Caos Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Vi skal fikse hagen i år. Dette innebærer blandt annet og rive vekk "plenen" som er der, plukke vekk grus og fylle på med mer jord. Så hadde vi tenkt å så vanlig plen, men hører flere og flere annbefaler en slik "ferdigplen" som bare er til å rulle ut. Den skal vistnok være sterk og solid. Noen som har erfaringer? Høres jo veldig lettvindt ut også. Men vi er litt usikker..
Gjest Helen Parr Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Vi fikk rullet ut ferdigplen i fjor. Det fungerte suverent, og med belastning fra tre unger og to bikkjer var det langt mer praktisk enn å så. Jeg har ingen erfaring med selve leggingen, siden vi ikke gjorde det selv. Men jeg synes å huske at vi gjorde det rett før vi skulle på sommerferie, siden den da fikk tid til å sette seg.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Har ikke erfaring selv, men naboen har gjort det. De gjorde arbeidet selv, og plenen såg litt rotete/ stripete ut de første dagene. Men etter ganske kort tid såg den perfekt ut=)
Frey Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Vi fikk rullet ut ferdigplen i fjor. Det fungerte suverent, og med belastning fra tre unger og to bikkjer var det langt mer praktisk enn å så. Hvordan er det prismessig? Vi skal legge noe ny plen til våren og vurderer ferdigplen.
Gjest Helen Parr Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Hvordan er det prismessig? Vi skal legge noe ny plen til våren og vurderer ferdigplen. For å være helt ærlig vet jeg ikke. Vi gjorde en del andre ting, og fikk regning på alt. Det er dyrere enn å så, selvsagt, men for oss var det nesten umulig å få til en fin plen med unger og dyr som raste rundt.
Caos Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 Hvordan er det prismessig? Vi skal legge noe ny plen til våren og vurderer ferdigplen. Dette lurer jeg også på! Flott om noen som vet, kan informere oss!
Oliven Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 http://www.ferdiggress.no/ Her kan det beregnes pris ihvertfall. Gjelder Vestfold og plen kan hentes på stedet eller velg leveringssted. Vil tro det ikke er så store forskjeller i pris på dette rundt om så det er sikkert en grei veileder.
rickard Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Se oppdaterte priser for ferdigplen fra Østfold på http://www.fix-ferdigplen.no
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Flere som har erfaring med ferdig plen? Kan man klippe plenen lenge etter at man har lagt den? Anonymkode: 26b67...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå