ehv61 Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Har hatt en del vondt i baksiden av leggene etter løping eller aerobics,hva kommer dette av?det hjelper ikke med å tøye ut heller.blir bare værre.I tillegg kjennes det stramt ut også. Håper noen kan hjelpe meg.
Maneo Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 - Beinhinnebetennelse - ? Om det er tilfellet, gjelder det å bli kvitt det fortest mulig før det blir kronisk.
ehv61 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 Men beinhinnebetennelse sitter vel på fremsiden av leggen den?
Maneo Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Min erfaring er at den kan sitte overalt, og det var det legen min også fortalte meg. Smerten hos meg varierer voldsomt, gjerne fra fremsiden til siden til baksiden av leggen.
Malibulita Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Sørg for å ha nye sko med god demping! Trener du ofte, må du også bytte sko ofte.
ehv61 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 Ja,jeg vet ikke helt.Smerten i den venstre baklegg,sitter midt på omtrent,mens smerten på venstre sitter nærmere kneet på baksiden. Jeg trener gjennomsnittlig 5 ganger i uken.ca en og en halv time hver gang. De skoene jeg har nå,har jeg hatt siden september sånn cirka. Bør ikke et par løpesko holde lenger.hvordan vet jeg at skoene er gode nok når jeg kjøper dem?
ehv61 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2008 Min erfaring er at den kan sitte overalt, og det var det legen min også fortalte meg. Smerten hos meg varierer voldsomt, gjerne fra fremsiden til siden til baksiden av leggen. Vet du hvor man får kjøpt slike støttebandasjer,eller hva det nå er, som er avbildet på sportsskader.no?
Malibulita Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Bør ikke et par løpesko holde lenger.hvordan vet jeg at skoene er gode nok når jeg kjøper dem? Jeg har hørt at et par løpesko varer i 100 timer, men som du sier, det har jo med hvor gode de er i utgangspunktet å gjøre! Kjøp sko hos noen du vet at har peiling. Jeg har opplevd å få en varm anbefaling av et par sko på salg av en ung, hyggelig ansatt på G-sport, og mens han snakket kom en mer erfaring og fortalte at skoen omtrent ikke hadde demping. Det er ikke sikkert de som jobber på butikken ønsker å lure deg, men en sportsbutikk har så mange forskjellige varer, at kanskje de ikke er helt sikker på akkurat den avdelingen! Gå på feks Löplabbet og kjøp deg sko, der skal de ha god peiling, og de undersøker hvordan du løper ved hjelp av videokamera osv sånn at du får helt riktig sko for dine føtter og løpevaner.
ehv61 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har hørt at et par løpesko varer i 100 timer, men som du sier, det har jo med hvor gode de er i utgangspunktet å gjøre! Kjøp sko hos noen du vet at har peiling. Jeg har opplevd å få en varm anbefaling av et par sko på salg av en ung, hyggelig ansatt på G-sport, og mens han snakket kom en mer erfaring og fortalte at skoen omtrent ikke hadde demping. Det er ikke sikkert de som jobber på butikken ønsker å lure deg, men en sportsbutikk har så mange forskjellige varer, at kanskje de ikke er helt sikker på akkurat den avdelingen! Gå på feks Löplabbet og kjøp deg sko, der skal de ha god peiling, og de undersøker hvordan du løper ved hjelp av videokamera osv sånn at du får helt riktig sko for dine føtter og løpevaner. ja,jeg har hørt at de på Løplabbet har peiling.Har en butikk 10 mil unna meg,så det skulle ikke være så vanskelig.Har seriøst tenkt på det mange ganger.Nå er det ikke noe å tenke lenger på en gang.
Maneo Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 ja,jeg har hørt at de på Løplabbet har peiling.Har en butikk 10 mil unna meg,så det skulle ikke være så vanskelig.Har seriøst tenkt på det mange ganger.Nå er det ikke noe å tenke lenger på en gang. Løplabbet er kjempebra. De filmer bena dine mens du går eller/og løper på tredemøllen, for så å finne sko som passer akkurat til deg. Jeg gjorde dette, og er kjempefornøyd med skoene jeg endte opp med. Ellers er kanskje en tur til legen å anbefale for å sjekke om det faktisk er beinhinnebetennelse, eller noe annet.
HomicidalPsychoJungleCat Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Hvis du har vondt bak på leggene kan det jo være en overbelastning i et muskelfeste, rett og slett?
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Jeg anbefaler også Löplabbet! Kjempegod erfaring med dem, de er flinke og du får sko som passer til føttene. Så slipper man å bekymre seg for at det er der problemet ligger.
Wildy Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Og jeg har flere par sko som jeg bytter mellom, både til trening og til jobb. Skoene varer lengre, og belastningen på bena varieres.Var tidligere plalget med tendens til smerter i bena, men er helt fin nå, selv om jeg trener stort sett hver dag og går masse på jobb.
Mangomadness Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Anbefaler også Löplabbet! Man må ut med en del for skoene, men de jeg har er jeg veldig fornøyd med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå