Gå til innhold

Importere bil fra USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen?

Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør....

Skrevet

Du kan jo starte på toll.no :) , du må nok gange prisen opp endel ganger for få totale kostnader på doningen med mindre du har bodd i utlandet x antall år og kan ta den inn tollfritt .

Skrevet

Så ikke helt at den kanskje kunne regnes som veteranbil :ler:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Heia..kjøpte du bil fra USA??

Tenker på å skaffe meg en 911 jeg oxo..

Støre

Jeg har sykt lyst til å importere en Porshe 911 (rød convertible) fra USA. Jeg har sett meg ut en som koster ca. 10 000 dollar. Bilen er fra 1975, og den er bare drittlekker. Tenk å cruse rundt i den med taket nede og vind i håret.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med import. Hva koster det med frakt, toll, mva.....??? Gikk det greit å få bilen inn i Norge? Hvor skal jeg henvende meg for å starte denne prosessen?

Jeg kjøper evt. bilen usett, så jeg vet ikke om jeg helt tør....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...