ganske så økonomisk alternativ. Eller så har jo e-bay noen ferdige alternativer http://search.ebay.com/search/search.dll?c...&category0= De kaller det vist two-way mirror, eller tvoveisspeil, om du har lyst til å søke litt på det. Av ren nysjerrighet: skal du lage ditt eget avhørsrom? :D Hahaha.... Nei, jeg skal nok ikke det Vi skal gjøre om et kott til et kontor, men vil ha litt lys inn. Og tenkte å lage vindu fra dette kottet og inn til stua. men tror ikke det ser så bra ut med et vindu midt på stueveggen Men et speil derimot, kunne vært kult. Så hvis vi får det til, så blir det vindu fra kottet, så det blir litt koselig der inne, og litt lys. Og et fint speil på stueveggen. ( Da kan jo sambo sitte inne på kontoret sitt og se ut på meg som sitter i stua..... Uten at jeg vet noesomhelst. Vet ikke om jeg liker det. Hmmmmm ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 26. mars 2008 #11 Del Skrevet 26. mars 2008 Tusen takk for linken, det ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå