Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Kan noen forklare meg hva som skjer i en manns hode når han kommer i "40årskrisa"

Hele livet han har levd, alle prinsipper han har fulgt, kaster han over skuldra fordi han vil gjøre noe annet.

Bytter ut hus, hjem, familie, stil, venner, jobb, ALT.

Hva er det som skjer???

Noen her som har vært gjennom det, og kan forklare hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)

Vel, dette er en del av det - kan være; )

Ved 40-års alderen kommer den mest berømte krisen. Det er her man ser tilbake og lurer på om det var riktig å få barn og bli gift med den utvalgte. Tross alt så skjedde jo det hele kun etter en dyp diskusjon over et par vinglass. Inntatt ved baren i Gamle Major... Også spørsmålet om riktig valg av karriere melder seg.

Det er her mange velger å ta de mest ekstreme løsningene. Man skiller seg, eller i det minste får en elsker/elskerinne. Noen begynner på Blindern i en alder av 45 og andre drar det hele så langt at de bestiller en reise til syden. Forøvrig kan mange av valgene her sidestilles med valgene ved 20-års krisen.

URO derimot annbefaler en roligere fremgangsmåte. Kjøp motorsykkel eller begynn på yoga kurs ettersom det passer deg og slapp av til de verste smertene gir seg. Du har ennå bare levd halvparten av et menneskeliv.

Tatt fra denne linken:

http://www.media.uio.no/studier/nettavis20...html#alder40aar

Kjenner du HAN igjen i noe av dette?Det må jo ikke være presis slik men....

Hvor lenge det varer vet jeg ikke :vetikke:

Min personelige tro er at en som har en 40 årskrise, vil vise for seg selv at han fortsatt har draget på damer, gjerne yngre enn seg selv (ikke nødvendigvis gjøre noe ut av det, men bare for å se etter)

Noen er litt rarere å kler seg litt som ungdommen, skaffer seg sykkel, følger med på dustete serier på tv mm så dette kan diskuteres evt. senere :fnise: .... Slapp av det går over!!!! en gang ;)

Det er noe en mann må gjennom og en kvinne bør tolerere da de fleste menn blir rare når dem får denne "krisen"

Tenk på mannen når kvinnen kommer i overgangsalderen - det er som hun skal ha mensen i et år, så ....

Endret av Frk.Uhåndterlig
Gjest Gjest-M-
Skrevet
Vel, dette er en del av det - kan være; )

Tatt fra denne linken:

[url=http://www.media.uio.no/studier/nettavis2003/na04/krise_alderskrise.html#alder40aar]http://www.media.uio.no/studier/nettavis20...ht

Tenk på mannen når kvinnen kommer i overgangsalderen - det er som hun skal ha mensen i et år, så ....

Hæ?! Den der må du utdype.... Jeg har faktisk vært gjennom overgangsalderen, og det der stemmer ikke akkurat....

Skrevet
Kan noen forklare meg hva som skjer i en manns hode når han kommer i "40årskrisa"

Hele livet han har levd, alle prinsipper han har fulgt, kaster han over skuldra fordi han vil gjøre noe annet.

Bytter ut hus, hjem, familie, stil, venner, jobb, ALT.

Hva er det som skjer???

Noen her som har vært gjennom det, og kan forklare hva som skjer?

Ja, jeg kjenner igjen det der fra meg selv, og jeg fikk 40-årskrisa før jeg ble 40 også:)

Jeg følte at de drømmene jeg har og har hatt i mange år, måtte gjennomføres snart. Og da var det på tide å få gjort noe med det. Livet gikk jo fra meg her jeg satt! Og det var mye jeg ville hatt annerledes i livet mitt. (Dette tror jeg er essensen i hvorfor det skjer)

Jeg var på vei til å selge nybygd hus, flytte til utlandet, skille meg fra mannen osv. Altså de store tingene.

Det tok ca et år, med vanskelige følelser og tålmodig mann. Han gikk til og med med på å selge hus og flytte, dog ikke til utlandet......men heldigvis fikk jeg fornuften og hjertet tilbake på rett kjøl før vi kom så langt.

Nå skal det sies at vi har endret på en del ting, som måtte endres i forholdet vårt. Det var et av de vanskeligste årene jeg har hatt i mitt liv, men vi har aldri hatt det bedre enn nå, etter at vi kom helskinnet gjennom det.

Selv om jeg fortsatt har de samme drømmene, vet jeg at jeg ikke vil bytte bort det livet jeg har, og ihvertfall ikke mannen! Jeg har det veldig bra, og har innsett at jeg ikke vil ha noe annet i stedet.

Selv om dette året kan synes bortkastet, så var det ikke det. Vi måtte tenke gjennom det vi hadde begge to, og valgte altså hverandre og det livet vi har sammen på nytt. Det ga positive endringer i forholdet oss i mellom, som kanskje ikke hadde kommet uten dette.

Skjønner ikke at mannen holdt ut, men er så glad for at han gjorde det!

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet
Hæ?! Den der må du utdype.... Jeg har faktisk vært gjennom overgangsalderen, og det der stemmer ikke akkurat....

Oki, har ikke vært der selv så den siste der med kvinners overgangsalder bare anntok jeg ;) Sorry....

Gjest Gjest undrende
Skrevet

[size="2"]Hvor lenge det varer vet jeg ikke :vetikke:

Min personelige tro er at en som har en 40 årskrise, vil vise for seg selv at han fortsatt har draget på damer, gjerne yngre enn seg selv (ikke nødvendigvis gjøre noe ut av det, men bare for å se etter)

Noen er litt rarere å kler seg litt som ungdommen, skaffer seg sykkel, følger med på dustete serier på tv mm så dette kan diskuteres evt. senere :fnise: .... Slapp av det går over!!!! en gang ;)

Det er noe en mann må gjennom og en kvinne bør tolerere da de fleste menn blir rare når dem får denne "krisen"

Jaja, det som er trist i dette er at han allerede har funnet seg en ny dame, bedt om skillsmisse, så da hjelper det jo ikke " at det går over"

bortsett fra at han sitter som svarteper i såtilfelle...

Gjest Gjest-M-
Skrevet
Oki, har ikke vært der selv så den siste der med kvinners overgangsalder bare anntok jeg ;) Sorry....

Mensen i et år.....hehe.....så ille er det faktisk ikke. Og etter som overgangsalderen innebærer at man mister mensen, blir det liksom skivebom....

Men dette var en skikkelig digresjon....

Føler med TS...dette er en skikkelig drittsistuasjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...