Alison Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har til nå hatt de bærbare pc`ene tilkoblet trådløst og den stasjonære med kabel. I dag har vi gått over til bredbånd gjennom kabelnettet og for å slippe å legge kabler rundt hele stua skal den stasjonære også kobles på trådløst. Det er trådløst nettverkskort på pc`n bare så det er sagt. Printeren er trådløst koblet opp på denne maskinen uten noe problem. Problemet mitt er altstå at pc`n ikke finner noen tilgjengelige trådløse nettverk (de bærbare finner 6 forskjellige trådløse nettverk i nærheten). Jeg har satt i cd`n for routeren (belkin) og kjørt installasjonen. Installasjonen går greit fram til tilkobling (med kabel) og videre til sjekk. Deretter går den direkte over på "finish" og ikke til "konfigurering". Jeg husker at jeg strevde med det samme problemet den gangen jeg skulle koble på de bærbare pc`ene, men jeg husker selvfølgelig ikke hva jeg gjorde for å få det til. Jeg blir veldig glad for alle gode råd.
Alison Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg ser at jeg har et ikon (liten skjerm) for trådløst nettverkstilkobling nede i høyre hjørne i tillegg til lokal tilkobling (som det står at en nettverkskabel er koblet fra). Ikonet for trådløs nettverktilkobling mangler helt på den stasjonære. Det er så irriterende å ikke få til dette.
mann23 Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Hei! En veldig vanlig misoppfattning med trådløse kort på stasjonær er at de er like som på bærbar. Dette stemmer ikke. De kommer i alle tilfeller (som jeg har sett) med ekstern antenne. Har du en "pc boks" hvor alle cd'er kabler og slikt ligger? Se etter en slags (ofte svart) "avrundet mellomtykk tusj" lignende form, denne kan så skrus i det trådløse kortet ditt på den stasjonære. Hvis denne er i, så er det mest sannsynligvis bare dårlig dekning, de stasjonære kortene er ikke så utviklet som de vi har på de bærbare Endret 25. mars 2008 av mann23
Alison Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Hei! En veldig vanlig misoppfattning med trådløse kort på stasjonær er at de er like som på bærbar. Dette stemmer ikke. De kommer i alle tilfeller (som jeg har sett) med ekstern antenne. Har du en "pc boks" hvor alle cd'er kabler og slikt ligger? Se etter en slags (ofte svart) "avrundet mellomtykk tusj" lignende form, denne kan så skrus i det trådløse kortet ditt på den stasjonære. Hvis denne er i, så er det mest sannsynligvis bare dårlig dekning, de stasjonære kortene er ikke så utviklet som de vi har på de bærbare Nå skjønte ikke jeg helt hva du mente med "pc boks". Jeg har sjekket rundt på kabinette for å se om det er noe med en tusj-lignende form, men fant ingen ting. Den trådløse printeren som går via routeren virker helt fint på den stasjonære pc`n. Men jeg lurer bare på hvorfor jeg ikke får opp et eneste trådløst nettverk når jeg søker selv om det er mange i nærheten. Er det noen instillinger jeg bør sjekke på pc`n? Også jeg som trodde det skulle bli en enkel sak å få koblet opp data`n trådløst . Endret 25. mars 2008 av Alison
Alison Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 Når jeg diagnoserer problemet på den stasjonære pc`n får jeg bare opp "Det er ikke installert og konfigurert et nettverkskort for trådløst nettverk på denne maskinen". Det skjønner jeg ikke. Da jeg kjøpte maskinen sto det at det var trådløst nettverk på den. Det at jeg har koblet til trådløs printer som fungerer skulle vel tyde på at det er trådløst nettverk :klø:?
mann23 Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Når jeg mente pc-boks mente jeg en oppbevaringsboks, hvor du eventuelt hadde alt av pc utstyr :D Står den trådløse printeren veldig nærme den stasjonære? Da kunne det faktisk funket uten en slik "skru-på-antenne". Antennen ser forøvrig slik ut: Den jeg snakker om er den svarte saken http://img.alibaba.com/photo/11243780/Quet...For_Desktop.jpg Se bak på den stasjonære pcen din. Ser du noe kobber greier med gjenger som stikker ut der et sted? Den vil se noe ut som den kobber lignende greia på dette kortet] HVIS du ser en slik kobberdings uten en antenne i så er det garantert at du trenger en antenne. Hvis ikke sjekk enhetsbehandling for å se om det er noe feil med det trådløse kortet ditt Img-tagg fjernet. Kvinneguidens regler. Dru - mod Endret 26. mars 2008 av Dru
Alison Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2008 Takk for at du prøver å hjelpe meg . Det er ikke en slik kobberdings bak på pc`n. Når det gjelder den trådløse printeren så står den ved siden av den stasjonære pc`n, men vi har tidligere hatt den stående 3-4 meter unna og da fungerte det også helt fint. Routeren står 3-4 meter unna pc`n nå. Jeg skal sjekke enhetsbehandling når jeg kommer hjem fra jobb i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå