Gjest Gjest_nette_* Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Nå fikk jeg akkurat en sms fra en tidligere kollega. Han har tidligere svermet litt for meg, men han fikk seg en kjæreste og sluttet å kontakte meg. Jeg synes egentlig det var like greit da jeg ikke liker han _sånn_ i det hele tatt. Men jeg trodde vi var venner. Nå er det tydeligvis slutt med dama, så nå vil han ha kontakt med meg igjen. Merker jeg blir litt sånn . Så noen gode tips til hvordan jeg kan få formidlet at jeg IKKE er interessert i å ha kontakt med han? Hvis det ikke var greit å ha kontakt med meg når han hadde kjæreste, så vil ikke jeg bli involvert i dette her.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Så noen gode tips til hvordan jeg kan få formidlet at jeg IKKE er interessert i å ha kontakt med han? La være å svare ham?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg sender en gang iblant meldinger med gamle kjente gutter, vi veksler på hvem som skriver først. Men de tar mye mer initiativ til kontakt når det er slutt med dama... Haha... Tror dette er veldig vanlig. Synes nesten det er litt gøy jeg da, for det er så åpenlyst og rart. Spesielt en gutt er veldig sånn. Hvis mobilen piper og jeg ser avsendernavnet Kristoffer, tenker jeg "Jasså... Slutt med dama nå da..." og det slår aldri feil. Gutter er rare!
FoxyFish Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Det hadde jeg ikke giddi å svare på en gang. Jeg hadde nok blitt ganske fornærma om jeg visste at nesten samtlige guttevenner så på meg som en slags trøstepute etter et brudd. Hvorfor ikke bruke tida på noen som faktisk bryr seg?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Det er ikke bare typisk gutter dette altså. Det er nok av jenter som gjør akkurat det samme!
Gjest Gjest_nette_* Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 La være å svare ham? Jo, det er selvsagt et alternativ. Men samtidig har jeg lyst til å formidle om jeg ikke synes det er greit at han tror det er greit at vi bare skal treffes når han er singel. Jeg har kjæreste og det har aldri vært snakk om noe mer enn vennskap fra min side.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Jeg lar være å svare på slikt. Jeg har hatt mange "venner", både gutter og jenter, som har oppført seg slik. De får seg kjæreste, og kutter all kontakt. Driter i meg, rett og slett. Og så, når det er slutt, -da- skal de være venner igjen, da. Da er jeg "god nok" igjen. Helt til de finner en ny en... Slike folk er ikke verdig min oppmerksomhet.
FoxyFish Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Jo, det er selvsagt et alternativ. Men samtidig har jeg lyst til å formidle om jeg ikke synes det er greit at han tror det er greit at vi bare skal treffes når han er singel. Jeg har kjæreste og det har aldri vært snakk om noe mer enn vennskap fra min side. Hvis det er det du vil formidle, så er det vel ikke verre enn at du kan formidle nettopp dette. Om han skriver en melding til deg, så svarer du at "Det er ikke greit at du bare tar kontakt med meg når du er singel, din gjøk." Jeg lar være å svare på slikt. Jeg har hatt mange "venner", både gutter og jenter, som har oppført seg slik. De får seg kjæreste, og kutter all kontakt. Driter i meg, rett og slett. Og så, når det er slutt, -da- skal de være venner igjen, da. Da er jeg "god nok" igjen. Helt til de finner en ny en... Slike folk er ikke verdig min oppmerksomhet. Enig
Gjest Pax Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Jo, det er selvsagt et alternativ. Men samtidig har jeg lyst til å formidle om jeg ikke synes det er greit at han tror det er greit at vi bare skal treffes når han er singel. Jeg har dumpet venner på det grunnlaget, og da sa jeg det akkurat sånn.
sebra Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 sånt er så sinnsykt irriterende. jeg har spesielt en venninde som er sånn, de to første gangene tok jeg hu tilbake. men nå har jeg tatt skikkelig avstand til hu.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Her er jeg en storsynder, er ikke flink å holde jevnlig kontakt. Ringer eller sender melding når jeg vil finne på noe, og det blir litt bedre tid når jeg ikke har kjærest Har merket at guttevenner kanskje er litt mer komfortabel med denne typen vennskap enn jentevenner, og jeg har derfor nesten bare kamerater. Ville bare si at du må ikke ta det så tungt, er ikke sikkert han mener det på den måten du tolker det, ville kanskje bare sjekke om du ville finne på noe da du er gøy å være med. Og selvfølgelig, om du blir såret av sånnt bør du ikke fortsette vennskapet.
Frøken Freken Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Her er jeg en storsynder, er ikke flink å holde jevnlig kontakt. Ringer eller sender melding når jeg vil finne på noe, og det blir litt bedre tid når jeg ikke har kjærest Det er jo klart at kontakten kan bli mindre når man får kjæreste, men at kontakt med venner er helt fraværende når man har kjæreste, det er ikke greit. Jeg har noen guttevenner som er sånn. Han ene er en barndomsvenn av meg som jeg kjenner/kjente veldig godt. Foreldrene og hele familien hans og. Men så fikk han kjæreste og det ble helt stille. Men jammen om det ikke kom en melding her om dagen. Tenkte i mitt stille sinn at "nå er det slutt med dama", og det var det jo. Han kjenner kjæresten min, og vi var en del sammen før han fikk seg kjæreste, men da var det slutt. Tror jeg har en sånn effekt på guttevennene mine, hehe. Men, jentevennene mine er mye bedre på dette. Vi hadde nemlig ei felles venninne en gang som droppa alt og alle da hun fikk seg kjæreste. Det reagerte vi veldig på, og ble enige om at sånn skulle ikke vi bli. Men som jeg sa først, kontakten vil nok bli mindre etter hvert, men det er forskjell på det og det å totalt kutte ut alt og alle.
Gjest StockDama Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 jeg ville sagt "blæh...gå bort med deg."
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Det er bare å si ifra at hvis vennskapet kun skal foregå når han er singel, så står du heller over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå