Gjest Gjest igjen Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hei! For en stund siden skrev jeg et innlegg her om at mannen min tvang meg til sex. Vi har ikke hatt det bra i forholdet, men jeg har klart å bli av hensyn til barna. Idag hadde vi igjen en samtale, dvs. jeg spurte han om vi kunne prate litt og prøve å finne ut av dette. Til syvende å sist tror jeg at jeg forstår at dette blir vanskelig å løse. Vi snakket litt om hvorfor det var blitt som det var blitt, med at det er vanskelig å finne følelser for han. Jeg sa det som jeg føler det, at jeg har måttet hanskes med dette alene over så lang tid, at jeg har mistet følelsene på veien. Det at han ikke anerkjenner at vi har et problem sammen, plager meg MYE (han mener problemene i forholdet blir borte om vi har mer sex, at det er min skyld ene å alene at jeg har problemer i forholdet). Så sa jeg til han at det at han tvang seg på meg (når jeg klart sa NEI), hadde ødelagt mye for mine følelser i forhold til sex, og at jeg ikke klarer å distansere meg fra disse dårlige følelsene. Dette sa han at han ikke forstår. Jeg svarte tilbake at jeg ikke kunne forstå at han i det hele tatt var i stand til å ha sex med en kone som ikke vil, kun for å få tilfredsstilt seg selv. Så kom det fra han det jeg ikke klarer å svelge: " Jeg tenker ikke på deg da. Jeg hadde det egentlig mye bedre da jeg kunne ta sex fra deg!" (jeg satte foten ned å sa at jeg kom til å gå om han gjorde det en gang til). Skjønner han INGENTING"?
Gjest Gjest-M- Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hei! For en stund siden skrev jeg et innlegg her om at mannen min tvang meg til sex. Vi har ikke hatt det bra i forholdet, men jeg har klart å bli av hensyn til barna. Idag hadde vi igjen en samtale, dvs. jeg spurte han om vi kunne prate litt og prøve å finne ut av dette. Til syvende å sist tror jeg at jeg forstår at dette blir vanskelig å løse. Vi snakket litt om hvorfor det var blitt som det var blitt, med at det er vanskelig å finne følelser for han. Jeg sa det som jeg føler det, at jeg har måttet hanskes med dette alene over så lang tid, at jeg har mistet følelsene på veien. Det at han ikke anerkjenner at vi har et problem sammen, plager meg MYE (han mener problemene i forholdet blir borte om vi har mer sex, at det er min skyld ene å alene at jeg har problemer i forholdet). Så sa jeg til han at det at han tvang seg på meg (når jeg klart sa NEI), hadde ødelagt mye for mine følelser i forhold til sex, og at jeg ikke klarer å distansere meg fra disse dårlige følelsene. Dette sa han at han ikke forstår. Jeg svarte tilbake at jeg ikke kunne forstå at han i det hele tatt var i stand til å ha sex med en kone som ikke vil, kun for å få tilfredsstilt seg selv. Så kom det fra han det jeg ikke klarer å svelge: " Jeg tenker ikke på deg da. Jeg hadde det egentlig mye bedre da jeg kunne ta sex fra deg!" (jeg satte foten ned å sa at jeg kom til å gå om han gjorde det en gang til). Skjønner han INGENTING"? Og hvorfor er du sammen med denne mannen.....? Respekt for hverandre er temmelig grunnleggende, og her er den tydeligvis totalt fraværende....
Gjest TS Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Og hvorfor er du sammen med denne mannen.....? Respekt for hverandre er temmelig grunnleggende, og her er den tydeligvis totalt fraværende.... Fordi vi har barn sammen, og jeg ønsker ikke at de skal oppleve en skilsmisse. Men kanskje det er til alles beste at jeg går til det skrittet nå...
Gjest Piper Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Og av og til må enkelte foreldre forstå at en skilsmisse kan av og til være en befriende for barna, selv om man tror at man gjør det beste for de med å bli værende i et dårlig forhold. Barn ahr ikke godt av å leve under slike forhold, for de forstår selv om du kanskje ikke tror det. De kommer sikkert til å bli lei seg med en gang, men jeg kan aldri tenke meg at dine barn ønsker at du skal elve under slike forhold bare fordi de skal leve sammen emd begge foreldrene. Ikke det at du skal fortelle det til de, men bare å tenke det kan sikkert få deg til å tenke litt annerledes. Tror du at dine barn ønsker at du skal leve under slike forhold? Og man skal ikke gå under selv, bare fordi man ønsker å bevare "familieidyllen".
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Fordi vi har barn sammen, og jeg ønsker ikke at de skal oppleve en skilsmisse. Men kanskje det er til alles beste at jeg går til det skrittet nå... Absolutt. Barna vinner ingen ting på at dere er sammen når han ikke respekterer deg.
Gjest TS Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Og av og til må enkelte foreldre forstå at en skilsmisse kan av og til være en befriende for barna, selv om man tror at man gjør det beste for de med å bli værende i et dårlig forhold. Nei , jeg jobber med meg selv, men når jeg ser på ungene være som er så harmoniske og lykkelige, klarer jeg bare ikke. Jeg tenker på hvordan ting kan bli, mend henting og bringing, to hjem, kanskje stesøsken og halvsøsken og full pakke. Jeg sliter med å sette punktum, men begynner å innse at jeg ikke kan leve slik...
Mons Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Isolert sett reagerer jeg ikke på at en mann kan føle sexen som ekstra god ved å bruke en kvinne. Det er ikke noe sykt i dette, og mange kvinner synes også denne løsningen er helt grei i perioder eller innimellom. Jeg forutsetter da selvfølgelig at sexen ikke er forbundet med tvang. Likeledes at hun ikke må agere kåt som en del av spillet. Seksualitet i et forhold handler også om å kunne ta og gi. Det er kanskje ikke så bra av en mann å ha sympati for menn som er utsatt for sexnekt over tid! Trådstarter får sikkert ellers nok av ensidig sympati fra andre kvinner her på forumet, tipper jeg.
Gjest TS Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Isolert sett reagerer jeg ikke på at en mann kan føle sexen som ekstra god ved å bruke en kvinne. Det er ikke noe sykt i dette, og mange kvinner synes også denne løsningen er helt grei i perioder eller innimellom. Jeg forutsetter da selvfølgelig at sexen ikke er forbundet med tvang. Likeledes at hun ikke må agere kåt som en del av spillet. Seksualitet i et forhold handler også om å kunne ta og gi. Det er kanskje ikke så bra av en mann å ha sympati for menn som er utsatt for sexnekt over tid! Trådstarter får sikkert ellers nok av ensidig sympati fra andre kvinner her på forumet, tipper jeg. Han er ikke utsatt for sexnekt... Det er ikke det at jeg gjør dette for å straffe han i forholdet. Det er det at jeg ikke får det til, fordi mine følelser ikke er med på det. Det er helt umulig for meg! Etter den perioden da han tvang seg på meg ( iden tro at det ville hjelpe meg til å få lyst?), ble det enda værre, og jeg har nå mange vanskelige følelser knyttet til å ha sex med han. Men han er alts ikke utsatt for sexnekt...
maren Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Å leve sånn som du gjør fortjener ingen! Kom deg vekk og ta med deg ungene, hva med å bare separeres for en stund? Familierådgivning? Det er gratis for dere.
Gjest TS Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Å leve sånn som du gjør fortjener ingen! Kom deg vekk og ta med deg ungene, hva med å bare separeres for en stund? Familierådgivning? Det er gratis for dere. Vi har vært til rådgivning. Der satt han og proklamerte sitt syn på at sex er en ekteskapelig plikt, og at han ikke hade noen broblemer sett bort fra at vi hadde for lite sex. Problemene blir visstnok til oppe i mitt hode. Det er jeg som har problemet, og jeg som skal løse det. Dessuten har han innfunnet seg med at parforhold ikke er så nøye nå som barna er små... Familieterapauten sa ikke stort.
maren Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Synes det er rart at han ikke har gått fra deg hvis det er så forferdelig å ikke ha sex så ofte som han vil. Jeg tror dere hadde hatt godt av å leve litt fra hverandre.
Gjest Pupsilure Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Kjære deg, kom deg vekk..... Det er tøft og fælt og skummelt, men jeg tror du vil være fornøyd med valget når det får gått litt tid, og du har kommet deg litt videre.
Mons Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Han er ikke utsatt for sexnekt... Det er ikke det at jeg gjør dette for å straffe han i forholdet. Det er det at jeg ikke får det til, fordi mine følelser ikke er med på det. Det er helt umulig for meg! Etter den perioden da han tvang seg på meg ( iden tro at det ville hjelpe meg til å få lyst?), ble det enda værre, og jeg har nå mange vanskelige følelser knyttet til å ha sex med han. Men han er alts ikke utsatt for sexnekt... Jeg mente ikke at du aktivt vil straffe han ved å bruke ordet sexnekt. Så dette er altså mye mer enn ikke å ha lyst, skjønner jeg. Da blir bildet noe klarere. Du har nærmest en fobi for sex med han. Nesten som en som har fobi mot edderkopper og blir tvunget til å holde en i hånden? Men kjærligheten er vel heller ikke tilstede og dermed viljen til å få hjelp med fobien!
henine Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Jeg tror det beste er og droppe denne mannen. Jeg skjønner at du ikke vil at barna dine skal oppleve at foreldrene skilles, men til syvende og sist så tror jeg at det er bedre at dere går fra hverandre en at det skal fortsette slik. Respektløst av han etter min mening.
Mons Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Trådstarter, jeg føler med deg. Tygget litt på det du har skrevet, og er nmærmest overbevist om kjernen: Han erkjenner ikke at dere har et alvorlig problem i forholdet. Da blir man jo bare helt maktesløs, ikke sant?
~Alwa~ Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 Når noen tvinger seg til sex så kalles det voldtekt, uansett om det er en vilt fremmed person eller ens egen mann som står for overgrepet. Oprah tok opp dette temaet for ikke lenge siden og la frem en statistikk som viste hvor mange kvinner som hver dag blir voldtatt av sin egen mann i Amerika. Antallet var skremmende høyt, men disse overgrepene ble sjeldent anmeldt siden kvinnene selv var usikre på om det faktisk var en voldtekt eller ikke. Nettopp fordi det var mannen deres som gjorde det. Det rettferdiggjør uansett ikke handlingen og et overgrep er et overgrep. Hadde min mann tvunget meg til sex hadde jeg gått på dagen, uansett om det er barn i bildet eller ikke. Din mann har tydeligvis er forferdelig forvrengt syn på virkeligheten. At han prøver å dytte alt ansvar over på deg sier også en hel del om modenhetsnivået hans.
Gjest Madre Mia Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 Dette var ille lesestoff, jenta mi. Din mann er tydeligvis helt uten respekt for deg og mangler empatifunksjonen. At han synes det er du som har problemer, tilsier jo det. Sånn som du beskriver ham, synes jeg faktisk han har psykopatiske trekk. Hvilken glede har han av å ligge med en som ikke vil og nyter det? Han må jo være litt syk, spør du meg. Tror ikke jeg hadde betenkt meg med å dra fra denne fyren. At du blir, viser at du aksepterer dette og dermed viser du overfor dine barn at det er ok å undertrykke. Det er nok sikkert ikke bare på dette området han dominerer deg, eller?
DAJMI Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 huff, dette var bare trist å lese. hva med å flytte fra hverandre i en periode. kanskje avstand hjelper dere BEGGE... med litt tid fra hverandre så er det lettere å tenke klart, uten å være i den daglige rutinen. kanskje det å være litt alene gjør deg sterkere og du får tid til å tenke prate med andre som kjenner deg og hva du gjennomgår. og det gir han tid til å reflektere over sitv... så får dere ta det fra der. Ser du at dette ikke kommer til å fungere for deg så blir kanskje overgangen noe lettere for alle parter...siden dere alerede har bodd litt avskilt.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Jeg mente ikke at du aktivt vil straffe han ved å bruke ordet sexnekt. Så dette er altså mye mer enn ikke å ha lyst, skjønner jeg. Da blir bildet noe klarere. Du har nærmest en fobi for sex med han. Nesten som en som har fobi mot edderkopper og blir tvunget til å holde en i hånden? Men kjærligheten er vel heller ikke tilstede og dermed viljen til å få hjelp med fobien! Flott for TS at du kommer her og forteller henne hvor problemet ligger, for hun vet sikkert ikke det best selv...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 Er et av barna deres en jente? Om det er tilfelle, spør din mann om hans datter fortjener et godt sexliv når hun blir voksen eller om det er greit at hennes fremtidige mann bruker henne selv om hun sier nei! Om han sier at det er greit så vil jeg påstå at du lever med en mann som ikke bare er tidenes egoist men også blottet for empati.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå