Gå til innhold

Sørlandets bruder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg slenger meg på denne tråden!

Vi skal gifte oss 26 juli i frikstad kirke, selskapet skal vi ha på søgne gamle prestegård.

Noen andre her som skal gifte seg i samme kirke? Vi vurderer å ha en solist i kirka, lurte på om det var piano i kirka....

Noen som har noen gode tips ellers?

Tenker spesielt på bryllupssuite, vi har lyst på et med boblebad, vet at de har det på hotell norge, men der var badekaret så lite at det nok bare er plass til en av oss, og da er jo vitsen litt vekke.....

Videoannonse
Annonse
Gjest brud 08
Skrevet

Vi skal gifte oss 26 juli i frikstad kirke, selskapet skal vi ha på søgne gamle prestegård.

Noen andre her som skal gifte seg i samme kirke? Vi vurderer å ha en solist i kirka, lurte på om det var piano i kirka....

Tenker spesielt på bryllupssuite, vi har lyst på et med boblebad, vet at de har det på hotell norge, men der var badekaret så lite at det nok bare er plass til en av oss, og da er jo vitsen litt vekke.....

Jeg gifter meg også i Randesund (Frikstad kirke). Vi skal også ha solist, men har ikke undersøkt om de har piano enda...

Gjest smotti
Skrevet
Men det er det jo helt sikkert vettu :lur:

Jeg f.eks, synes jo den var veldig fin:p Hehehe..

Er jo greiest for deg å ordne deg i Vennesla ja, slipper det stresset med å ned til byen både før og etter bryllupet! Hele dagen er jo greit, skal du gjøre mye med håret eller?

Jeg tenkte kanskje jeg skulle høre med ei venninne avmeg, om hun vil ordne meg, og håret har jeg faktisk lyst og gjøre selv :ler:

Men sminken er jo litt viktig, for den skal jo sitte på hele dagen, nytter ikke bare slenge på et lag med mascara og eyeliner liksom :fnise:

Har dere bestilt suite da? Vi har noen veldig flotte noen oppe hos oss vettu;)

Hehehe :) Bare si ifra :fnise:

Har ganske langt hår, så jeg vil ha det løst ,med store litt rufsete krøller....

Er ikke noe flink med hår og sminke, så dette overlater jeg til andre..hehehe

Vi har nok bestilt ja :) Skal være på Radisson sas caledonien rett over klubben .. hehe

Gjest Hegepege
Skrevet

Heihei, hyggelig atdetkommer flere inn her :)

Personlig jobber jeg på Quality hotel i sørlandsparken, og der er det ikke boblebad, er litt usikker på de andre hotellene i byen, men tror vel ikke ernst har det de heller, men hvis jeg var deg ville jeg ha sett inne på internettsidene eller ringt rundt for å høre. Men suitene er jo veldig koselige da, uansett. Men det er klart det er ekstra hyggelig med boblebad :jepp:

Eventuelt så kan du jo dra ned på de forskjellige hotellene og spørre om å få se rommene, de pleier å være ganske fleksible sånn sett også:)

Skrevet
Jeg gifter meg også i Randesund (Frikstad kirke). Vi skal også ha solist, men har ikke undersøkt om de har piano enda...

Hei igjen!

Så gøy at det er flere som skal gifte seg i samme kirke:-) Hvilken solist skal dere ha? Har dere tenkt å pynte inni kirka? Vi er litt usikre på om vi skal pynte i kirka, men dkal i dåp der om noen uker, så kan se litt nærmere på kirka da....

Hvilken dato var det dere skulle gifte dere der?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Hei :goodbye:

Vi gifter oss 19.Juli i Kristiansand domkirke, festen skal være på clarion ernst hotell :rødme:

Vi blir ca 65 til middag tenker jeg, og 20 til kaffe. Driver for tiden og planlegger meny. Har også bestilt tårnsuiten på hotellet :sengekos:

Har ikke bestemt frisør og make up enda, noen som har noen tips...?

Lurer også på om det er noen som har noen erfaring med glimt fotografene i kristiansand...

Gratulerer og lykke til alle dere andre agderbruder :jepp:

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Smotti: Hvor skal du ordne hår og sminke?? Står litt fast :sukk:

Gjest smotti
Skrevet
Smotti: Hvor skal du ordne hår og sminke?? Står litt fast :sukk:

På monicas frisørsalong i vennesla, heter vel askepottgården det bygget, ligger på hjørnet tvers over meny.

Gjest Hegepege
Skrevet
Hei :goodbye:

Vi gifter oss 19.Juli i Kristiansand domkirke, festen skal være på clarion ernst hotell :rødme:

Vi blir ca 65 til middag tenker jeg, og 20 til kaffe. Driver for tiden og planlegger meny. Har også bestilt tårnsuiten på hotellet :sengekos:

Har ikke bestemt frisør og make up enda, noen som har noen tips...?

Lurer også på om det er noen som har noen erfaring med glimt fotografene i kristiansand...

Gratulerer og lykke til alle dere andre agderbruder :jepp:

Heihei, og velkommen inn i gruppen :goodbye:

Ser du har bestilt på ernst, kan jeg spørre hvor mye dere betaler der, og er det speilsalen dere skal ha?

Jeg spurte om en pris på quality da jeg jobber der ute, der fikk jeg en pris på ca 1000 pr pers, så jeg lurer på om dette er dyrt, sett i forhold til at jeg faktisk jobber der oppe??

Tårnsuiten er helt fantastisk altså, også er den jo så svær :gjeiper:

Er det i Kr.sand du skal ordne sminke og hår så jeg er det jo ganske mange å velge imellom da, eller det er kanskje ikke det når jeg tenker jeg om :sjenert:

Lykke til og gratulerer til deg også..

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Heihei, og velkommen inn i gruppen :goodbye:

Ser du har bestilt på ernst, kan jeg spørre hvor mye dere betaler der, og er det speilsalen dere skal ha?

Jeg spurte om en pris på quality da jeg jobber der ute, der fikk jeg en pris på ca 1000 pr pers, så jeg lurer på om dette er dyrt, sett i forhold til at jeg faktisk jobber der oppe??

Tårnsuiten er helt fantastisk altså, også er den jo så svær :gjeiper:

Er det i Kr.sand du skal ordne sminke og hår så jeg er det jo ganske mange å velge imellom da, eller det er kanskje ikke det når jeg tenker jeg om :sjenert:

Lykke til og gratulerer til deg også..

Vi skal ha festen i speilsalen ja :jepp:

Vi skal betale ut i fra hvilken meny vi vil ha, og den har vi ikke bestemt enda. Men det blir tre retter, vurderer bl.a lam til hovedrett og friske jordbær og is til dessert, da blir kuvertprisen på ca 450,-

Også kommer jo all drikke i tillegg, hvis jeg regner med velkomstdrikk, hvitvin og rødvin, havner vi på en kuvertpris på ca 745,-

I tillegg er det sikkert noen som vil ha mineralvann, og de 20 kaffegjestene skal også få velkomstdrikk.

Dessuten skal vi gi to drikkebonger til alle (70 til middag og 20 til kaffe). Så her går det jo også en god del tusen, men dette er jo noe vi velger selv :)

Blir jo ganske dyrt dette da, men vi ville gjerne ha speilsalen og synes det er deilig å ikke tenke på borddekking, servitører, kokker, koke kaffe, rydding osv selv.

Gjest Hegepege
Skrevet

Svar til lisa*:

Ja, den salen er så utrolig flott, var der nede for et par år siden og jobbet et par dager på kurs on konferanse avdelingen, og det er helt utrolig hva de kan gjøre med den salen, også er jo hotellet veldig flott i seg selv :tommelopp:

Synes ikke kuvertprisen var så ille altså,ikke med tanke på alt dere får med, betaler dere forresten også for lokalet da?! Eller kommer det utenom?

Vi skal ned å se på strandpromenaden 31 vi, også trorjeg kanskje vi skal leie inn et catering selskap til maten, det blir mye billigere :-D

Vihadde jo egentlig regnet med ca 40.000, men i går innså vi begge to at vi nå må regne med 60.000..

Menmen, denne dagen har vi ventet på lenge begge to, så jegvil den skal være PERFEKT :bryllup:

Gjest brud 08
Skrevet
Hei igjen!

Så gøy at det er flere som skal gifte seg i samme kirke:-) Hvilken solist skal dere ha? Har dere tenkt å pynte inni kirka? Vi er litt usikre på om vi skal pynte i kirka, men dkal i dåp der om noen uker, så kan se litt nærmere på kirka da....

Hvilken dato var det dere skulle gifte dere der?

Jeg er så heldig at en av mine beste venninner skal synge, da blir det litt ekstra spesielt og stor sjanse for at jeg kommer til å gråte en del!

Når det gjelder pynting i kirken, tenker jeg å gå sammen med dem som gifter seg samme dag. Jeg ringte kirken for å høre hvem som skulle gifte seg samme dag og fikk jeg beskjed om at det var opplysninger de ikke kunne gi før en mnd før... Tilfelle uforutsette hendelser skulle skje. La oss håpe ikke det tenkte jeg!

Skrevet
Jeg er så heldig at en av mine beste venninner skal synge, da blir det litt ekstra spesielt og stor sjanse for at jeg kommer til å gråte en del!

Når det gjelder pynting i kirken, tenker jeg å gå sammen med dem som gifter seg samme dag. Jeg ringte kirken for å høre hvem som skulle gifte seg samme dag og fikk jeg beskjed om at det var opplysninger de ikke kunne gi før en mnd før... Tilfelle uforutsette hendelser skulle skje. La oss håpe ikke det tenkte jeg!

Hei igjen!

Jeg ringte til kirkekontoret, de har et felles servicekontor i kr.sand for kirkene, og da fikk jeg oppgitt navn og telefonnr til de som skulle gifte seg samme dag, du kan jo prøve det:-)

Til hegepege som trengte cateringselskap kan jeg anbefale jens eide fra lillesand, vi skal ha de, de sender en kokk med en stor grill og så skal han lage en stor varm buffet med grillmat. Vi har ikke bestemt den endelige menyen ennå, men det blir ihvertfall ytrefilet av hjort. De var heller ikke så gale i pris, de skulle ha 3500 kr for selve kokken og så var det vel 230 kr per pers. Synes ikke at det er så galt. Har også veldig gode referanser på de fra kjente.

Noen spurte om forslag til frisør, husker ikke helt hvem, men jeg kan anbefale siw hos adam og eva i lillemarkens, hun skal både ordne hår og sminke på min dag:-) Hun er superkoselig og veldig flink.

Skrevet
Hei igjen!

Jeg ringte til kirkekontoret, de har et felles servicekontor i kr.sand for kirkene, og da fikk jeg oppgitt navn og telefonnr til de som skulle gifte seg samme dag, du kan jo prøve det:-)

Til hegepege som trengte cateringselskap kan jeg anbefale jens eide fra lillesand, vi skal ha de, de sender en kokk med en stor grill og så skal han lage en stor varm buffet med grillmat. Vi har ikke bestemt den endelige menyen ennå, men det blir ihvertfall ytrefilet av hjort. De var heller ikke så gale i pris, de skulle ha 3500 kr for selve kokken og så var det vel 230 kr per pers. Synes ikke at det er så galt. Har også veldig gode referanser på de fra kjente.

Noen spurte om forslag til frisør, husker ikke helt hvem, men jeg kan anbefale siw hos adam og eva i lillemarkens, hun skal både ordne hår og sminke på min dag:-) Hun er superkoselig og veldig flink.

Glemte helt å spørre hvilke sanger hun skal synge? Vi har lyst til å ha en til å synge når jeg går inn i stedet for tradisjonell orgelmarsj.....

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Hegepege:

Leien av speilsalen er inkludert i prisen, det samme er jo selvfølgelig servitører, kaffe og medbrakte kaker samt en av suitene deres med frokost på rommet (må betale litt ekstra for tårnsuiten) :)

Gjest Bridetobee
Skrevet

Hei Brud 08

Det ble litt morsomt å lese disse innleggene ettersom jeg er en av 3 som skal gifte meg i Randesund kirke den 28 juni (14:15). :) :) Er du før eller etter?

Når det gjelder solist i kirken er det en veldig fin plass å synge i, det er veldig god klang. Det er også et piano der..

Vi skal ha feiringen på festningen, noe som blir veldig spennende :)

Gjest brud 08
Skrevet
Hei Brud 08

Det ble litt morsomt å lese disse innleggene ettersom jeg er en av 3 som skal gifte meg i Randesund kirke den 28 juni (14:15). :) :) Er du før eller etter?

Når det gjelder solist i kirken er det en veldig fin plass å synge i, det er veldig god klang. Det er også et piano der..

Vi skal ha feiringen på festningen, noe som blir veldig spennende :)

Heisann!

Så utrolig morsomt! ;)

Jeg er før deg: kl.13.00.

Da har du kanskje sett at jeg har skrevet at jeg har jaktet på deg... Hehe.. Jeg fikk ikke lov til å få navnene deres før en måned før dagen av krikekontoret.

Jeg tenkte kanskje vi kunne spleise på å pynte kirka? Det er visst ganske vanlig å gå sammen om det. :)

:)

Gjest Bridetobee
Skrevet
Heisann!

Så utrolig morsomt! ;)

Jeg er før deg: kl.13.00.

Da har du kanskje sett at jeg har skrevet at jeg har jaktet på deg... Hehe.. Jeg fikk ikke lov til å få navnene deres før en måned før dagen av krikekontoret.

Jeg tenkte kanskje vi kunne spleise på å pynte kirka? Det er visst ganske vanlig å gå sammen om det. :)

:)

Hei igjen :)

Da fant vi hverandre, he he..

Jeg tenker hvite roser med orkideer feks... har du tenkt på noe du?

Vi kan jo snakkes på mail.. skal se om jeg får opprettet en konto her på forumet så kan vi ta kontakt..:)

• 3 måneder senere...
Gjest lucky08
Skrevet (endret)

Er det noen kommende sørlandbruder her?

Endret av lucky08
Skrevet
Er det noen kommende sørlandbruder her?

Hei.

Jeg er en kommende Sørlandsbrud.

Vi gifter oss om 19 dager, på den berømte/beryktede (velg hva du vil... :) ) 08.08.08. Det blir en enkel vielse på Tinghuset, middag med den nærmeste familien og forloverne, så reiser vi på en langweekend til utlandet. Bare jeg og min daværende mann, uten barn!! :)

Du da????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...