Gjest PPF Skrevet 24. mars 2008 #1 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen? Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 24. mars 2008 #2 Del Skrevet 24. mars 2008 Du kan jo starte på toll.no , du må nok gange prisen opp endel ganger for få totale kostnader på doningen med mindre du har bodd i utlandet x antall år og kan ta den inn tollfritt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) http://www.toll.no/templates_TAD/Registrat...;epslanguage=NO Her er hvertfall for tollen Og hvis jeg regnet riktig nå så kommer det på 17329 for toll og mva. Hvis ikke så står det noe om import av bil o.l. her. http://www.nrk.no/programmer/tv/autofil/1.11776 Endret 25. mars 2008 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 25. mars 2008 #4 Del Skrevet 25. mars 2008 Så ikke helt at den kanskje kunne regnes som veteranbil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Støre Skrevet 22. oktober 2008 #5 Del Skrevet 22. oktober 2008 Heia..kjøpte du bil fra USA?? Tenker på å skaffe meg en 911 jeg oxo.. Støre Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen? Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå