^me^ Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 (endret) dette er tråden for alle oss som har den berømte ipoden! jeg kan starte med meg selv: jeg hadde nettopp bursdag og hadde ønsket meg en ipod siden den første ipoden kom ut for mange mange år siden, hadde ønsket meg en ipod hver jul og bursdag men ingen ipod kom... jeg diskuterte med min forlovede om hvorfor jeg ville ha en ipod nano 4 gb, men han syns at den var for dyr og vi ikke hadde råd og slik, så ble jeg skuffa og tenkte at jeg kommer ikke til og få noe ipod i år heller.. senere på kvelden sa han at vi skulle på en kjøretur,ok tenkte jeg og ble med. vi havnet på kjøpesenteret og vi gikk på teknikkmagasinet og kikket på alle de pene ipodene. så spurte han om hvilken ipod jeg kunne tenkt meg av alle typene som var der (alle).jeg lurte på om hvem som hadde tatt over kroppen til min økonomiske forlovede men jeg klaget ikke og tenkte "klapp igjen og benytt tjangsen!" jeg pekte ut ipod nanoen, så spurte han "du vil ikke ha en ipod touch eller noe større heller?"jeg viste ikke helt hvordan en ipod touch fungerte men tenkte at jeg kan jo gi den en tjangs og spurte personalet om at vi kunne få se litt på en, "joda, jeg har en selv, dere kan få prøve den", han viste hvordan den fungerte og slik og jeg falt helt for den. "vil du ha en sånn?" spurte min kjære "ja!"sier jeg med et stort glis om munnen."16 gb? sier han,smilet om munnen min ble større da jeg ikke trodde det var mulig. så må vi nesten ha øretelefoner og ripebeskyttelse med også? sier min kjære til han som jobbet der. han finner frem de beste tingene til ipoden de hadde og var selvfølgelig veldig service instilt der siden prisen steg enda mere. jeg er så fornøyd med min ipod og har den på meg hele tiden. jeg bruker den til og høre på musikk, lydbøker,se på podcasts og tv programmer, gå inn på internett, jeg bruker kalenderen til og holde orden på jobbvakter og bursdager det jeg liker best med den er albumvisningen:) er litt frustrert noen ganger pga at itunes kan være unødvendig invikla og vanskelig og ha med og gjøre hvilken ipod har du? hvordan fikk du den? er du fornøyd? hva liker du mest med den? hva er du ikke fornøyd med? Endret 24. mars 2008 av ^me^
henine Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jeg kjøpte meg iPod classic for ca en måned siden. Jeg er meget fornøyd med den og angrer ikke ett sekund på kjøpet. + Stort minne på 160 GB + Fin meny som er lett og bruke + God lyd + Kan se filmsnutter og tv-program + Kan se podcaster + Har alarm, kalender, notater, spill, stoppeklokke, adressebok og verdensklokke. + Bilder kan overføres fra pc - Litt vel stor - Har ikke radio - Litt tung Radio kan du få men da må du ha ekstrautstyr, noe jeg har bestilt idag.
Vita Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg og sambo kjøpte iPod classic 160GB til jul. Vi er storfornøyde og digger den begge to. Vi bruker den hjemme, i bilen og på hytta. Den er super! I tillegg har jeg kjøpt en brukt iPod nano 6GB på finn.no som jeg har bare "min" musikk på og div lydbøker. Den er grei å ha når jeg er på tur med hundene siden den tar mindre plass i lomma og er lettere enn iPod classic. Jeg er ikke så veldig glad i iTunes - synes det er litt upraktisk, men det går seg vel til med tiden.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Den første iPoden jeg fikk, fikk jeg av Komplett som plaster på såret, for en annen mp3-spiller de ikke fikk reparert på garanti. Heldigvis fikk jeg byttet den til en annen.
Varsia Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har iPod classic på 80GB. Var over-ekstatisk til å begynne med, men begynner å få litt fnatt av hele Apple-opplegget nå. Hadde jeg funnet en like bra mp3-spiller med minst like stor plass til samme prisen hadde jeg definitivt droppet iPod, men dessverre er det ikke så mange alternativer... Spilleren i seg selv er jo brukbar nok, jeg liker bare ikke å være bundet til Apple. MEN jeg burde ikke klage, egentlig. Det finnes flere programmer som kan brukes til overføring av musikk enn iTunes, jeg har bare ikke tord å prøve, siden jeg endelig har begynt å akseptere iTunes. Men _aldri_ om jeg skal handle noe fra iTunes-store eller hva det enn heter... Men dere som misliker iTunes; det finnes gode alternativer!
crien Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Ipod Nano 3. generasjon, blå, 8bg Storfornøyd, den er liten og søt og tar nok av musikken min! Det eneste problemet mitt, jeg får ikke lagt inn filmer uansett hva jeg gjør. Jeg converterer og legger de på rikgit sted, men de ender bare opp som musikk! I tillegg, finner jeg ikke ut hvordan jeg legger inn musikk som samlealbum. Noen som vet det? Det er jo en meny som heter samlealbum inne på ipoden, men ingen av samlealbummene mine legger seg der...
Lille Ballerina Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har Ipod suffle, og er storfornøyd. Det funker kjempebra til mitt bruk, som stort sett er til trening og farting rundt omkring (flyreiser etc) Den er liten, veier nesten ingenting og kan enkelt festes til klær, veske etc. Samboeren har også shuffle, og er også kjempe fornøyd.
Ce'Nedra Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Vi har hatt litt forskjellig her, både iPod Nano, iPhone og den originale. Jeg er veldig glad i Nano, da denne er liten og nett. Samboer'n er frelst på iPhone.
ENJ+KS Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har hatt iPod helt siden den første ble lansert, og nå har jeg nylig gått til anskaffelse av iPod nano 3. gen. Falt for den 8 GB-en i sølv. Jeg elsker den, har den med over alt hvor enn jeg går. AVHENGIG! Jeg synes det er fint jeg kan se filmer på den, noe jeg ikke kunne på den gamle nanoen min. Designet er fortryllende <3 Vurderer også å kjøpe touch, men vet ikke hvordan menysystem det er på den. Er det likt som på de andre? Hvis ikke, er det lett å sette seg inn i? Det eneste negative jeg ser med iPod er at du må ha iTunes for å synkronisere/ overføre musikk. Ellers er den super!
^me^ Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2008 Vurderer også å kjøpe touch, men vet ikke hvordan menysystem det er på den. Er det likt som på de andre? Hvis ikke, er det lett å sette seg inn i? Det eneste negative jeg ser med iPod er at du må ha iTunes for å synkronisere/ overføre musikk. Ellers er den super! vil tro at den er enklere en de andre, i så fall, enklere kan det ikke bli:) http://www.apple.com/no/ipodtouch/guidedtour/
Sol79 Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ipod nano 8 gb. Jeg vil ha en som var liten og får plass i lomma, så jeg er kjempefornøyd.
crien Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har hatt iPod helt siden den første ble lansert, og nå har jeg nylig gått til anskaffelse av iPod nano 3. gen. Falt for den 8 GB-en i sølv. Jeg elsker den, har den med over alt hvor enn jeg går. AVHENGIG! Jeg synes det er fint jeg kan se filmer på den, noe jeg ikke kunne på den gamle nanoen min. Designet er fortryllende <3 Vurderer også å kjøpe touch, men vet ikke hvordan menysystem det er på den. Er det likt som på de andre? Hvis ikke, er det lett å sette seg inn i? Det eneste negative jeg ser med iPod er at du må ha iTunes for å synkronisere/ overføre musikk. Ellers er den super! Hvordan får du til å se filmer på ipoden din? Jeg får det ikke til samma hva jeg gjør jeg!
^me^ Skrevet 1. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2008 Hvordan får du til å se filmer på ipoden din? Jeg får det ikke til samma hva jeg gjør jeg! har du konvertert filmfilen over til mp4-fil også?
Sol79 Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Å se på film på en nano er vel ikke akkurat å anbefale..
crien Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 har du konvertert filmfilen over til mp4-fil også? Jeg jeg har brukt et sånn convert til Ipod program, så vil tippe den har blitt mp4... men filen legger seg ikke i "video" delen på ipoden, men i "musikk" delen, og spiller bare av lyden :S det er bare irriterende.
^me^ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 2. april 2008 sjekk at den ikke har blitt en mp3 fil, da skjer det som du sier.. filmfil-typen ser du etter navnet på filmen.
Jane F. Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Jeg har ipod nano 2G. stor nok for meg, mn skulle ønske den var litt større når jeg har lydbøker på den, for da blir det plass til så lite musikk... mn til litt over 1000 kr er den helt grei synes jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå