Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er vanlig å tipse på restauranter , hotell ol i utlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir 10 %. Mindre hvis jeg er misfornøyd og og mer hvis jeg er ekstra fornøyd.

Skrevet

Gir dere tips til vaskedama som ordner rommet?

Skrevet

Ja, pleier å legge igjen litt til stuepikene når jeg drar.

Skrevet
Ja, pleier å legge igjen litt til stuepikene når jeg drar.

Hvor mye er vanlig ca?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener du med "utlandet" Det er ikke slik at "reglene" for tips er like over hele verden.

Skrevet
Hva mener du med "utlandet" Det er ikke slik at "reglene" for tips er like over hele verden.

Fint med eksempler fra hvor i verden også .

Skrevet
Hvor mye er vanlig ca?

Detr kommer jo an på hvor du er, da, og hvor fornøyd du er. Alt avhenger egentlig av det.

Skrevet

Er det virkelig ingen som har noen konkrete eksempler , bortsett fra Pet altså ?

Skrevet

I USA er det vel ganske vanlig å tipse 20% på resturanter. Jeg ville lagt en dollar pr dag til de som rengjør rommet, vet at en stor del av lønnen er basert på tips.

I Europa varierer det. Bpr jeg på et forholdsvis ok hotell i København så legger jeg ikke tips til rengjøringspersonalet, og tipser etter ytt service på resturanter, ergo kan tips variere mellom 0% og 10%. På uteresturanter i Europa runder jeg som regel opp til nærmeste hele beløp.

På typiske turiststeder tipser jeg også etter service, men legger alltid litt tips til de som rengjør når jeg dra, kanskje en euro pr. dag.

Håper dette var et litt klarere svar.

Skrevet

Vi ga nok de som vasket på rommet vårt da vi var på Kanariøyene nå i påsken ca 15 euro, men de vasket opp (noe vi ikke har opplevd før) og ryddet noe veldig! Vi syntes det var søtt, selv om vi nesten hadde litt problemer med å finne igjen enkelte ting! :fnise: Følte oss nesten som tenåringer og at mamma hadde vært og ryddet på rommet. Ellers gir vi omtrent 1 euro pr dag.

Det å gi 10 % på restauranter og i taxi er også noe vi gjør i Europa, er usikker på hva som er vanlig andre steder.

Skrevet

En oversikt over diverse land finner du her...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...