Gå til innhold

Importere bil fra USA

Gjest PPF

Anbefalte innlegg

Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen?

Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte på toll.no :) , du må nok gange prisen opp endel ganger for få totale kostnader på doningen med mindre du har bodd i utlandet x antall år og kan ta den inn tollfritt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Heia..kjøpte du bil fra USA??

Tenker på å skaffe meg en 911 jeg oxo..

Støre

Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen?

Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...