Gå til innhold

Solist i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
I tillegg skal forlovere til kjæresten min spille på saksofon "Mitt hjerte alltid vanker" - accapella sammen med orgel, og på siste vers skal sangeren komme inn og synge med...

Høres flott ut! A cappella betyr forresten "uten akkompagnement", dvs kan bare brukes på sang der det synges uten at det spilles til.

Ellers var det mange flotte sangvalg her. Vi skal ha min onkel til å synge Your Song (av Elton John, den som ble brukt til Moulin Rouge, men sannsynligvis i originalversjon). Han er veldig flink, så vet det blir bra!

Det hjelper å ha en musikalsk familie - vet ikke hva vi skulle gjort ellers. Men man må jo ikke ha sang til innslag heller. Tekstlesing er jo også flott! Hvis man vil ha et musikalsk innslag går det jo også an å spørre organisten om forslag - h*n kan spille enten på orgel, eller kanskje h*n spiller et annet instrument også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha solist som synger "Du og eg", et dikt som hun selv har satt melodi til. Av fellessanger skal vi ha "bred dina vida vingar" og "reis meg opp", håper vi får godkjent disse som "salmer", ellers må vi forandre litt i planene. Vi skal også ha en som spiller hardingfele sammen med han som spiller orgel til inngangsmarsj og utgangsmarsj.

Skrevet (endret)

Bestefaren min skal spille "Amazing grace" på munnspill, også skal vi ha en solosang :)

Litt usikker enda, men tror det blir

"Nothings gonna change my love for you" av George Benson. Litt annerledes, men en utrolig søt sang med veldig passende tekst!

Har også vurdert disse:

-"Kjærlighet" av Sissel Kyrkjebø

-"Ingen er så nydelig som du" av Tor Endresen

Endret av LindaM
Skrevet (endret)

Vi hadde pianist og solist som spilte og sang "You raise me up" og "Annies Song" :)

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame

SportyShorty, mod

• 2 uker senere...
Skrevet

Svigerfar har ordnet solist som skal synge i kirka og i selskapet etterpå. Er ei som han kjenner gjennom menigheten de er i. Hun er kjempeflink til å synge, så det gleder jeg meg veldig til. I tillegg har vi ordnet så vi får den beste organisten i området. Han som til vanlig er i kirka er ikke særlig flink, så vi ringte og spurte en som har gitt ut flere cder og er kjempeflink! Tror kirka blir kjempebra og veldig fint :yvonne:

men hva solisten skal synge, er jeg jammen meg ikke sikker på ennå... :sukk:

Har lyst til at noen skal synge Faithfully av Journy som på en eller annen måte har blitt litt vår sang :klemmer: Men vet ikke om den passer helt i kirka, kanskje senere på dagen!

Skrevet

Broren min skal spille fiolin, han har spilt siden andre klasse og tar nå høyere utdanning i musikk, og er virkelig flink :) Borstett fra det så aner jeg ikke hva vi skal finne på under seremonien...

Skrevet

Eg spelte trombone i mi venninde sitt bryllup. Spelte yndlingssalmen hennar, Namnet jesus. Kjekt å gjere noko personlig for ei som står nær. Spelte også inn songen på cd slik at dei har eit minne frå sermonien.

Skrevet

Min søster er veldig flink til å synge, så kommer nok til å spørre henne om hun kan synge når tiden kommer og jeg skal gifte meg :)

Hvilken sang vet jeg ikke enda (men så er det nok en god stund til det er min tur å gå opp midtgangen også ;) ).

Skrevet

Da har vi bestemt oss!

solosangen blir: "Ingen er så nydelig som du" av Tor Endresen :rødme:

Tror det blir veldig vakkert! Og passer i kirken. Endte opp med en norsk sang fordi jeg fikk det for meg at de amerikanske sangene ble så "klisjé".

Rart hvordan man bare plutselig bestemmer seg etter å ha vært så usikker!

Vurderte sterkt: "Amazed" av Lonestar også. helt fantastisk tekst, og melodi, men kanskje til første dans i stedet?

Skrevet

vi skal ha trompet..... og ikke vanlig brudemarsjer...... skal ha ave maria inn og tir na noir ut..... han spiller oxo til salmene pluss en solosang..... den har vi ikke helt bestemt enda men har litt lyst på Bjørn Eidsvåg m Eg ser......

har bestilt en trompetist fra oslo... han har egen hjemmeside m adresse : www.trompet.biz

der kan du oxo høre musikkforslag :D

Skrevet
Da har vi bestemt oss!

Tror det blir veldig vakkert! Og passer i kirken. Endte opp med en norsk sang fordi jeg fikk det for meg at de amerikanske sangene ble så "klisjé".

Vurderte sterkt: "Amazed" av Lonestar også. helt fantastisk tekst, og melodi, men kanskje til første dans i stedet?

Vi hadde også Ingen er så nydelig som du. Solisten sang den i en litt saktere versjon enn Tor Endresen, det var kjempefint!

I tillegg hadde vi You raise me up. Jeg vet det er maaaange som har den, men den betyr noe for oss, så da ble det den uansett.

Vi hadde også et Grieg-stykke på trompet. Vakkert!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Da har vi bestemt oss!

så kult... vi skal også ha tor endresen sin sang i kirken, å skal ha amazed sunget av min beste venninde som "brudevals" :)

Skrevet

Vi har ikke kirkebryllup, men vi har valgt trompetist til vielsen, som skal da spille innmarsj og utmarsj, pluss noe under selve vielsen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha Shania Twain's "From this moment on" og Nella Fantasia. Vi vurderte Gabriellas Sång, men fant ut at teksten ikke passet så godt selv om melodien er nydelig. :)

Jeg har vet om en i nærmiljøet som spiller obo (skrives det sånn?), som kunne spille til nella fantasia. Gleder meg masse! :)

Skrevet

Hvilke "innslag" skal dere ha i kirka? Skal dere ha solist? Noen som spiller noe instrument? Er så usikker på hva vi skal velge..

Jeg har selv sunget sammen med en kompis i våre bestevenners bryllup. De ble kjempe glade for at vi ville. Vi sang From this moment som var yndlingssangen til bruden :)

Skrevet

Vi skal ha en venninne som skal synge "det vackraste",blir med piano til...

Skrevet

Vi leter etter en "mann med gitar" som skal synge "crecendo i gågata" av Lillebjørn Nilsen.

(Teksten er hentet direkte fra 1.date.)

NYDELIG!

Skrevet

Jeg tror det blir "Det finaste eg veit" under vielsen.

Vi skal ha utendørs vielse via HEF og vurderer disse som jeg skal gå opp til:

Wonderful World

Isn't she lovely

I can't help falling in love with you

Ingen er så nydelig som du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...