Gå til innhold

Hva er forskjellen på fastnav og frikrans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å investere i en spinningsykkel. Og ser at du kan få de fleste modeller levert med enten fastnav eller frikrans. Jeg har forstått såpass at med fastnav så fortsetter pedalene selvom du slutter å trå. Men hva kan anbefales? Ser at på treningssenterene så er det sykler med fastnav som benyttes.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har planer om å investere i en spinningsykkel. Og ser at du kan få de fleste modeller levert med enten fastnav eller frikrans. Jeg har forstått såpass at med fastnav så fortsetter pedalene selvom du slutter å trå. Men hva kan anbefales? Ser at på treningssenterene så er det sykler med fastnav som benyttes.

Anbefaler absolut spinningssykler med fastnav. Synes de er bestda de gir et jevnere tråkk. Med frikrikrans får jeg litt "ergometersykkel-følelse"

Men smak og behag :)

Skrevet
Anbefaler absolut spinningssykler med fastnav. Synes de er bestda de gir et jevnere tråkk. Med frikrikrans får jeg litt "ergometersykkel-følelse"

Men smak og behag :)

Tusen takk for svar:)

Regner med at det blir med fastnav. Flere som anbefaler det så :)

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale fastnavn, jeg kjøpte først med frittnav fordi selgeren påsto at det ikke var noe særlig forskjell, men jeg byttet den sykkelen rimelig kjapt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...