Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Ja, ja. Så sitter jeg her da, og har bestemt meg for skilsmisse. Rart hvor annerledes livet har blitt i forhold til hva jeg trodde da jeg var yngre. Det har vært hardt og vanskelig på mange måter. Om noen år blir jeg 50. Gode fremtidsutsikter gitt, snart 50, skilt og uten jobb. Den siste løgnen falt i dag, nå orker jeg ikke mer. Løgn er som gift. Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sagt at jeg ikke finner meg i flere løgner? Det er mange. Hver gang har det kommet lovnad om at det ikke skulle bli flere løgner, helt til neste løgn. Kom samme leksa i dag også. "Det var helt idiotisk av meg, det skal bli slutt på det nå - det lover jeg". Tårene rant i strie strømmer på meg nok en gang. Nok en gang ble det bevist hvor lite verdsatt jeg er. Ikke en gang et forsøk på å unngå adferden som forårsaker jugingen. Til forskjell fra de andre gangene, innså jeg nå at dette aldri vil ta slutt, og at jeg derfor må ta ansvar for å avslutte dette. Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle la meg knekke nok en gang, men at jeg skulle være den som hadde kontroll over meg selv. Jeg redde omgående opp en seng til meg selv på et annet rom (ble litt mer endelig da). Det har aldri skjedd før på de nesten 20 årene vi har vært gift. Så ga jeg beskjed om at jeg forlangte at han enten var på kjøkkenet og spiste eller oppe på det rommet han nå har alene som soverom så lenge jeg er i huset. Veldig ulikt meg å forlange noe sånt av andre, men nå har jeg ofret nok - og vil ikke sitte i en krok å glo mens han har det helt ok foran tv'n. Det er han som har valgt å skape denne situasjonen nok en gang, derfor skal jeg forlange å ha det så greit som mulig frem til alt er avsluttet. Jeg har ingen jeg kan bo hos midlertidig, og vi har ikke nok "løse" midler til at noen av oss kan leie oss et sted å bo akurat nå. Hva jeg blir sittende igjen av økonomiske midler vet jeg ikke. Det kan være 1,5 mill, eller det kan være 2,5 mill. Det avhenger uansett av så mye. Uansett er det ikke noe stort beløp, iallefall ikke stort nok til å både skaffe meg et sted å bo og forsørge meg til jeg eventuelt får en jobb etter så mange år uten her i Norge. Det eneste realistiske er at jeg må vekk fra Norge. En litt fremmed tanke, men jeg skal klare å venne meg til den. Hvor vet jeg rett og slett ikke. Må være i et lavkostland et eller annet sted i verden. Reiser jeg, så legger jeg alt det vonde bak meg. Det er egentlig ikke noe som binder meg tl Norge. Jeg har ikke noen direkte følelser rundt dette nå, føler meg bare tom - og skulle ønske "noen" kunne løse alle problemer for meg akkurat nå. Pga. noe praktisk vil det uansett bli snakk om noen måneder før det er endelig. Jeg skal nok klare meg på et vis, livet må jo ha noe godt i vente til meg også, men nå har jeg bare lyst til å sove for alltid.
Envy Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Kjedelige greier! Jeg kan ikke helt forestille meg hvor kjedelig den situasjonen du er i, er, så det eneste rådet jeg kan komme med er den klassiske; tenk deg godt om før du gjør noe drastisk! Håper du finner ut av det, og at du kommer fram til en løsning som er bra for deg! det er du som er viktig i en slik prossess! Lykke til vidre, og en stor god klem til deg
FoxyFish Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg synes det er veldig sterkt gjort av deg det du gjør nå.
Gjest ts Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Takk for omtanke til dere to. Var så rart denne gangen. Etter kort tid bestemte jeg meg for at kun de rasjonelle tankene skulle få fri bane. Er nok derfor jeg nå er i stand til å la være å ta alt innover meg. Selv om jeg knapt gjør annet enn å grine klarer jeg på en måte likevel å distansere meg litt.. Jeg vil ikke synke ned i et følelsesløst vakum en gang til. Akkurat nå står verden stille, og det skal den få gjøre. Jeg vet ikke mye om fremtiden nå, men jeg vet at det vil bli store forandringer. Hvor store vil jeg ikke tenke på nå. Ikke skal jeg legge noen raske planer heller. Eneste jeg vet er at jeg kommer til å reise ut. Hvor vet jeg ikke, men det mest fornuftige er nok å planlegge en lengre reise i første omgang. Og kanskje det vil være lurt å granske hjernen og tenke på om det er noen av de stedene jeg har vært på før som kunne være fristende for et veldig langt opphold. Jeg vet ikke, men jeg vet likevel at jeg skal legge mye bak meg. Nye mennesker skal bo i "mitt" hus, og nye mennesker skal være i "min" hage. Jeg håper de vil trives, det ligger mye slit her. For meg var det ikke ment å vare. Jeg skilt? Jeg som er en stayer. Rar tanke.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Det er en vanskelig beslutning du nå har tatt, men du skal se at når du nå har bestemt deg så vil din beslutning føles enklere å gjennomføre. Nå kan du se framover, og se at du har mange muligheter selv som skilt og uten arbeid. Alt ordner seg for snille jenter vet du Å husk: det er ikke den ting du ikke mestrer.
Smula2 Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Takk for omtanke til dere to. Var så rart denne gangen. Etter kort tid bestemte jeg meg for at kun de rasjonelle tankene skulle få fri bane. Er nok derfor jeg nå er i stand til å la være å ta alt innover meg. Selv om jeg knapt gjør annet enn å grine klarer jeg på en måte likevel å distansere meg litt.. Jeg vil ikke synke ned i et følelsesløst vakum en gang til. Akkurat nå står verden stille, og det skal den få gjøre. Jeg vet ikke mye om fremtiden nå, men jeg vet at det vil bli store forandringer. Hvor store vil jeg ikke tenke på nå. Ikke skal jeg legge noen raske planer heller. Eneste jeg vet er at jeg kommer til å reise ut. Hvor vet jeg ikke, men det mest fornuftige er nok å planlegge en lengre reise i første omgang. Og kanskje det vil være lurt å granske hjernen og tenke på om det er noen av de stedene jeg har vært på før som kunne være fristende for et veldig langt opphold. Jeg vet ikke, men jeg vet likevel at jeg skal legge mye bak meg. Nye mennesker skal bo i "mitt" hus, og nye mennesker skal være i "min" hage. Jeg håper de vil trives, det ligger mye slit her. For meg var det ikke ment å vare. Jeg skilt? Jeg som er en stayer. Rar tanke. Kjære deg! Jeg greide det, - da greier du det også! Lykke, lykke til!
Nabodama Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Nå åpner faktisk livet en ny dør for deg, med mulighet til å gjøre akkurat det du vil. Kanskje du har hatt drømmer gjennom livet som nå kan virkeliggjøres? Se det som en sjanse du har fått til å skape deg et nytt liv, som er akkurat slik du vil ha det. Lykke til
Gjest David John jr. Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Nå åpner faktisk livet en ny dør for deg, med mulighet til å gjøre akkurat det du vil. Kanskje du har hatt drømmer gjennom livet som nå kan virkeliggjøres? Se det som en sjanse du har fått til å skape deg et nytt liv, som er akkurat slik du vil ha det. Lykke til ...........og gi faen i ungene ....
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 ...........og gi faen i ungene .... Nå vet du vel strengt tatt ikke om trådstarter har barn? Har du problemer med samvær med egne barn kan du vel heller ta ut aggresjonen i en annen tråd? Bittelitt sosial intelligens burde tilsi at dette ikke er tråden for sånt.
Nabodama Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 ...........og gi faen i ungene .... Hvilke unger? Jeg så ikke unger nevnt et eneste sted, gjorde du? Og da går jeg ut fra at de kanskje ikke har noen, eller at de er voksne.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Jeg synes du er kjempesterk som har klart å ta en endelig avgjørelse, vet at veien har vært lang og vanskelig. Håper du ikke ser på det som et nederlag at du nå bryter ut, det krever mye større mot og styrke til å sette foten ned og velge seg selv fremfor å fortsette i et forhold som bare trekker deg ned. Ønsker deg alt godt fremover og håper du fortsetter å ta vare på deg selv!!
Malin23 Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Ønsker deg masse lykke til. Alt ordner seg til slutt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå