Gå til innhold

Forsøk på å bake bolle!

Veumjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HELG HELG HELG!!! Hurra! Hehe! Gleder meg til å sove til jeg våkner i morra nå altså! :gjeiper: Skal straks lime meg foran sosialkassa her igjen, måtte bare titte innom her først!

:klemmer: God fredagsmorgen, Veumjenta!

Tror festeblødning vanligvis kommer mellom dag 7-10, men det kommer an på mye, bl.a. hvor lang lutealfase du har. Så dag 6 er ingen umulighet :)

Krysser fingrene for at både magevondt og tretthet skyldes full klaff! :hoppe:

Jeg har spottet siden onsdag nå, aner ikke hva som skjer med kroppen min jeg. Hvis dette er TR så varer den i så fall nesten 2 uker, og det er jo litt drøyt synes jeg! :frustrert: Forventer den jo på mandag eller tirsdag - og blør vanligvis i ca 5 dager... Jeg tør ikke håpe noen ting jeg - som sagt: "evig pessimist!"

Tusen takk for forklaringer :blomst:

Krysser fingre og tær for at du har noe i ovnen nå!

:klem:

Hva er vel KG-jenter her for, om ikke for å komme med noen forklaringer? Hehe! Akkurat nå tror jeg bare det er taco i ovnen her gitt, tror rett og slett ikke at jeg er gravid. Kjennes ikke sånn ut på magefølelsen... Hehe! MEN det blir sikkert vår tur etter hvert også! Kommer TR nå, så får vi bare ha enda mer :sengekos: neste PP! :nigo:

NÅ roper godstolen og en liten Hansa null % på meg her! Hehe!

Ha en fortreffelig fredagskveld alle sammen, her skal pc skrus av nå - det TORDNER her!!! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kom ikke tanta som bestilt på mandag ettermiddag... Jaja, er i PP6 nå da - håper det skjer noe etter hvert. Absolutt ikke utålmodig i det hele tatt!! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Miso

Hei :vinke:

har lest dagboka di og ser at du er fra Fredrikstad :jepp: bor der jeg også :jepp:

så syns liksom jeg måtte innom å si hei :goodbye:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

har lest dagboka di og ser at du er fra Fredrikstad :jepp: bor der jeg også :jepp:

så syns liksom jeg måtte innom å si hei :goodbye:

Oioioi! Snakker om å være fraværende i dagboka si da... Hehe! Men nå er jeg her IGJEN i hvert fall - og er fortsatt prøver... Hei Miso!! Skal straks inn og titte hos deg ;)

Vi er nå i vår 14. pp - uten at det har skjedd noe som helst... Bare blendahvite graviditetstester, det eneste jeg tester positivt på er EL-tester... Begynner å bli noget leie nå, for å si det sånn! Skal ta kontakt med privat gynekolog når TR kommer om ei uke, LITT kortere ventetid der enn i det offentlige. Jeg TROR ikke det er noe galt med meg (har jo positive EL-tester, symptomer osv. samt regelmessig syklus på 28 dager +/- 1 dag. MEN nå begynner vi å bli litt "fed up" på dette her - så nå søker vi hjelp! Selv om vi vet at det ikke er noe unormalt å prøve et år, selv om begge er friske og alt er som det skal...

Ellers er livet akkurat som tidligere i boka her - jobber, spiser, sover og prøver febrilsk å lage bolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da var denne helga snart over også da... Synes fridagene går altfor fort for tida; jeg stemmer for å utvide helga til TRE fridager i stedet for to :jepp:

Tror jeg er skikkelig innbilt gravid denne pp her da - har flere symptomer (og det er jo ikke akkurat vanlig å få symptomer når man er 7 dpo! :skratte: ) Er vel heller kroppen som er ekstra hormonell tipper jeg - litt mer ømme bryster, litt mensmurring og bittelitt spotting i går + til morgenen i dag, og så er jeg litt mer trøtt enn vanlig. Kroppen forbereder seg vel til en SUPER-TR om ei uke tenker jeg :lur:

Har nettopp vært ute på middag hos svigers, nyydelig lammelår :sikle: Pluss at vi fikk "hengt" litt med niesa vår som er 3,5 år gammel - og midt i den verste treårs-trassen! Hehe! Det beste er jo at vi ikke blir skremt av det lenger heller! :sur:

Nå har sambo nettopp dratt på jobb (jobber overtid), og jeg skal smurfe litt rundt her før jeg kryper opp i sofaen til pusen vår og ei bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du igjen ja, det var lenge siden :klemmer:

Synd det ikke har klaffet for dere ennå da, skjønner godt at du er lei ventingen nå :(

Men jeg er fortsatt her i denne prøververdenen jeg også, så da kan vi jo slite sammen litt igjen :fnise:

Har du vært hos fastlegen ang prøvingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Tusen takk for koselig hilsen i boka mi, og mer :klemmer:

Ja nå er helgen over og jeg stemmer også i for å utvide helgen!! hadde vært så deilig :Nikke:

Håper du får en kjempefin dag og at TR kommer så du kan få time hos gyn :Nikke: Så får vi håpe at det gjør at det blir litt fart i sakene :Nikke:

legger igjen en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, ouch, ouch! JEG har fått halsbetennelse, mandler på størrelse med plommer! Skikkelig digg må jeg si :sur: Var hjemme fra jobb i går, og er det i dag også - satse på å prøve meg igjen i morra. Har en haug med kontorarbeid jeg må gjøre blant annet... :frown: MEN snille legen ga meg hestekur med Apocillin i går - så da satser jeg på at det kommer seg etter hvert. Paracet tar knekken på den verste vondten også :eeeh:

Koselig å se deg igjen! :kose:

iss jo!! :vinke:

Der var du igjen ja, det var lenge siden :klemmer:

Synd det ikke har klaffet for dere ennå da, skjønner godt at du er lei ventingen nå :(

Men jeg er fortsatt her i denne prøververdenen jeg også, så da kan vi jo slite sammen litt igjen :fnise:

Har du vært hos fastlegen ang prøvingen?

Næmmen - Lucky? også?! Så hyggelig å se "kjente" folk her inne da! :klem: Ja, ser at du er her i prøververden enda du også... At det skal være så vanskelig dette her da?! Jeg har ikke vært hos fastlegen min vedr. prøving - og når jeg kom dit i går for å få AB for halsen, så fikk jeg beskjed om at ho har svangerskapsperm IGJEN! Vikaren var ikke SÅ hyggelig, så nå går jeg rett til privat gyn. Blitt anbefalt ei på Sellebakk :Nikke: Skal ikke skryte på meg at jeg orker å oppdatere meg fullt og helt hos deg, vil du gi meg et bittelite referat om hva som skjer i din verden ift. prøving kanskje? ;)

:goodbye:

Tusen takk for koselig hilsen i boka mi, og mer :klemmer:

Ja nå er helgen over og jeg stemmer også i for å utvide helgen!! hadde vært så deilig :Nikke:

Håper du får en kjempefin dag og at TR kommer så du kan få time hos gyn :Nikke: Så får vi håpe at det gjør at det blir litt fart i sakene :Nikke:

legger igjen en :klem:

Hallois Miso! Først bli ferdig med streptokokkene mine nå, så kommer vel TR til søndag/mandag vil jeg tro - da blir det å ringe gyn. med en gang for å få litt fart i sakene. Være seg sånn at det ikke blir funnet noe galt med noen av oss - så kan vi jo bare slappe av og :sengekos: i vei, og ER det noe galt - så er det jo mye som kan fikses!

Nå skal jeg ta meg et glass isvann (hjelper på halsen) - så skal jeg ordne bort litt klær, tror jeg :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøving er tydeligvis ikke det letteste.... skjønner godt at du ikke orker å lese igjennom hele boka mi ja :fnise: En liten kortversjon av hvordan ting ligger ann ja... husker ikke når du sist var her inne jeg da, men har nå bikket to år som prøver vi nå :( Ble henvist til spesialist og hadde første time hos han i juni i fjor. Fikk da påvist pcos :( Fikk resept på pergotime. Tok først en dobbel uten resultat, så en pausemnd og så en dobbel igjen. Den siste doble ble jeg gravid av, men mistet når jeg var nesten 9 uker på vei :( Hadde utskraping rett før jul. Så var det bare å vente på mensen igjen...det tok et par mnd og etter det har jeg gått på to enkle og en dobbel kur med pergo, uten resultater... Denne mnd har jeg pergofri mnd, så blir spennende å se hvor lang denne syklusen blir da.....

Tja...det var litt om hvordan det ligger ann her :)

Så kjedelig at legen din skal i permisjon igjen da :( Har hørt mye positivt om en gynekolog på sellebakk, så ikke dumt å prøve henne! Veldig greit å få sjekket opp hvordan det står til "der nede" :)

God bedring med halsen din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Veumjenta :goodbye: Synd å høre at det ikke har klaffet (såvidt du vet) enda, men om den ikke sitter nå håper jeg gyn kan hjelpe. Det hjalp meg ivertfall ;)

Fint å høre at du ellers har det bra, bortsett fra halsbetennelsen da :kose:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare inn og kikke litt i boka di da jeg så Friends-sitatene dine. Jeg er verdens største Friends-geek selv, og ser øyeblikkelig for meg situasjonene når jeg leser et lite sitat. :ler:

Lykke til med prøvingen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøving er tydeligvis ikke det letteste.... skjønner godt at du ikke orker å lese igjennom hele boka mi ja :fnise: En liten kortversjon av hvordan ting ligger ann ja... husker ikke når du sist var her inne jeg da, men har nå bikket to år som prøver vi nå. Ble henvist til spesialist og hadde første time hos han i juni i fjor. Fikk da påvist pcos. Fikk resept på pergotime. Tok først en dobbel uten resultat, så en pausemnd og så en dobbel igjen. Den siste doble ble jeg gravid av, men mistet når jeg var nesten 9 uker på vei. Hadde utskraping rett før jul. Så var det bare å vente på mensen igjen...det tok et par mnd og etter det har jeg gått på to enkle og en dobbel kur med pergo, uten resultater... Denne mnd har jeg pergofri mnd, så blir spennende å se hvor lang denne syklusen blir da.....

Tja...det var litt om hvordan det ligger ann her :)

Så kjedelig at legen din skal i permisjon igjen da. Har hørt mye positivt om en gynekolog på sellebakk, så ikke dumt å prøve henne! Veldig greit å få sjekket opp hvordan det står til "der nede" :)

God bedring med halsen din :klemmer:

*Måtte redigere litt Lucky? - det var for mange smileys her!*

PCOS ja... Har du mange symptomer på det? :klø: Supertrist at du miste i uke 9 da... Men du vet i hvert fall at du KAN bli gravid - som om det er noen trøst... Og forresten, har hørt MYE fint om pausemnd. på pergo ;)

Denne mnd er syklusen min litt på bærtur igjen, vet ikke om det kommer av stress, hypertyreosen min eller hva... Jeg har spottet litt siden 5 dpo - ikke spes. irriterende heller! Litt hormoner i ubalanse vil jeg tro. Skal ringe gyn. i morra og bestille meg en time - hadde vært fint å vært ferdig med det før sommeren :Nikke:

Velkommen tilbake, Veumjenta :goodbye: Synd å høre at det ikke har klaffet (såvidt du vet) enda, men om den ikke sitter nå håper jeg gyn kan hjelpe. Det hjalp meg ivertfall ;)

Fint å høre at du ellers har det bra, bortsett fra halsbetennelsen da :kose:

Så moro med august-mini da! Fin tid på året å få et nytt familiemedlem det! Hva fikk du hjelp med hos gyn. da, om jeg kan spørre? Akkurat nå er jeg faktisk litt skremt for å ringe og få meg en time - er jo så klart redd for at noe skal være galt med meg... MEN bedre å hoppe i det enn å krype i det, som de sier :lol: Sambo er også veldig spent da - han er jo så klart redd for at det skal være noe galt med svømmerne hans.

Halsen er forresten bittelitt bedre i dag, hevelsen på UTSIDEN av halsen har i hvert fall gått litt ned siden i går - men jeg hører ikke så mye i dag! :eeeh:

Måtte bare inn og kikke litt i boka di da jeg så Friends-sitatene dine. Jeg er verdens største Friends-geek selv, og ser øyeblikkelig for meg situasjonene når jeg leser et lite sitat. :ler:

Lykke til med prøvingen! :klem:

Weee! Me like Friends-geeker!! :legrine: Er dagen blå, så er det bare å sette på litt Friends - så blir alt mye bedre med én gang! Har ledd og grint meg gjennom alle episodene noen ganger kan du si ;) Nå begynner jeg å få litt abstinenser kjenner jeg, er vel et par uker siden jeg så en episode sist :sjokkert:

Takk for "lykke til" forresten - ser ut som vi trenger det!

Jeg kom meg på jobb i dag da, har heldigvis bare gjort kontorarbeid i dag - så har fått spart halsen en del på å ikke snakke så mye med noen :biggrin: Blir vel reprise i morra tenker jeg, mye som må ordnes. Avd. spl. min er sykemeldt - og da må jeg steppe inn som ass. -> mye som skal ordnes med turnus osv. før sommeren blant annet :hakeslepp:

Nuh skal jeg ta dagens siste dose med antibiotika - så skal jeg hoppe i :dusje: og rett og slett legge meg, og lese litt mer Harry Potter (litt barnslig - innrømmer det!)

Ønsk meg lykke til med å ringe til gyn. i morra da folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcos diagnosen kom ikke som et sjokk nei....hadde lest en del om det før jeg fikk diagnosen. Det mest sentrale er vel lange sykluser oftest uten eggløsning :( Mer kviser enn hva som er normalt når man er 28 og økt behåring :fnise: Ellers er jeg ikke overvektig da, slik som veldig mange med pcos er :) Så det er jo positivt :)

Får håpe pausemnd gir resultater ja, gjorde ikke det sist, men nå håper jeg virkelig på det :)

Var skikkelig kjipt å miste ja, var langt nede en stund, men nå går det bedre :) Tenker jo ofte på det, men var jo liksom ikke så langt på vei heller.... ble bare så glad når det første klaffet liksom. Men jeg vet jo som du sier at jeg i allefall KAN bli gravid :) Og DET er jo positivt ;)

Spennende å høre om du får time før sommeren da :) Greit å sjekke opp litt :) Ønsker deg masse lykke til med ringing i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OI! Jeg skulle jo bestille meg time til gyn jeg... Følte meg litt "rar" i kroppen på mandag 18. mai - tok en EL-test etter jobb og den ble positiv med en gang. Fikk jo litt hjertet i halsen da, så sambo dro på apoteket og kjøpte digital graviditetstest til meg. Denne tok jeg på tirsdag morgen - og GRAVID kom opp nesten før jeg hadde tisset ferdig på pinnen!! :hoppe::hoppe:

Nå krysser vi fingre, tær, armer og bein for at spiren klorer seg fast inni der!! :sol: Alle gode ting er 14, som de sier! Hehe!

Vi er verdens gladeste akkurat nå i hvert fall!! :) Sambo blir 30 år i dag også, så da rakk jeg å bli gravid før han ble 30 år (noe han har snakket om leeenge) Hehe!

HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: :bolledeig: wææææææææææ :bolledeig: :bolledeig:

GRATULERER

Åhh så moro :strix: :strix: dette fortjente dere såå utrolig masse!!! :klemmer::kose::hug:

send over litt babystøv til meg :strix:

Endret av Miso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk veumjenta!!

:duskedame:

:duskedame::duskedame:

:duskedame::duskedame::duskedame:

:duskedame::duskedame:

:duskedame:

Håper virkelig spiren klorer seg fast med alt den har nå ;) Gratulerer sååå mye!!!

Endret av Lucky?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...