Gjest lucky08 Skrevet 21. juli 2008 #41 Skrevet 21. juli 2008 Hei. Jeg er en kommende Sørlandsbrud. Vi gifter oss om 19 dager, på den berømte/beryktede (velg hva du vil... ) 08.08.08. Det blir en enkel vielse på Tinghuset, middag med den nærmeste familien og forloverne, så reiser vi på en langweekend til utlandet. Bare jeg og min daværende mann, uten barn!! Du da???? det hørtes faktisk ganske koselig ut! Jeg skal gifte meg i kr.sand(håper på oddernes kirke) 13.02.2010, det blir rundt 50 gjester, og planlegging er i full gang;)
sommerbrud09 Skrevet 30. juli 2008 #42 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Enda en brud til Frikstad kirke her! Vi gifter oss 25/7-09. Er ikke fra området så setter stor pris på tips til lokaler!
Gjest Gjest_Sørlandsbrud_* Skrevet 30. juli 2008 #43 Skrevet 30. juli 2008 Hei, jeg er også en sørlandsbrud.. så slenger meg på her... skal gifte meg 23 august... i Søgne Gamle Kirke, og har leid Heimklang til lokalet. Gleder meg! Er nok mange som forbinder mye rart med Heimklang, men fordelen er at lokalet kan pyntes akkurat som vi vil ha det... og jeg er vokst opp med fritidsklubb og ungdomsdiskotek, 17 mai feiring og mye gøy der, så for meg blir det litt ekstra koslig å ha det der. Vi har bestilt mat fra Maxi catering - 250 kr pr pers ink dessert. Har bestilt blomster fra en blomsterbutikk i Mandal - halv pris i forhold til Søgne og Kristiansand.. så det er et tips til andre i området... Vi blir 73 gjester til middag og 78 til kaffe og kaker. Vi bruker 60 000 totalt med ALT. Tøy til alle (brud, brudgom, brudepike, ringbærer), mat, vin, blomster, kaffe avec, brus, snacks, hotell, kjapp 3 dagers bryllupsreise til danmark, pynt, duker, karafler, glass, fotograf etc. Er veldig i tvil ang pynting av kirka. Hadde planer om det, men har vært i et par bryllup der nå, og det er rett og slett veldig vanskeig. Ingen har pyntet til nå... kirken er på en måte for mektig til det.. og lite plass er det også. Noen som har giftet seg/vært i bryllup der som har forslag på pynt?? fint om dere har et bilde og vise også!!!
mimi82 Skrevet 31. juli 2008 #44 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Enda en brud til Frikstad kirke her! Vi gifter oss 25/7-09. Er ikke fra området så setter stor pris på tips til lokaler! Hei! Vi giftet oss i frikstad kirke forrige lørdag så kanskje jeg kan hjelpe deg litt med noen tips:-) Vi hadde festen på søgne gamle prestegård, hvis du ikke har vært derute kan et besøk anbefales, det er nydelige lokaler med mye sjarm og nydelig uteområde! Maten hadde vi bestilt gjennom Jens Eide i lillesand, de stilte med kokk og grill som tryllet frem fantastisk mat, vi hadde blant annet grillet indrefilet av hjort og lammelår, de var ikke gale i pris heller, for middag til 40 stk + litt fingermat til velkomstdrinken + nattmat betalte vi 14 500 kr. Det synes jeg var rimelig, det var fantastisk mat og store mengder, vi har fryseren full av rester:-) Blomster hadde vi bestilt hos kaktus blomster i kristiansand, der er de kjempeflinke, de skjønte virkelig hva det var vi ønsket og det ble bedre enn vi noengang hadde forventet, spør etter sim hvis du er interessert i å bruke de. Hår og sminke fikk jeg og forlover ordnet hos hårkroken hos siw, hun er vanvittig dyktig og kjempekoselig, alt ble bare helt perfekt:-) Her var det ihvertfall litt tips, bare spør hvis du lurer på noe annet, men jeg forsvinner på lørdag, da reiser vi til domonikanske republikk for 2 uker, gleder meg:-)
sommerbrud09 Skrevet 2. august 2008 #45 Skrevet 2. august 2008 Tusen takk mimi82 for kjempe masse hjelp! Skal absolutt sjekke ut både maten og lokale! Har håpet på å få noen til å grille for oss så høres helt perfekt ut Åssen gjore dere d med transport for gjestene fra kirken til søgne? ordnet de d selv? kirken er jo litt utenfor allfarvei.. (men er vel litt av poenget d da ) go tur på reisen!
Gjest Bride09 Skrevet 7. august 2008 #46 Skrevet 7. august 2008 Hei sørlandsbruder! Mange gode innlegg her, har lest gjennom alle og fått mange gode tips =) Jeg skal gifte meg i Frikstad kirke 25. juli 09. Planleggingen er i full gang. Men vurderer å få en bryllupsplanlegger, ettersom vi bor i Bergen og skal gifte oss i Kristiansand. Noen som har noen tips? Enten privat eller gjennom firma. Kunne også trengt tips om stylister (hår, sminke, negler) og til hvor man bør bestille brudebukett? Har et bilde av noen som jeg liker veldig godt. Gleder meg til å følge med på siden her
Gjest lucky08 Skrevet 9. august 2008 #47 Skrevet 9. august 2008 Har bestilt blomster fra en blomsterbutikk i Mandal - halv pris i forhold til Søgne og Kristiansand.. så det er et tips til andre i området... hvilken blomsterbutikk? hvor bestiller folk bryllupskaken fra?
Gjest Gjest_Sørlandsbrud_* Skrevet 9. august 2008 #48 Skrevet 9. august 2008 hvilken blomsterbutikk? hvor bestiller folk bryllupskaken fra? Har bestilt blomster fra Blomsterverkstedet i Mandal, det er den første butikken du kommer til når du går fra parkeringshuset... Vi har bestilt kake fra Gomann gjennom Coop butikken på Tangvall i Søgne. De har åpent til 21 tror jeg på lørdagen, så da kan vi hente kaken rett før vi skal servere den. Vi har bare bestilt en stor firkantet bløtkake, vet ikke om de lager etasje kaker... men de er i alle fall billige på bløtkaker.. 690 kr for kake til 44 personer!
Gjest lucky08 Skrevet 9. august 2008 #49 Skrevet 9. august 2008 supert:) får notere dette. dere andre. hvor bestiller dere bryllupskaken fra?
sommerbrud09 Skrevet 9. august 2008 #50 Skrevet 9. august 2008 hei bride09! Ser vi gifter oss samme dag i samme kirke! vi har kirka kl 14.15 er dere før eller etter oss?
bride09 Skrevet 10. august 2008 #51 Skrevet 10. august 2008 hei bride09! Ser vi gifter oss samme dag i samme kirke! vi har kirka kl 14.15 er dere før eller etter oss? Hei! Åi så gøy Vi har reservert til kl 13.00. Var ingen andre som haddde reservert samme dato da vi reservere, så dette var jo gøy Vi kunne tenke oss å pynte litt i kirken med blomster. Har dere planer om det? Så kunne vi jo gjort noe sammen =) Kanskje litt tidlig å begynne å planlegge slikt... hehe.
flysnuse Skrevet 10. august 2008 #52 Skrevet 10. august 2008 12.09.09 er datoen her ingen ting er plannlakt så må vel begynne med det sanrt hører til i lillesand jeg da
pleiepike Skrevet 10. august 2008 #53 Skrevet 10. august 2008 Juhu!!! Slenger meg inn her jeg å!!! Selvom vi ikke har satt dato ennå, så er ting i full planlegging her, iallefall nesten! Bryllupet skjer høsten 2010... Blir bra!! Men vi ska ikke ha det i kirke da, borgelig.. Men som sagt, vi er i startfasen.. Så... Er det noen her som vet opp perfekte plasser som er fine og egner seg te bryllup(og fest på samme sted)... Litt usikker på hvor vi ska ha det henne og vil høre me folk rundt om hvor dere mener
sommerbrud09 Skrevet 16. august 2008 #54 Skrevet 16. august 2008 Hei! Åi så gøy Vi har reservert til kl 13.00. Var ingen andre som haddde reservert samme dato da vi reservere, så dette var jo gøy Vi kunne tenke oss å pynte litt i kirken med blomster. Har dere planer om det? Så kunne vi jo gjort noe sammen =) Kanskje litt tidlig å begynne å planlegge slikt... hehe. Ja det hadde vært topp! Ikke kommet så veldig langt i planleggingen vi enda, men har jo ganske god tid. Har du vært inne i kirken? Har bare vært utenfor jeg...
Mokkon83 Skrevet 17. august 2008 #55 Skrevet 17. august 2008 Hei sørlandsbruder slenger meg på her jeg også! sambo og jeg gifter oss i Arendal 4 juli 2009 Vi har reservert vielse i Stokken kirke, men vi vurderer å ha et utebryllup i stedet. festen finner sted på Arendal maritime hotel. er det noen her som vet om passende sted for utebryllup? vi ønsker det nært sjøen, maritimt er vår røde tråd:) ellers så har vi tenkt på leie hvite klappstoler. og et telt tilfelle det blir dårlig vær... ellers så har jeg ikke funnet brudekjolen enda.... men mamma kommer på besøk nå i september og da skal vi til Lillesand og se på brudekjoler noen som vet om et sted her i arendal som de er flinke med brudesminke, oppsetting av hår og blomster?
Sørlandsbrud_09 Skrevet 20. august 2008 #57 Skrevet 20. august 2008 Hei hei. En brud på Sørlandet til her, August 09 i Grimstad på meg - oss :rødme: . Må bare si at jeg ble kjempe glad for å lese at Jens Eide leverer! Jeg vil ha dem! høres ut som det kan være midt i blinken for vår teltfest. Er det noen som kjenner til en utleier av dekketøy i distiktet? Tips tas i mot med stor takk!
foxy09 Skrevet 22. august 2008 #58 Skrevet 22. august 2008 hei slenger meg inn her jeg også! er fra grimstad jeg og, og bryllupet vært er om 15 dager!! vi gifter oss i eide kirke, og skal ha festen på dømmesmoen, gleder meg! nå er det som kan fikses før, fikset, så tror at vi ligger godt før skjema:) hør med sånne typiske utleie lokaler, om de leier ut dekketøy, kan jo være:)
Sørlandsbrud_09 Skrevet 25. august 2008 #59 Skrevet 25. august 2008 hei slenger meg inn her jeg også! er fra grimstad jeg og, og bryllupet vært er om 15 dager!! vi gifter oss i eide kirke, og skal ha festen på dømmesmoen, gleder meg! nå er det som kan fikses før, fikset, så tror at vi ligger godt før skjema:) hør med sånne typiske utleie lokaler, om de leier ut dekketøy, kan jo være:) Eide kirke på oss også. Må vel høre med de lokale cateringselskapene om de leier ut slikt dekketøy ja..
Mokkon83 Skrevet 26. august 2008 #60 Skrevet 26. august 2008 Hei jenter! Jeg har noe jeg lurer på... er det noen her som har noen idè på hvor en kan få tak i en "blomsterbue" eller noe annet som det fint å stå ved eller under ved en utendørs vielse? ikke sikker på om det er det den kalles... har søkt på google men det kom opp fint lite... Og et spm til... noen som har eller vet om en demetrios 933 til salgs eller leie? jeg tror jeg trenger str 38... ikke målt enda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå