Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Junebug i.i.
Skrevet

Vet ikke om dette er rette stedet å poste et slikt innlegg, men håper det er noen her som kan svare meg.

Samboeren min har en kollega som akkurat har fortalt at han skal bli pappa til alle på jobb. I forrigår spontan abborterte samboeren hans og han var hjemme fra jobb sammen med henne i går. Samboeren min synes det er fryktelig trist, han er den eneste som har fått vite om dette av kollegaene. Han jobber i en liten bedrift med ca seks ansatte. Han lurer på om han skal sende dem blomster. Jeg har aldri abortert selv og vet ikke hvordan jeg ville ha reagert? Hva synes dere? Ville dere bare ha ”blitt i fred” uten noe ”oppstuss” og blomster, eller ville dere ha satt pris på det. Han har lite kontakt med dette paret på fritiden, men jobber svært tett med mannen på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag hade blivit mycket glad för blommor om jag var i hennes ställe. Det visar att ni bryr er om dem och tycker det är trist. En blomma kan säga så mycket mer än en massa ord, och ändå är det inte lika påträngande som ord och frågor.

Skicka du en liten blomma, det visar att ni bryr er. En fin tanke.

Skrevet

De som forteller om et svangerskap før den "magiske" grensa på 12 uker bruker gjerne som argument at de vil at folk skal vite om det også dersom noe går galt, slik at de får støtte og forståelse i stede for å måtte holde en slik tung hemmelighet for seg selv. Du har selvfølgelig aldri noen garanti, og det er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men de aller fleste vil nok sette pris på en oppmerksomhet som viser at folk rundt bryr seg.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg ville blitt veldig rørt av en slik gest. :P

Maya30 :vinke:

Gjest Qlio
Skrevet

Jeg hadde satt stor pris på omtanken!

Gjest Moni
Skrevet

Hei!

Jeg har selv hatt 2 spontanaborter. Etter den første i juni i fjor, fikk jeg blomster av min arbeidsgiver levert på døra.

Og det gjorde meg så godt akkurat da at tårene rant enda mer enn tidligere. Jeg hadde en arbeidsgiver som satte pris på MEG.

Det gjorde virkelig godt :) Man behøver ikke alltid si så mye.

Sender man blomster, sier men det man trenger å si. Hverken mer eller mindre.

Moni

Skrevet

Send blomster!

Sendte selv blomster til en tidligere kollega som mistet, og det ble veldig godt mottatt. Det gikk veldig innpå meg og jeg følte det var viktig å få "sagt noe" til henne, men ikke så lett å ringe/ gå på besøk i slikt tilfelle.

Vet også at dersom det hadde vært meg så hadde betydd mye å få blomster.

(Gladmelding: fikk nettopp vite at hun er gravid igjen! :D )

Gjest Hilde K S
Skrevet

Da jeg mistet fikk jeg en nydelig vårbukett med kort som sa noe slikt som at ; vi tenker på deg. Dette var utrolig koselig og rørende !

Skrevet

Det hørtes ut som en utrolig fin gest! Det hadde jeg satt pris på da jg mistet en........

Skrevet

Da jeg mistet fikk vi blomster fra naboene med "vi tenker på dere" på kortet. Jeg syntes det var veldig fint gjort av dem.

Klem fra (24+4 med tvillinger :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...