Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei på dere.

Jeg spurte kjæresten min her for en tid tilbake om hans mening om jeg plutselig hadde funnet ut at jeg var gravid. Og jeg må si jeg ble ganske overrasket og egentlig litt skuffet over hva han mente. Han sa at jeg helt klart måtte ha tatt abort, og det var ingen tvil i det han sa. Og han ble faktisk overrasket over meg når jeg sa at det var kanskje ikke det første jeg hadde tenkt på om dette hadde skjedd. Dette sjokkerte meg litt, ettersom vi både har hatt et fint bilde av hvordan vår framtid sammen, som familie og med barn (dette er vel typisk, og kanskje litt tidlig, men allikevel) og fordi han ikke så ut til å være med på å evt. se på andre muligheter. Det han sa var altså ikke det jeg hadde ventet å høre.

Bare sånn for informasjon, så er vi begge 17 år, går andre året på videregående, vært sammen i snart 3 år og vi bor fortsatt hver for oss hjemme hos våre foreldre.

Selv vet jeg at det hadde vært et veldig upassende tidspunkt å bli gravid på, og jeg har heller ikke planer om å bli det, men det er jo det at det er en situasjon som kan dukke opp. Jeg vet heller ikke hva jeg hadde gjort om dette hadde skjedd, men det jeg vet helt sikkert er at jeg hadde tatt en seriøs og nøye samtale med kjæresten min om hva vi evt. skulle ha gjort før vi tok en endelig avgjørelse.

Det var ikke meningen at det skulle bli noen big deal ut av dette, men det traff meg på en måte.

Så, hva mener dere hadde vært riktig å gjøre om dere hadde havnet i denne situasjonen? Og hadde dere menn/gutter reagert på samme måte som min kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Britt Banditt
Skrevet

Jeg tror vel egentlig de færreste gutter på 17 år er klare for barn.

Skrevet

Det er en helt normal reaksjon av en gutt på 17 år.

Skrevet

Kjæresten min er 22, og han sammenligner at jeg skulle bli gravid ved et uhell, er nesten verre enn utroskap.

Det er helt normalt for gutter i den alderen (ikke nødvendigvis i alderen til min kjæreste, han er absolutt ikke klar for barn enda) reagerer ved å si ting som vi jenter ikke har lyst til å høre.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Kjæresten min er 22, og han sammenligner at jeg skulle bli gravid ved et uhell, er nesten verre enn utroskap.

Eh, javel? Skjønte ikke helt den der jeg. Hehe.

Skrevet

Skjønner kjæresten din. Om jeg hadde blitt gravid som 17åring hadde jeg løpt til en abortklinikk fort som faen.

Synes han er fornuftig som ikke vil ha barn så tidlig.

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner kjæresten din. Om jeg hadde blitt gravid som 17åring hadde jeg løpt til en abortklinikk fort som faen.

Synes han er fornuftig som ikke vil ha barn så tidlig.

Det går jo an å ikke ønske seg barn tidlig uten å dermed løpe rett til abortklinikken hvis det allikevel skulle skje.

Skrevet

Jeg syns kjæresten din virker fornuftig, dere er jo tross alt bare 16 år... Jeg var bare 19 da jeg ble gravid og syns det var veldig tidlig!

:)

Skrevet

Vel, det er bare en ting å gjøre. Bruk prevensjon. Jeg synes det blir for lettvint å bare løpe til nærmeste klinikk for å ta abort. Er man voksen nok til å ha sex, bør en være voksen nok til å kunne ta ansvar visst uhellet er ute. Slik er det.

Gjest Chili Pepper
Skrevet
Vel, det er bare en ting å gjøre. Bruk prevensjon. Jeg synes det blir for lettvint å bare løpe til nærmeste klinikk for å ta abort. Er man voksen nok til å ha sex, bør en være voksen nok til å kunne ta ansvar visst uhellet er ute. Slik er det.

Enig.

Nå er ikke jeg 17 år, og det er sikkert ingen unormal reaksjon for en gutt på 17 - men selv kunne jeg ikke vært sammen med en som forventet at jeg tok abort dersom jeg ble gravid.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg jo ikke gravid heller da... Og jeg går på p-piller, så jeg frykter ingenting sånnsett. Det var jo det at vi en dag bare kom inn på det, og begynte å snakke om det, og det var svaret hans jeg reagerte på. Det var ikke akkurat det jeg hadde forventet, for jeg vet med meg selv at om det hadde skjedd, ville kanskje ikke det å løpe til nærmeste abortklinikk det første jeg ville gjort, selvom han mener det er det jeg burde gjøre. Men jeg skjønner jo reaksjonen hans fordet, siden vi ikke er mer enn 17 :)

Skrevet

Synes dette vitner om en ganske moden gutt jeg, nettopp fordi han ser at dere ikke er klare for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Forstår han, og i en slik situasjon hadde jeg ikke turt å stole kun på p-piller.

Abort er noe jeg er såpass redd for å gå gjennom at jeg i lange perioder har unngått samleie, og om den potensielle barnefaren var så tydelig så hadde jeg nok gått tilbake til gamle vaner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...