Gjest kenneth Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Forut for et privat ærend tidligere i dag glemte jeg å ta med lesestoff. I litteraturens fravær hadde jeg tenkt å filosofere over meningen med livet, men den store hvitevaren som stod og gikk fikk tankene over på forbrukerrettigheter: Hva gjør man hvis (eksempelvis) vaskemaskinen ryker? Har utsalgsstedet plikt til å sende ut en reparatør, eller er kunden selv ansvarlig for å bringe objektet til butikken? Den er litt stor og uhåndterlig.
Kosemose Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Vi har hatt reperatør. Er litt krøkkete å drive og slepe vaskemaskinen fram til "klagedisken" på El-kjøp
ToveM Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Har alltid fått reparatør hjem når det gjelder slike store husholdningsapparater
Alison Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Vi har også alltid hatt reparatør som har kommet hjem til oss.
Gjest Helen Parr Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Vi har hatt reparatør hos oss, men jeg tror dette er service den aktuelle butikken yter, og ikke at de møter opp av plikt. Jeg tror altså ikke en forbruker kan kreve at butikken stiller opp med reparatør på stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå