Gå til innhold

Solist i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke "innslag" skal dere ha i kirka? Skal dere ha solist? Noen som spiller noe instrument? Er så usikker på hva vi skal velge..

Videoannonse
Annonse
Gjest smotti
Skrevet

Søskenbarnet til mamma skal synge The Rose, og en sang som mamma har valgt som er hemmelig.... :roll:

Skrevet (endret)

Vi skal ha ei venninne av lillesøster som skal synge 2 sanger. Tror det blir superfint..

Endret av *Siri*
Skrevet

Hvem skal spille til sangene deres da?

Organisten? Eller har dere leid inn noen?

Skrevet

Jeg har lyst på en solist som kan synge sangen vår. I tillegg så vurderer jeg å spørre tanta mi og fetteren min om de kan spille et stykke (piano og sax).

Skrevet

Vi skal ha en som leser "Om ekteskapet" av Kahlil Gibran. Det synes vi er en flott tekst.

Og hvis alt ordner seg sånn som jeg vil, så skal vi ha en solist/lite kor som synger Brureslått fra Øre eller Bruremarsj fra Seljord som utgangsmelodi. Det er utrolig flott - og veldig annerledes.

Skrevet

Vi skal ha en mannlig solist som skal spille gitar og synge 'amazed' og 'den finast eg veit'

Skrevet

Vi håper vel på å ha enten Into My arms eller Tir'na'noir. Mangler bare solist, hadde egentlig håpet en venninde kunne sunget, men er blitt usikker på om vi skal invitere henne alikevel. Får se hva som skjer.

Gjest *englefjes*
Skrevet

Vi skal ha solist som synger to sanger, på begge sangene skal det også være cellist.Tror det kommer til å bli veldig bra :-D

Vet ikke om organisten skal spille i tilegg til cellisten,men det skulle de visst ordne seg i mellom.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ha en kamerat som synger "bred dina vide vinger" og en annen skal spille trompet til.

Og så skal ei venninne synge "Gabriellas sång"

Gjest smotti
Skrevet
Søskenbarnet til mamma skal synge The Rose, og en sang som mamma har valgt som er hemmelig.... :roll:

Endring i planene !! Det ble Elvis sin sang , som også Celine Dion har sunget, som heter I Can`t help falling in love with you. Også en hemmelig..

Gjest Gjest_Månestraale_*
Skrevet
Endring i planene !! Det ble Elvis sin sang , som også Celine Dion har sunget, som heter I Can`t help falling in love with you. Også en hemmelig..

En annen fin sang av Elvis er The Wonder Of You. Vi skal ha den i vårt bryllup som er om 4 uker.. haha. nervene bygger seg opp kjenner jeg...

Ellers har du Hawaaiian Wedding Song. Koselig sang det også. VUrderte den i prosessen. Men I cant help falling in Love With You er utrolig fin den og! ;)¨¨

Lykke til med alt til bryllupet!!

Hilsen månestraale

Skrevet

Svogeren vår, som er gitarist av yrke, skal spille en låt av Iver Kleive og Knut Reiersrud,

sammen med organisten.

D kommer til å bli så nydelig, det er skikkelig stemningsmusikk :)

Skrevet

I bryllupet til en god venninne fikk vi høre "When you wish upon a star." Kjempefint :)

Det virker som om "alle" har med Det vakraste, You raise me up og Tir N'a Noir. Kjekt å høre noe annet :)

Skrevet

Hvor får dere tak i alle disse solistene og trompetistene og strykekvartettene og alt jeg har lest om på forumet her?

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Hvor får dere tak i alle disse solistene og trompetistene og strykekvartettene og alt jeg har lest om på forumet her?

Min kommende svigerinne har en veninne med mann som begge synger, og han spiller akustisk gitar :)

Skrevet

Vi har ei veninne som skal synge en vakker salme/sang fra galleriet. Har ikkje helt funnet ut hvilken enda, men den skal være rolig og fin i allefall. Veninna har ei helt nydelig stemme, og lager alltid en personlig vri på sangene - så det kommer til å bli kjempefint og rørende. Tenkte også at forloverne skulle få lese noen bibeltekster/vers. Er fint å ha litt personlig vri på vielsen, slik at det er mange venner og familie som deltar. Presten er onkelen til brudgommen.

Lurer på om dere synes det er nok med en solosang, eller om at det kanskje hadde vært finest med to solo-fremføringer i løpet av vielsen i tillegg til salmene alle skal synge...?

Skrevet

ÅÅÅ den fikk jeg lyst til å ha også! Så flott innslag! Annerledes!

Vi skal nemlig ha blandings norsk og engelks, siden kjæresten er engelsk. Vi skal også ha "Mitt hjerte er ditt" sunget av en venninne av oss som er operasanger. I tillegg skal forlovere til kjæresten min spille på saksofon "Mitt hjerte alltid vanker" - accapella sammen med orgel, og på siste vers skal sangeren komme inn og synge med... det blir utrolig stemingsfult. Veldig personlig. Dette er nemlig sanger som betyr mye for oss.

:) GLEDER MEG

I bryllupet til en god venninne fikk vi høre "When you wish upon a star." Kjempefint :)

Det virker som om "alle" har med Det vakraste, You raise me up og Tir N'a Noir. Kjekt å høre noe annet :)

• 1 år senere...
Skrevet

Vi skal ha solist i kirken, to stk faktisk som skal synge sammen både "Gabriellas sång" og You raise me up som er oversatt til norsk. Blir så vakkert atte :rødme:

Har også vurdert å kontakte musikkskolen her vi bor om de har noen som kan spille enten trompet eller annet instrument. For meg er trompet utrolig vakkert i kirken. :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...