Gjest Gjest_Mokka_* Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Dere som har reist litt, og vet hvor mye vi jenter greier å drasse med oss til og fra ferieturer. Hvor stor koffert trenger jeg? Har tenkt å kjøpe en hardkoffert, men aner ikke hvor mange liter som er hensiktsmessig å kjøpe. Så da spør jeg dere. Hvor stor koffert trenger jeg for 14 dager? På forhånd takk Kg-jenter! :-D
Wildy Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Hvor ofte har du kommet hjem fra ferie og pakket ut klær og sko du ikke har brukt? Pakk lett, ta med klær som kan kombineres til ulike antrekk, reisestørreler av toalettartikler og kun et minimum av "stæsj". Jeg reiser med en firkantet trillekoffert,medium størrelse, aner ikke hvor mange liter den er på. Men den fungerer greit også til fjortendagersturer, er ikke tung og er lett å manøvrere på flyplass etc.
Gjest _Leela_ Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har en "gigantisk" koffert av merket Titan, opprinnelig kjøpt for lengre reiser/opphold enn 14 dager. Må innrømme at jeg egentlig ikke trenger så stor koffert, men vi har brukt den sammen med en liten bag da vi har reist to. Fordelen er at jeg kan reise så og si uten handbagasje og det liker jeg. Det negative er at den er litt stor å håndtere. Det jeg ville tenkt på da jeg kjøpte koffert er hvor mye den veier, skal man ut og fly har man ofte kun lov til å ha med seg 20 kg (selv om noen ser litt mellom fingrene på dette). Kofferten utgjør fort en del av disse 20 kg hvis man ikke kjøper i et lett materiale (min store er solid, men veier minimalt). Ellers er pakketipsene til Wildy veldig bra, jeg pleier også å legge frem det jeg har lyst til å ha med meg og så deretter gå kritisk gjennom dette. Lønner seg også å minimere mengde toalettartikler, kjøp reisestørrelser!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå