Mons Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Det sies at kvinner kler seg for andre kvinner. Er det virkelig slik? der jeg bor har det kommet en ny blokk som jeg har god innsyn til - ca ti leiligheter. Eksklusive leiligheter stort sett med par i tredveårene, vil jeg tippe. Så ser jeg at de tenner stearinlys, dekker et pent bord, men fremdeles med kvinnene i olabukse og tøfler. Jeg har inntrykk av at mange menn synes kvinner er ekstra tiltrekkende i skjørt. Så hvorfor har jeg aldri sett damene i naboblokken i noe annet enn olabukse - er det virkelig så uvanlig å kle seg i noe annet enn olabukse hjemme. Bryr du deg om hva samboer/kjæreste/mann liker å se deg i?
Gjest Gjest-M- Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Det sies at kvinner kler seg for andre kvinner. Er det virkelig slik? der jeg bor har det kommet en ny blokk som jeg har god innsyn til - ca ti leiligheter. Eksklusive leiligheter stort sett med par i tredveårene, vil jeg tippe. Så ser jeg at de tenner stearinlys, dekker et pent bord, men fremdeles med kvinnene i olabukse og tøfler. Jeg har inntrykk av at mange menn synes kvinner er ekstra tiltrekkende i skjørt. Så hvorfor har jeg aldri sett damene i naboblokken i noe annet enn olabukse - er det virkelig så uvanlig å kle seg i noe annet enn olabukse hjemme. Bryr du deg om hva samboer/kjæreste/mann liker å se deg i? Ja, klart jeg bryr meg om det, og pynter meg gjerne for han. Men på en kosekveld hjemme, vil man jo gjerne være avslappet og komfortabel....
Gjest Chili Pepper Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Bryr du deg om hva samboer/kjæreste/mann liker å se deg i? Ja, men jeg pynter meg ikke hele døgnet av den grunn.
Alice Ayres Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Tror det er veldig lett å falle i bekvemmelighetsfella. Da jeg var sammen med eksen, hadde jeg meget sterke formeninger om folk som var i parforhold og som etter en stund sluttet å bry seg om å pynte seg litt for partneren. Jeg skulle ihvertfall aldri byttte ut de sexy, små blondesakene mine med makkotrusa. Men, akk og ve, etter en stund fant jeg meg plutselig sittende kosebukse med knær og vid t-skjorte. Ble riktig nok aldri så galt som makkotruse, men det var ikke langt ifra. Men for å svare direkte på spørsmålet ditt: JA!!! Det er viktig å tenke litt over have man har på seg - hjemme som ute blant "folk". Kanskje til og med viktigere. At man pynter seg litt og gjør seg litt flid, er en måte å vise partneren sin at men bryr seg. Dette har jeg tatt til etterretning, så i mitt nåværende forhold er jeg nøye på å ikke havne i makkofella.
Gjest Ansjoni Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Bryr meg selvsagt om det, men vet ikke om han bryr seg like mye - liker meg vel best uten klær, uansett Kler meg mest for meg selv, men mer for andre kvinner, enn menn.
Gjest StockDama Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Jeg passer på å ikke kle meg i "dasseklær" ofte.... det skjer bare noen dager annenhver måned når det er et helvete for meg å være kvinne. Kler meg pent (trenger ikke være stivpynta daglig dåg), sminker meg og doller meg opp selv om jeg ikke skal ut av huset.
Gjest milkyway Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Som jeg skrev i en annen tråd; Jepp. Nå er det kun det ene plagget jeg hadde den dagen han ikke likte, men jeg visste ikke at meningen hans var så påvirkende som den var! Heldigvis syns han bare det ser sexy ut når jeg kler meg i dassetøyet hans :-D
Nabodama Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Det sies at kvinner kler seg for andre kvinner. Er det virkelig slik? der jeg bor har det kommet en ny blokk som jeg har god innsyn til - ca ti leiligheter. Eksklusive leiligheter stort sett med par i tredveårene, vil jeg tippe. Så ser jeg at de tenner stearinlys, dekker et pent bord, men fremdeles med kvinnene i olabukse og tøfler. Jeg har inntrykk av at mange menn synes kvinner er ekstra tiltrekkende i skjørt. Så hvorfor har jeg aldri sett damene i naboblokken i noe annet enn olabukse - er det virkelig så uvanlig å kle seg i noe annet enn olabukse hjemme. Bryr du deg om hva samboer/kjæreste/mann liker å se deg i? Ja, jeg bryr meg om det,men ikke alltid. Og hjemme har jeg bekvemme klær, akkurat som han. Hva med mennene i de leilighetene, pynter de seg, eller har de olabukse eller joggebukse de også? I så fall, hvorfor skal damene pynte seg når ikke mennene gjør det?
Arkana Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Jeg kler meg først og fremst for meg selv, i klær jeg synes er behagelige og som jeg ser bra ut i. Om mannen min liker dem er det en bonus, men jeg spør i grunnen sjelden hva han synes om klærne jeg har på meg. Jeg ville ikke hatt på meg noe som han elsket, men jeg ikke kunne fordra, men derimot kunne jeg godt hatt på meg et plagg jeg selv elsker og som han ikke kunne fordra. Min mening om plagget går foran hans. Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du mener man må ha skjørt for å kunne ha en hyggelig kveld hjemme? Blir stemningen bedre? Smaker maten ekstra godt? Føler man ekstra sterkt for partneren sin? Selvsagt er det hyggelig å pynte seg litt selv om man bare er hjemme også, men jeg ser ikke problemet med å ha en kosekveld i avslappede klær.
Noli Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Hjemme kler jeg meg mest mulig behagelig, jeg elsker kjæresten min, men ser ikke helt poenget i at jeg skal kle meg i ubehagelige klær for å vise det. Når vi går ut sammen bryr jeg meg mer om hva han liker og ikke liker.
LilleCanCan Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Det sies at kvinner kler seg for andre kvinner. Er det virkelig slik? der jeg bor har det kommet en ny blokk som jeg har god innsyn til - ca ti leiligheter. Eksklusive leiligheter stort sett med par i tredveårene, vil jeg tippe. Så ser jeg at de tenner stearinlys, dekker et pent bord, men fremdeles med kvinnene i olabukse og tøfler. Jeg har inntrykk av at mange menn synes kvinner er ekstra tiltrekkende i skjørt. Så hvorfor har jeg aldri sett damene i naboblokken i noe annet enn olabukse - er det virkelig så uvanlig å kle seg i noe annet enn olabukse hjemme. Bryr du deg om hva samboer/kjæreste/mann liker å se deg i? Jeg tror mer på at vi dekker oss til for andre kvinner, enn for menn i allefall. Men jeg kan godt pynte meg for sambo, og. Jeg bryr meg ikke som regel her i huset, men det hender jeg slår til. En gang spurte han: "hvor skal du?" Ja, jeg bryr meg, men det blir fort til at etter jobb, da er det deilig å hoppe inn i kosedressen. Endret 25. mars 2008 av LilleCanCan
aline Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 hihi.. jeg og min kjære, som er heelt ferske, elsker allerede nå å tusle rundt i kosetøy når vi har tid sammen innendørs. Så fort vi er inne hos ham eller meg, er det av med hverdagstøy og på med treningsbukse, på begge to. Ja, han liker skjørt, men det er nok tilgangen han da synes er mest pirrende, og hjemme bare oss to er det like lett tilgang selv med en kosebukse. Kan nok fint pynte meg for ham, om vi skal ut å spise sammen eller noe slikt, eller jeg kan kle meg i skjørt en hjemmekveld, men ikke ofte, det blir mer som noe spesiellt. og som en annen over her spurte, hva med mennene i disse leilighetene? pyntet de seg? damer liker menn i dress (vet det er en generalisering, på lik linje med generaliseringe at menn synes kvinner er pyntet først om de bruker skjørt), skiftet de fra jeans til dress før de hadde denne kosekvelden hjemme? (og, plutselig husket jeg hvorfor jeg skal fikse ny innsyns-skjerming... )
FantasDick Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Ja, jeg hadde helt klart brydd meg om meningene hans, om han bare hadde kommet med noen. Han sier at jeg er nydelig hver dag uansett hva jeg har på meg eller om jeg har sminket meg og stelt håret eller ikke, så.. Men vi er like flinke til å pynte oss begge to. Vi blir liksom "smittet" - hvis han aner at jeg skal pynte meg, så må han også gjøre det, og motsatt. Vi liker å være like deilige begge to, lol.
Gjest Pet Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Jeg pynter meg gjerne litt på fredags- og lørdagskvelden når vi skal kose oss med god mat og vin. Tar på meg skjørt og strømper og pent undertøy. Da blir liksom disse kveldene til noe mer ekstra enn en vanlig kveld. Hvis det er noe spesielt han ønsker at jeg skal ta på meg, gjør jeg gjerne det, selv om det ikke alltid er like komfortabelt. Liker veldig godt å kle meg sexy for ham!
Gjest Tigress Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Eg bryr meg om kva Tiger likar å sjå meg i, og vice versa, men for å vere heilt ærleg så er vi nok begge meir interessert i at det under ser bra ut. Det er ikkje så vanskeleg å sjå bra ut i ei kosebukse dersom ein har sprettrompe frå før...
Gjest Bellatrix Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Jeg bryr meg om hva mannen min synes. Av og til går jeg i dasseklær likevel. Han bryr seg også om hva jeg synes, men det er ikke alltid han pynter seg for meg for det.
momo Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Ja, jeg bryr meg til en viss grad. Nå har jeg vært veldig syk siste 1,5 året, er fortsatt ikke frisk. Så nå blir det mest koseklær eller jeans og genser. Men skal vi ut sammen, eller spise romantisk middag hjemme, så pynter jeg meg alltid, tar på meg, kjole eller skjørt, sminker meg og ordner håret. Synes det er veldig viktig at vi kan gjøre det. Jeg liker og at han da tar på seg en skjorte og ser litt bedre ut han og. Men sånn i hverdagen så bryr vi oss vel ikke så mye om hva den andre har på seg.
Kosemose Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 Selvfølgelig bryr jeg meg om hva mannen min mener! Jeg spør han hva han syns og har hans smak i bakhodet. Spesielt i forhold til ting han ikke liker/ikke syns jeg kler. Det samme gjør han.
Cienna Skrevet 25. mars 2008 #19 Skrevet 25. mars 2008 Hjemme bruker jeg joggebukse og gjerne hans collegegenser...det synes han faktisk er sexy da...at jeg bruker hans klær...så jeg slipper billig unna Men når vi skal ut å spise etc. da stæsjer jeg meg skikkelig opp.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 Jeg går kun i kjole ved bryllup, aldri ellers. Skjørt skyr jeg som pesten. Føler at det er en tvangstrøye. Jeg trives i tettsittende jeans og kan fint kombinere jeans med en topp til fest eller en pen genser når jeg skal pynte meg for min mann. Spiller ingen rolle, han legger ikke merke til det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå