Gå til innhold

Bordkort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags bordkort skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha små gavebokser formet som hjerter, malt i sølv med rosa bånd og navnelapp. Oppi er det kreppapir og en liten overraskelse til hver av gjestene.

Gjest smotti
Skrevet

HUff, er ikke helt sikker jeg.. :sjenert:

Enten så får vi ferdig trykket i samme stil som invitasjonen. ellers så skal vi lage noen med sjokolade og sånn..

Skrevet

Jeg har stjålet en ide herfra som jeg tror vi skal gå for: brette en "lomme" i servietten, ha et lite kort (visittkortstørrelse) satt ned i denne lomma med navnet på gjesten skrevet (printet) øverst. Ved siden av kortet skal det ligge en liten blyant slik at gjestene kan skrive en liten hilsen til oss, så skal vi enten ha et sted de kan henge opp hilsnen eller en boks de kan legges i :)

Søstra mi skal ta bilde av alle gjestene, også tenker jeg at jeg samler bilde og hilsnen fra hver gjest i album :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi ska mest sannsynlig ha tradisjonelle, brettede, avlange bordkort. I akvarellpapir, med en helt smal blondekant på venstre side.

Gjest Gjest_tittin_*
Skrevet

Vi har ikke tenkt så overveldende mye på den enda, men har vært innom på tanken med å lage noe med et eføyblad og en flue i matchende farger (til å fiske med, sånn med masse fjære, og krok, for de av dere som kanskje lurer :sjenert: ) som blir limt på en "standard" bordkort e.l. Jeg elsker eføy, mannen min driver med fluefiske, og vi vil ha noe personlig..:) Synes det er viktig at bordet kan representere han litt også...

Ellers er andre ideer:

-skrive navnene på glasset

-skjære ut treskiver til å skrive navnet på, disse vet jeg at noen har festet nåler bakpå, slik at gjestene får "navneskilt", men det er kanskje for spesielt intressert i store lag..:P

-steiner med navn på

-lite hefte (4x7cm?) som kan ligge oppå glasset, på tallerken e.l med navnet på gjesten foran, og stikkord om brudeparet inni. F.eks står det "onkel Bjarne" foran, og inne er det kanskje 4 sider hvor det på en side står "bruden" er snill, praktisk, glad i å bake, dårlig til å gå på høye hæler (interne morsomheter som kan tas opp blant gjestene er gøy!) En annen side om brudgommen, og hva man enn har lyst til å sette inn der!:)

Jeg synes det viktigste er at bordkortene står i stil med resten av bordet..:) Men jeg elsker å designe fester etc, så våre bordkort får nok som mål å vise gjestene hvor de skal sitte i førsteomgang, men så bli et humoristisk blikkfang, som kanskje kan få gjester som ikke kjenner hverandre, til å bryte isen..:)

Skrevet

Vi har tenkt på litt forskjellig, men jeg tror vi ender opp med shinybrun papp, som vi bruker en bølgepapprulle på (fås kjøpt på panduro) Også krøller vi inn endene, i hver sin retning, slik at det står som en liggende S. Deretter limer vi på et hjerte i cremefarget papp med navnet på. Huff..ikke lett å forklare, men det blir veldig fint :)

Gjest Elize
Skrevet

Jeg skal plukke shell og male disse hvite og skrive navnet til gjesten på. Tror det blir veldig fint.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal ha små gavebokser formet som hjerter, malt i sølv med rosa bånd og navnelapp. Oppi er det kreppapir og en liten overraskelse til hver av gjestene.

Jeg likte veldig godt denne ideen!! Men jeg er skikkelig lite kreativ...hva blir overraskelsen til gjestene da feks? :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi skal ha telysholdere fra Ikea (galaj tror jeg de heter) med navnet til gjesten på. Oppi skal vi ha annenhver med flytelys og blomst.

Skrevet
Vi skal ha disse

Blandings av de med detaljer og de helt enkle i hvitt (ivory).

Wow! De var dødsfine! Men hvor skriver man navnet?

Gjest *englefjes*
Skrevet

Vi har støpt gipshjerter,ganske store hjerter med mønster i.

På midten av hjertet har vi filt frem en firkant der navnet er skrevet :-D

Navnet er skrevet med gull.

Skrevet

vi skal ha små gaveesker i farge ivory med rosa sløyfe på toppen og navnelapp med gjestens navn (fargene er tema for festen og brudebekledledningen). Oppi dem skal det være små sjokolader i rosa papir og et lite bibelvers/dikt/visdomsord skrevet på et rosa hjerte i papir. Disse små gaveeskene skal stå opp på fatene når gjestene kommer inn :)

Dette har jeg planlagt en god stund. Er det noen som har gode tips om hvor jeg kan få tak i sånne små gaveesker? Jeg vet at det finst, men har ikke begynt å lete så mye enda.

Nettopp ferdig med invitasjonene, så det har vært litt fokus frem til nå. Ble sendt i går :) Veldig spent på når svarene kommer. Vi skal gifte oss 08.08.08 :)

Skrevet

VI skal ha spesialbestile små såper med navnet på gjestene inni :) Fra en veldig kul butikk i hjembyen til sambo:)

Skrevet
VI skal ha spesialbestile små såper med navnet på gjestene inni :) Fra en veldig kul butikk i hjembyen til sambo:)

Kan jeg spørre hvilken butikk og om de har nettside? :)

Skrevet

Den heter Lyspunktet og ligger i Steinkjer:) De har desverre ikke nettside tror jeg:(

Skrevet
Hva slags bordkort skal dere ha?

hei

vi har laget noen veldig enkle, men kjempe søte og elegante bordkort med bånd og splittbinders som ser ut som er perle. vanskelig å forklare, men si fra hvis du vil se bilde. kan sende på mail eller noe.

Skrevet

"Dette har jeg planlagt en god stund. Er det noen som har gode tips om hvor jeg kan få tak i sånne små gaveesker? Jeg vet at det finst, men har ikke begynt å lete så mye enda."

Jeg kjøpte våre på Panduro - de fantes både i hjerteform og runde/firkantede tror jeg. Vet ikke enda hva vi skal ha oppi - men et dikt er jo en fin idé. Tror kanskje jeg går for karameller eller noe annet spiselig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...