Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått regning fra NRK.

Hva skjer om vi ikke betaler den? Er en stund siden den har forfalt nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du vel purring, og mener gebyret er på 250 kr... Det er sykt dyrt!!!

Skrevet

Det jeg var redd for.

Noen som har opplevd å bli glemt?

Skrevet

... og til slutt går den til innkreving via Statens innkrevingssentral og da er beløpet omtrent doblet...

Skrevet

Viss du ikke har fått purring enda, så bare betal den med en gang! Kan hende du slipper unna.. Og kommer purringa, så ring å si at du har betalt...

Skrevet

Det tror jeg ikke du skal regne med! ;)

Skrevet
Det jeg var redd for.

Glemt? En ting skal du være sikker på; ubetalte regninger blir aldri glemt! De dumper ned i postkassa på nytt og på nytt helt til de er betalt! :fnise:

Skrevet

Det er jo sånn at utrolig mange har TV men ikke betaler for det.

Men når de allerede vet om oss så er det vel umulig å slippe unna. Jævla blodsugende igler as!

Gjest Gjest
Skrevet

...og hva gjør man når man ikke har fått regning tilsendt? Til tross for at ny tv ble kjøpt (via nettet) i oktober i fjor? Trygler jeg om å få tilsendt giro? I solidaritet med alle andre som må betale?

Gjest Gjest
Skrevet
...og hva gjør man når man ikke har fått regning tilsendt? Til tross for at ny tv ble kjøpt (via nettet) i oktober i fjor? Trygler jeg om å få tilsendt giro? I solidaritet med alle andre som må betale?

Tja, det kommer vel an på hvor mye samvittigheten plager en. Tror nok neppe min hadde plaget meg nok til å ringe NRK å trygle om å få tilsendt en giro. Er vel ikke umulig at den kommer før eller seinere uansett, og om den ikke kommer kan man jo si at man akkurat har fått seg tv den dagen lisensmannen kommer på døra.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, tv ble kjøpt i fjor høst og dette ble meldt inn på riktig måte skulle jeg tro. Men ingen regning ennå. Nå har jeg bestilt digitalboks fra Get, så det spørs om ikke det kommer noe regning etter hvert uansett. Hvis ikke så tror jeg at jeg skal gi beskjed, man er da tross alt voksen med fast inntekt.

Skrevet

hadde ikke orka å sagt noe hadde jeg ikke fått regning. Vi har jo sluppet unna ett helt år, men for noen små uker siden sto det plutselig en mann på døra. Så nå får vi vel regning snart!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor så mange vil unngå å betale lisens.Hadde vi ikke betalt det hadde utbyggingen av tv-nettet vært dårlig,manglende ressurser gjør det også vanskelig å lage gode programmer.

Jeg betaler gjerne 2000 kr i året bare for barne-tv og Nytt på Nytt jeg :jepp:

Skrevet

Hadde nok og gladelig betalt 2000kr for å få barnetv og nytt på nytt hvis dette var noe som ble sett på! Men det er ikke det. De gangene jeg ser på nrk er når jeg er hos svigers og nyheter og div. andre programmer MÅ ses! Men da er jeg jo hos andre som tross alt betaler for å få denne kanalen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er i samme situasjon, tv ble kjøpt i fjor høst og dette ble meldt inn på riktig måte skulle jeg tro. Men ingen regning ennå. Nå har jeg bestilt digitalboks fra Get, så det spørs om ikke det kommer noe regning etter hvert uansett. Hvis ikke så tror jeg at jeg skal gi beskjed, man er da tross alt voksen med fast inntekt.

Vel, jeg er også godt voksen og med fast inntekt... Men må likevel snu på krona, og lisensen er utrolig sure penger. Fikk digitalboks fra Canal Digital for et par måneder siden, ser ikke ut til å utgjøre noen forskjell.

Skrevet

nrk-lisensen er vel ikke bare for tv,men også radio...

Skrevet

Jeg betaler lisensen. Om ikke med glede, så iallfall med forståelse. Jeg har ikke tenkt å snike meg unna selv om det er sure penger. Jeg ser så absolutt behovet for en kanal (egentlig flere) som ikke er reklamefinansiert og som skal fungere som uavhengig informasjonsformidler. Det jeg derimot synes er at selve lisensreglementet er unødvendig firkantet.Men det er en helt annen diskusjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er irritert på at vi som bor alene må betale like mye som barnefamilien på 5 i naboleiligheten. Det er jo DE som ser på nrk, barneTV og slikt. De få gangene jeg har tid til å se på tv blir det tv3, som jeg betaler for gjennom canal digital.

Man burde betale avgiften i forhold til hvor mange mennesker som er medlemmer av husstanden. Det er for dyrt for oss som bare er en, og ikke har noen å dele avgiften med. NRK har ikke akkurat oss single i 30-åra som målgruppe, heller, selv om det er vi som sponser dem mest.

Skrevet

Vi betalte ikke linsens før vi bestilte boks fra Get, da sto de på døren et par mnd. etterpå.

Når jeg sluttet i jobben og ble student, så sendte jeg brev til nrk at jeg hadde gitt tv'en min til foreldrene mine (uten at de viste om det :fnise: ) og da sluttet det å komme lisensregninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...