Gjest Grafica Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Når vi har kjøpt lettrømme fra Tine i det siste, synes jeg konsistensen har blitt mer flytende, mer chreme fraiche-aktig. Bare jeg som har lagt merke til det? Synes ikke det er så kult egentlig, vi bruker mest rømme når vi skal ha dip til grønnsaker o.l. og har valgt rømme fremfor creme fraiche nettopp fordi den er litt fastere og dermed ikke drypper og søler så mye =/
Gjest _Leela_ Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Har støtt på noen som er tynnere i konsistensen, men ikke spesielt i det siste. Har bare følelsen at noen innimellom har litt annen konsistens.
Vita Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Når vi har kjøpt lettrømme fra Tine i det siste, synes jeg konsistensen har blitt mer flytende, mer chreme fraiche-aktig. Bare jeg som har lagt merke til det? Synes ikke det er så kult egentlig, vi bruker mest rømme når vi skal ha dip til grønnsaker o.l. og har valgt rømme fremfor creme fraiche nettopp fordi den er litt fastere og dermed ikke drypper og søler så mye =/ Helt enig! Konsistensen er ikke den samme, så jeg tok kontakt med TINE Forbrukersenter fordi jeg var så misfornøyd. Dette var svaret jeg fikk (eller iallfall i denne duren): Det kommer litt an på hvor i landet du kjøper rømmen. TINE i Trondheim produserte rømme for Midt-Norge tidligere, men nå har produksjonen blitt flyttet til et annet TINE-meieri (et sted i Gudbrandsdalen?), og de sliter litt med kvaliteten. Men de jobber med saken og problemet er rent kosmetisk, for smaken er kjempegod! På vestlandet er det vel TINE i Bergen som produserer rømme - og den er fin. Jeg synes heller ikke det er optimalt å bytte ut lettrømme med creme fraiche siden den inneholder dobbelt så mye fett, -ja faktisk like mye som seterrømme!
Tropehus Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Enig med deg Grafica, den er tynnere. Jeg kjøper rømme når jeg kan i Sverige fordi den er mye mer "luftig". Anbefales!
Gjest Grafica Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg bor i Oslo, aner ikke hvem som produserer til østlandet... Inntrykket mitt er at kesam også er tynnere... Dryppet rømme over hele bordet idag når vi skulle kose oss med grønnsakssnacks
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Kanskje temperaturen i kjøleskapet deres er for høy? Ellers anbefaler jeg dip laget av gresk eller tyrkisk matyoghurt, de er ganske tykke og "tørre". Smaker ikke akkurat som rømme, men jeg synes det er minst like godt.
Gjest Grafica Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Setter alltid rømme og youghurt nederst i kjøleskapet, for at det ikke skal bli så kaldt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå