Gå til innhold

Hva betaler dere for frisørtimen på den store dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne om prøvetimen kostet noe ekstra? Hva hårpynten kostet? Og sminking inkludert?

Hva blir liksom total hårregning?

Har ikke lyst til å ringe å spørre om dette til min frisør. Og burde ha et ca tall til budsjettet.

Tror dere 3000 blir for lite??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror 3000,- er ganske riktig beløp til frisør.

Jeg kommer til å måtte betale ca. 2000,- for oppsett av hår og sminke. Er faktisk litt usikker på om prøvetime kommer i tillegg til prisen.

Hårpynt og slør har jeg kjøpt på forhånd og det kostet ca. 3000,-

Billigere å gå til en frisør som ikke ligger i Oslo. F eks Strømmen hvis du har mulighet til det.

Gjest Trampe
Skrevet

Jeg fikk forespeilet en pris mellom 2-3000,- Men, dette varierer mye så det kan være lurt å sjekke litt rundt.

Skrevet

Har ikke lyst til å ringe å spørre om dette til min frisør. Og burde ha et ca tall til budsjettet.

Hvis du synes det er ubehagelig å ringe til din frisør og spørre om dette, kan du jo f.eks. ringe til en annen frisør i samme område (med tilnærmet samme kvalitet på salongen) og forhøre deg der om cirkapris. Frisørpriser varierer stort fra sted til sted, vet ikke om dette også gjelder brudepynting, men vil vel tro det.

En litt variabel utgift sånn sett er kanskje hårpynt. Dersom du tar med dette selv, eller skal bruke tiara og/eller slør kommer du sikkert litt rimeligere ut av det enn hvis du bruker noe fra salongen. Jeg ble sminket og stylet til galla for et par år siden, og betalte 200kr kun for hårpynt (som var 40 hårnåler, et lite stykke gyllen netting og en del fjær).

(det jeg forsøker å si her er at jeg innbiller meg at nettopp hårpynt er en greie som frisørsalonger uten problemer kan ta en del avanse på)

Lykke til!

Mvh Pusekatt

Skrevet

Jeg skal betale 390 kroner pr halvtime + 290 kroner for make up. Jeg må også betale prøvetimen i tillegg. Vurderer å bytte frisør til en som tar mindre pr halvtime og der prøvetime og make up er inkludert. Alle frisører har faste priser på brudepynting, og det gjør ikke noe å ringe å spørre :D

Skrevet

Jeg betalte ca 2000,- for meg og forloveren, inkl. prøvetime.

Skrevet

Nei, tror ikke jeg kommer til å ringe for å spørre. Har jo allerede bestillt han. Han er nok ikke billig. Med salong på Frogner og flere NM titler i baklommen. I tillegg er han både frisør og stylist.

Dette lukter svidd kredittkort..

Men dere tror altså 3000 holder? Skal bare ha noen få perler og noen få blomster i håret. Ikke slør og tiara.

Gleder meg til prøvetimen også. Selv om det er lenge til.. :D

Skrevet

Jeg betaler 1500 for sminke, sette opp håret og prøvetime :) Skal forresten ha prøvetime til mandag, gleder meg :P:P:P

Skrevet
Nei' date=' tror ikke jeg kommer til å ringe for å spørre. Har jo allerede bestillt han. Han er nok ikke billig. Med salong på Frogner og flere NM titler i baklommen. I tillegg er han både frisør og stylist.'[/quote']

Jeg mistenker at du snakker om samme salong som jeg ble stylet i - Studio Alf i Frognerveien? Jeg ble stylet av en Thomas Mørk som var veldig flink hvertfall.

Nå har ikke jeg så mye peiling på det her, men utfra det du skriver her, og de andre svarene du har fått, burde det nok holde!

Lykke til da:)

Mvh Pusekatt

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg får satt opp håret mitt gratis og lagt sminke gratis av en venninne av meg som er utdannet frisør og make up artist. Men jeg fikk vite hva jeg har måttet betale hvis hun ikke gjorde det gratis. Da måtte jeg ut med litt over 3000 kr. Dette pga at jeg skal ha en frisyre som er litt komplisert og trenger en del timer på det. Og det samme gjelder sminken. hun bruker tid på å sminke deg og det tar tid. Det er ikke gjort på 1-2-3....

Men som sagt hun er en god venninne av meg og ville gjøre dette gratis for meg. Det eneste jeg må betale er ca 200 kr for fargen hun skal stripe hårte mitt med. :)

Skrevet

Har bytta frisør jeg.....Nå skal jeg til noen som tar "bare" 240 kroner pr. halvtime, der makeup er inkludert og prøvetimen er helt uformelle greier. Regner med å bruke 2000 kroner, men da er mine tre brudepiker også med i den prisen. Skal ha en helt enkel frisyre med det meste av håret løst, så det kommer ikke til å ta så lang tid akkurat.....Gleder meg masse allerede jeg :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Var tydeligvis heldig jeg da, for jeg betalte bare 1000,- for sminking og frisering inkl. prøvetime, men så var ikke dette i Oslo heller!

For dette beløpet ble jeg som sagt sminket. Måtte bare ha med leppestift selv. Håret ble satt opp med blomster og slør. Tror jeg betalte 150,- for rosene til håret. Alt i alt brukte frisøren 3,5 timer på meg, men mye av den tiden satt jeg i tørkeren med hårruller.

Men det jeg egentlig vil fortelle med dette innlegget er at dere kanskje ikke bør glede dere for mye til prøvetimen. Jeg ble i hvert fall litt skuffet! Trodde nemlig at jeg skulle bli sminket og håret skulle bli satt opp (i hvert fall delvis), men ingenting av dette ble gjort! Vi bare snakket sammen om hva jeg kunne tenke meg og hva frisøren foreslo, og så tittet vi på noen bilder. I tillegg "godkjente" hun fargen på leppestiften min. Følte meg litt snytt etterpå, men hovedsaken var at jeg ble veldig fornøyd på selve dagen for frisøren var veldig lydhør for mine ønsker og kommentarer.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Men, vi gifter oss i Oslo...

Og jeg skal betale 1500 inkludert prøvetime!!!

Frisøren er kjempedyktig, og driver salongen alene!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken frisør er dette, Gleder Meg?

Gjest Poirot
Skrevet

Kan du ikke få en venninde til å ringe og forhøre seg om pris, trenger ikke nevne noe om deg. J

eg har ofte benyttet meg av slike vennentjenester når jeg skla gjøre noe som er flaut for meg, og ikke for dem. Har også gjort slike tjenester, eks ringt UDI og stilt slitsomme generelle spørsmål, når saksbehandler er lei av de hun behandler saken til....

Skrevet

Jeg ringte akkurat frisøren (H2) og fikk oppgitt at jeg måtte regne med

mellom 1500 og 2000,- Da er prøvetimen inkludert i prisen. Synes ikke

det er så ille ..

Skal også betale for oppsett av hår til min forlover, og det koster

440,- pr. halve time.

Da må jeg vel ut med mellom 2000 og 3000,- jeg da. Alt koster..

K.

Skrevet

jeg betalter ca 1700 kr for sminke, oppsetting av hår og hårpynt (perler i håret). prøvetime inkludert (tror alltid den er det). gleder meg kjempemasse:)

klem Iset

Skrevet
Gjerne om prøvetimen kostet noe ekstra?

Jeg betalte ingenting for prøvetimen. Denne var inkludert i prisen for selve pyntingen på dagen.

Hva hårpynten kostet?

Jeg hadde kun tiara og slør som hårpynt. Tiaraen kostet med 100 kroner og sløret 1800. I tillegg satte frisøren på noen bittesmå steiner i håret mitt som egentlig er negldekor. Dette betalte jeg ingenting ekstra for.

Og sminking inkludert?

Sminkingen var inkludert i prisen ja. Min frisør har timepris på alt som kalles brudepynting.

Hva blir liksom total hårregning?

Jeg betalte nesten 1500 kr på selve dagen. I tillegg kom altså tiara og slør.

Det kommer litt an på hva du regner inni prisen. Regner du tiara og slør i denne prisen kan det nok bli litt lite ja...

Skrevet

Skal hverken ha tiara eller slør, så da holder det vel med 3000!??

Skrevet

Mitt hårregnskap:

Frisør inkl. prøvetime og sminke: Kr 1215,- (min faste frisør)

Tiara: Kr 200,-

Slør: Kr 306,- inkl 3 meter chiffon og kam (sydd selv)

Totalt: Kr: 1721,-

Uten slør og tiara kommer du nok langt med kr 3000,- ja :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...