Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

for hvorodan jeg kan bli kvitt dette problemet? begynner å bli skikkelig plagsomt. / Gjelder cola light/ tab....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som med all annen avhengighet....slutt...

Jeg har akkurat sluttet å røyke etter 12 år med 20 per dag....brus sluttet jeg med for noen år tilbake, og det tok meg en dag. Om du blir sugen, så ta et glass med Fun Light saft eller noe...men etter en uke eller to uten brus, så vil ikke kroppen kreve det lenger. Som med røyk...bruker nå nikotintyggis i en avvenningsperiode, og det går kjempebra!

Sjokolade har samme virkining for noen...total avhengighet. Og som med alt annet så nytter det bare å stoppe...resten vil gå av seg selv....

Skrevet

Det er skikkelig vanskelig, så jeg skjønner godt problemet. Jeg drakk mye colalight tildigere og for meg hjalp det å ta den dag av gangen uten brus og sukkerholdige drikker i det hele tatt. Kun vann, og når jeg kjente at jeg ville ha brus fant jeg på noe annet, pusset tennene, gikk en tur, egentlig hva som helst så lenge jeg klarte å la vær. Og ikke kjøp inn noe brus, en kan ha besøk uten at en må servere brus hele tiden. Blir det skikkelig ille så kan du jo drikke sukkerfri saft/iste for å ha en annen smak. Lykketil!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke ha brus, nærmere bestemt cola, i huset. Det går ikke, fordi jeg drikker til det blir tomt. Hjelper ikke hvor lenge jeg går uten å drikke cola, får jeg tak i det heller jeg innpå.

Så min eneste løsning har vært å gjøre meg hard før jeg går på butikken, og lar være å kjøpe brus der. Når jeg først har kommet meg hjem, gidder jeg svært sjelden å gå ut igjen for å kjøpe brus. Og hvis jeg går ut igjen, så rekker jeg som regel å ta meg sammen på turen til butikken.

Skrevet

Grei nødløsning kan være Farris hvis man vil ha noe som bobler. Jeg synes grønn Farris er et bra alternativ mange ganger. Mulig det ikke egentlig er det du spør om, men .....det er da en del sunnere i det minste.

Skrevet

Man må nesten bare gjøre seg avhengig av vann i stedet.. Jeg har vært superavhengig av Pepsi Max. Måtte slutte å kjøpe det. Holdt på å gå på veggene en stund, men gikk over etter hvert. Var grinete da det stod på. Tips: Ha en tuteflaske med vann, det blir lettere å drikke vann, og man får ikke så lyst på brus.

Skrevet

Jeg har en tuteflaske fyllt med vann som min nærmeste allierte, har den alltid innen rekkevidde siden jeg er tørst konstant.

Aldri vært direkte avhengig av brus da, men det var tørstedrikk nr 1 en periode. Du må bli vant med å slukke tørsten med vann i stedet, så kan heller lettbrus få være en kosedrikk en gang i blant (men som Cienna sier, så er kanskje totalt avhold det beste for noen, hvis ikke kan man fort bli avhengig igjen).

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er så galt å være avhengig av sukkerfri drikke? Altså, noen goder må man jo ha. Og er man skikkelig glad i søtt, og holder seg unna sjokolade og slikt, og begrenser slikt til helgene, ser jeg ikke problemet med å unne seg Pepsi Max, Cola Light e.l.

Skrevet

Sukkerfri drikke er jo ikke akkurat direkte sunt.

Det er ikke anbefalt å få i seg for masse kunstige søtningsmidler, det er ikke bra for tennene og det kan irritere mage og tulle med blodsukker slik at man spiser mer. Og så får man visst cellulitter.

Synes også man kan unne seg det av og til, men å være avhengig av det er ikke helt ønskelig.

Skrevet

spis noe som et eple eller en liten pakke med babygulrøtter når du får kick. altså, sugen på noe godt. (sukker/brus/sjokolade, hva nå det måtte være) det skal ta bort søtsuget. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...