Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå å skal bestille en nydelig kjole på La Redoute, men mangler målebånd, så jeg finner ikke ut hvilken str. jeg bør kjøpe.

Har aldri kjøpt noe derfrå, men fått med meg at det er franske str.

Går det bra å bestille en str større enn jeg pleier å ha i norske klær.......?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestiller samme str som jeg kjøper i butikken, passer meg!

Skrevet

Min erfaring med La Redoute: En kan måle så mye en bare gidder, klærne passer uansett ikke! Noe av forskjellen kommer selvfølgelig av at de selger klær fra ulike merker. Men jeg har bestilt to kjoler fra La Redoutes egen kolleksjon, begge i størrelse 36. Den ene var som et telt mens den andre var pinetrang..

Har lovet meg selv å ikke bestille derfra mer. Sender tilbake 90% av tingene derfra..

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg trodde jeg måtte opp en størrelse siden det er "franske størrelser", men da klærne kom var alt for stort.. Da jeg bestilte i min vanlige størrelse, passet alt. Så forstår ikke helt det der med at franske størrelser skal være så mye mindre enn norske.

Gjest Gjest
Skrevet

Det med å gå opp èn størrelse gjelder fra str 38 og oppover.

Skrevet

Nei, ikke i følge min kropp. Jeg bestiller 38-40 der, bruker som regel M i gensrer.

Skrevet

Det kan nok stemme, for det passer på meg. Jeg bruker str 38/40 og går alltid opp en str når jeg bestiller fra La Redoute. Det passer som regel greit.

Skrevet

Jeg har bestilt en del fra de og jeg er nå str 38, men har vært helt oppe i str 46. I topper og kjoler har jeg alltid bestilt samme str, det har gått bra. I bukser har jeg bestilt en str. større, min erfaring der er at i dressbukser trenger jeg en str større og i jeans brukerjeg samme str.

Men det er nok en del forskjellig ja.

Men synes det er det med alle sammen jeg, både H&M og ellos. Fra H&M kjøpte jeg meg to bukser i str 38 nå, den ene var temmelig trang og den andre var alt for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...